Az INPUT Program útnak indította a példaértékű és szuper menő #vegyélstartupot kampányát. A kampány a közösségimédia felületein zajlik, és a részvétel teljesen ingyenes. A kezdeményezés egyszerre nyújt segítséget a hazai startupoknak és a tudatos vásárlóknak.
Az INPUT program elsődleges célja a hazai startupok segítése és a helyi startup ökoszisztémák építése, közösségek szervezése. Mint az összes induló vállalkozás esetében, így a startupoknál is a legnagyobb kihívás a felhasználók és vásárlók elérése. A #vegyélstartupot egy olyan kampány, amelyben az INPUT program munkatársai és az általuk elért ökoszisztéma szereplők és érdeklődők saját transzparens vásárlásaikkal segítik a startupokat.
Mi a #vegyélstartupot célja?
Az ötletgazdák azt remélik, hogy egy összetartó közösséget generál majd, aki támogatja a hazai startupokat és minél szélesebb körben láthatóvá teszi őket. „A motivációnk az volt a kampány létrehozására, hogy mi, akik a startup ökoszisztémában dolgozunk példát mutassunk a saját köreinkben azzal, hogy láthatóvá tesszük a hazai startupokat minél több felhasználó és fogyasztó számára.
Szeretnénk egy gazdaságélénkítő, de egyben figyelemfelhívó és edukáló hatást kifejteni ezzel, és reméljük, hogy ennek az eredményeit hosszú távon az startupok is megérzik majd – Budapesten és vidéken egyaránt.
Nagyon bízunk abban, hogy sok-sok ezer #vegyélstartup hashtaget aláthatunk majd a következő két hétben a közösségi médiában.” – számolt be célkitűzéseikről Kiss Ákos ötletgazda, az INPUT Program debreceni koordinátora.
A kampány célcsoportja egyrészt a hazai startupok, akik részt vesznek a programba, segítve ezzel a nyilvánossághoz- és (további) piachoz jutást. A résztvevő startupok listája elérhető IDE kattintva! Másrészt természetesen a vásárlók, akik a termékeket, szolgáltatásokat veszik igénybe, így bevonódnak a kampányba. Ezzel segíti a kampány esetükben a hazai startupok és az ökoszisztéma megismerését, illetve a tudatos vásárlást.
A kampány időszakában a résztvevők napi szinten, egy vagy több közösségi média felületen (Linkedin, facebook, Twitter, Instagram stb.) posztolnak arról, hogy egy hazai startuptól vásároltak terméket vagy szolgáltatást. Ilyen és ehhez hasonló posztokra számíthatunk tehát:
Ma a @ViddL vitte el a csomagom! #vegyélstartupot #ViddL
Mai ebédemet a @OneMinOrderen keresztül rendeltem meg! #vegyélstartupot #OneMinOrder”
Az INPUT program részéről részt vesznek a területi koordinátorok, a központi munkatársak, illetve egyéb, az általuk elért ökoszisztéma szereplők, pl. a mentor-szakértői hálózat tagjai. További résztvevők a bevont startupok, érdeklődők, influencerek, ökoszisztéma szereplők. Így a kampány során (online) több ezer ember érhető el, ezáltal népszerűsödnek a hazai startupok és erősödik a hazai startup ökoszisztéma.
A kampány időszakában a résztvevők transzparens módon vásárolnak minden esetben használva a program hashtag-jét. A rövid, de intenzív időszak alatt több tucat ember naponta egy vagy több közösségi média poszttal akár több ezer ember elérésére is képes. Ennek köszönhetően a startupok erőforrást nem igénylő reklámhoz jutnak, ezáltal növekedhet az elért célcsoport szereplők, majd felhasználók/igénybe vevők száma.
A kampány minél szélesebb körben való terjedésében segítséget jelenthet a lokális inkubátorok, közösségi irodák bevonása, így elérhetőek az ő portfóliójukba tartozó startupok, innovatív gondolkozású vásárlók.
„A kampány megvalósulási időpontja 2018 október 08-tól két héten át tart. Ez egy próbaidőszaknak tekintjük – kíváncsian várjuk a piac fogadtatását és bízunk a pozitív hatásában. Sikeres fogadtatás esetén a kampány meghosszabbításra kerül” – mondta el Kiss Ákos.