Hirdetés

Szemléletformáló közösségi média kampány indul a hazai innovátorokért

Az INPUT Program útnak indította a példaértékű és szuper menő #vegyélstartupot kampányát. A kampány  a közösségimédia felületein zajlik, és a részvétel teljesen ingyenes. A kezdeményezés egyszerre nyújt segítséget a hazai startupoknak és a tudatos vásárlóknak. 

Az INPUT program elsődleges célja a hazai startupok segítése és a helyi startup ökoszisztémák építése, közösségek szervezése. Mint az összes induló vállalkozás esetében, így a startupoknál is a legnagyobb kihívás a felhasználók és vásárlók elérése. A #vegyélstartupot egy olyan kampány, amelyben az INPUT program munkatársai és az általuk elért ökoszisztéma szereplők és érdeklődők saját transzparens vásárlásaikkal segítik a startupokat.

Mi a #vegyélstartupot célja?

Az ötletgazdák azt remélik, hogy egy összetartó közösséget generál majd, aki támogatja a hazai startupokat és minél szélesebb körben láthatóvá teszi őket. „A motivációnk az volt a kampány létrehozására, hogy mi, akik a startup ökoszisztémában dolgozunk példát mutassunk a saját köreinkben azzal, hogy láthatóvá tesszük a hazai startupokat minél több felhasználó és fogyasztó számára.

Szeretnénk egy gazdaságélénkítő, de egyben figyelemfelhívó és edukáló hatást kifejteni ezzel, és reméljük, hogy ennek az eredményeit hosszú távon az startupok is megérzik majd – Budapesten és vidéken egyaránt.

Nagyon bízunk abban, hogy sok-sok ezer #vegyélstartup hashtaget aláthatunk majd a következő két hétben a közösségi médiában.” – számolt be célkitűzéseikről Kiss Ákos ötletgazda, az INPUT Program debreceni koordinátora.

A kampány célcsoportja egyrészt a hazai startupok, akik részt vesznek a programba, segítve ezzel a nyilvánossághoz- és (további) piachoz jutást.  A résztvevő startupok listája elérhető IDE kattintva! Másrészt természetesen a vásárlók, akik a termékeket, szolgáltatásokat veszik igénybe, így bevonódnak a kampányba. Ezzel segíti a kampány esetükben a hazai startupok és az ökoszisztéma megismerését, illetve a tudatos vásárlást.

A kampány időszakában a résztvevők napi szinten, egy vagy több közösségi média felületen (Linkedin, facebook, Twitter, Instagram stb.) posztolnak arról, hogy egy hazai startuptól vásároltak terméket vagy szolgáltatást. Ilyen és ehhez hasonló posztokra számíthatunk tehát:

Ma a @ViddL vitte el a csomagom! #vegyélstartupot #ViddL

Mai ebédemet a @OneMinOrderen keresztül rendeltem meg! #vegyélstartupot #OneMinOrder”

Az INPUT program részéről részt vesznek a területi koordinátorok, a központi munkatársak, illetve egyéb, az általuk elért ökoszisztéma szereplők, pl. a mentor-szakértői hálózat tagjai. További résztvevők a bevont startupok, érdeklődők, influencerek, ökoszisztéma szereplők. Így a kampány során (online) több ezer ember érhető el, ezáltal népszerűsödnek a hazai startupok és erősödik a hazai startup ökoszisztéma.

A kampány időszakában a résztvevők transzparens módon vásárolnak minden esetben használva a program hashtag-jét. A rövid, de intenzív időszak alatt több tucat ember naponta egy vagy több közösségi média poszttal akár több ezer ember elérésére is képes. Ennek köszönhetően a startupok erőforrást nem igénylő reklámhoz jutnak, ezáltal növekedhet az elért célcsoport szereplők, majd felhasználók/igénybe vevők száma.

A kampány minél szélesebb körben való terjedésében segítséget jelenthet a lokális inkubátorok, közösségi irodák bevonása, így elérhetőek az ő portfóliójukba tartozó startupok, innovatív gondolkozású vásárlók.

„A kampány megvalósulási időpontja 2018 október 08-tól két héten át tart. Ez egy próbaidőszaknak tekintjük – kíváncsian várjuk a piac fogadtatását és bízunk a pozitív hatásában.  Sikeres fogadtatás esetén a kampány meghosszabbításra kerül” – mondta el Kiss Ákos.

 

 

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben