Hirdetés

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Egy céget jól vezetni nem magától értetődő dolog, azt sokszor tanulni kell: ezért is relevánsak azok a piaci képzések és tanfolyamok, amelyek segítik például a hatékony cégvezetés elméleti és gyakorlati elsajátítását a cégépítés egyes szakaszaiban, felkészítenek a nemzetközi piacra lépésre, vagy éppen a személyes márkaépítéshez adnak eszközöket.

A Balogh Petya nevével fémjelzett STRT április 10. és 26. között végzett online kérdőíves felmérést a STRT hírlevelére feliratkozók között,

melynek során összesen 142 cég (döntően kkv-k) vezetőinek visszajelzései alapján mérték fel, hogy milyen elvárások és tapasztalatok övezik ezeket a szakmai továbbképzéseket.

Mivel az adatfelvétel nem volt reprezentatív a hazai cégvezetőkre, ezért az eredményekből általános következtetéseket nem lehet levonni, csupán arra kapunk választ, hogy a STRT kapcsolati hálójában lévő válaszadók hogyan vélekedtek a témáról.

Sokan félmillió forintnál is többet költenek egy évben vezetői képzésekre

A 142 választ adó cégvezető többsége, 56 százaléka negyedévente, 10 százalékuk viszont soha vagy egy évnél is ritkábban vesz részt valamilyen szakmai továbbképzésen.

Harmaduk évente nettóban 250-500 ezer forintot, másik harmaduk 500 ezer forintnál is többet költ képzésekre.

Ahogy a felmérés eredményeit taglaló sajtóközleményből kiderül, a vállalkozók leggyakrabban szakmai szervezetek, oktatással foglalkozó cégek (mint a STRT, az XLabs vagy a LABA), az online platformok (mint az Udemy, a Coursera, az edX vagy az Udacity) tréningjeit keresik, és leginkább a helyszíni, egész napos tréningeket (38,5 százalék), majd a saját tempóban elvégezhető, online kurzusokat preferálják.

A 142 válaszadót a leginkább a vezetés és menedzsment, a mesterséges intelligencia, a marketing és értékesítés, a pénzügy és pénzügyi tervezés, valamint a branding érdekli egy vezetői továbbképzés során.

A felkészült, jó hírnevű oktatók mellett nehéz labdába rúgni

A STRT felmérésben a válaszadók túlnyomó részben, 57 százalékban azért vesznek részt vezetői képzéseken, hogy szakmailag fejlődjenek és előrelépjenek.

Abban, hogy ezt elérjék, garanciát látnak az oktató hírnevében: ez volt a legfontosabb szempont, ami alapján kiválasztják a szakmai továbbképzést. Ezt követi a tananyag minősége és a képzés ára.

Ezzel összhangban a válaszadók a közelmúltban elvégzett szakmai továbbképzésekről leginkább a felkészült, képzett oktatókat, a tanultak alkalmazhatóságát és a releváns, magas minőségű tananyagot emelték ki pozitívumként, míg negatívumként a kapcsolatépítési lehetőség hiányát és a rossz helyszínválasztást említették.

Nem jut elég idő arra, hogy a cégvezetők továbbképezzék magukat

Habár az eddigi adatokból az tűnik ki, hogy a válaszadó cégvezetők inkább igénylik és megfizetik a képzéseket, illetve tudják is hasznosítani az ott tanultakat, mégsem tudnak annyi időt és energiát fordítani a tanfolyamokra, mint szeretnének.

A felmérés tanúsága szerint ideálisan a 142 cégvezető 55 százaléka nem negyedévente vagy ritkábban, hanem havonta érezné szükségét részt venni szakmai továbbképzéseken.

Annak, hogy ez nem valósul meg, a leggyakoribb oka az időhiány. Ahogy Balogh-Mázi Mária, a STRT Holding oktatási- és marketingigazgatója elmondta: „A vezetők túlnyomó többsége, 76%-a emiatt nem tanul többet”.

A felmérést a STRT megbízásából a Deluxe Media PR ügynökség állította össze Balogh-Mázi Mária felügyeletével.

NYITÓKÉP: A STRT alapítói, balról jobbra Balogh Petya, Balogh-Mázi Mária, Nagy István, Langmár Péter és Kozma Andrea. Forrás: STRT

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások