A bolgár közösségi irodaszolgáltató értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság. A 850 fős férőhelyű coworking irodahelyiségbe már lehet jelentkezni bérlőnek.
„Azt érezzük, hogy az IT- és startupközösségek minden városban szorosan összetartanak és ismerik egymást. De amint elhagyják az országhatárt, ezek a közösségek felbomlanak”
– ezzel indokolta Thibaut Taittinger, a szófiai Puzl CowOrKing alapító ügyvezetője, hogy miért nyitnak coworking irodahelyiséget Budapesten. A Puzl mint az IT-szektort célzó közösségi irodaszolgáltató célja, hogy ezt a fragmentáltságot megszüntesse a közép-kelet-európai régióban, és irodahelyiségein keresztül hidat képezzen a nemzetközi IT- és startupközösségek között.
Mit kell tudni a budapesti irodahelyiségről?
A budapesti terjeszkedés ezen cél elérésének egyik állomásaként értelmezhető: a magyar főváros lesz a Puzl második irodahelyisége Szófia mellett, míg a harmadik irodát Bukarest városában fogja megnyitni a cég. A bolgár szolgáltató Óbudán, a korábbi Goldberger Textilgyárat újítja fel, a végeredmény pedig egy 850 fős kapacitású, modern irodaépület lesz.
Az új közösségi irodahelyiséget a Puzl 2024. november 8-án nyitja meg.
A budapesti irodahelyiség sokfajta bérlőnek szeretne otthont adni: IT-szakembereknek és -fejlesztőknek, szabadúszóknak, startupoknak, scaleupoknak, befektetőknek, illetve már befutott, akár 200 fősre duzzadt IT-cégeknek.
Miért éri meg közösségi irodahelyiségbe költöznie egy startupnak?
Mint azt a 2015-ben alapított szolgáltató CEO-ja elmondta: irodahelyiségeik értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság.
„A Puzl CowOrKing irodáiban a hatékonyságot és együttműködést elősegítő elrendezés, az egyedi design, a gyors internet, a takarítás, karbantartás, irodai eszközök, a teljesen felszerelt konyha, a megfelelő számú tárgyaló mind benne van a bérleti díjban, nincsenek további költségek.
Ezek egy A osztályú épület teljes költségeihez viszonyítva átlagosan 30 százalékkal kedvezőbb árban érhetők el.”
Thibaut hozzáfűzte: a rugalmasság manapság elsősorban nem a bérleti szerződések hosszában mutatkozik meg, hiszen már most is vannak 1-3 éves szerződések, hanem a szerződési feltételekben.
Például abban, hogy van lehetőség a bérelt terület bővítésére vagy csökkentésére, vagy egy másik irodába költözésre ugyanazon szolgáltató területén belül, ugyanazon kondíciók mellett. A Puzl CowOrKing ezekhez a piaci igényekhez szeretné igazítani a működését.
Ezek mind fontos szempontok lehetnek a startupok számára, akiknek a legtöbbször nagyon is költséghatékonyan kell működniük a sikerességhez, és nagy adag rugalmasságot igényelnek.
2030-ra az globális irodapiac 30 százaléka közösségi irodahelyiségekből állhat
Ahogyan a Puzl a Global Coworking Survey és a CBRE 2024. első féléves európai rugalmas irodapiacról szóló jelentését idézi: a rugalmas irodák piaca a következő 8 évben várhatóan évi 14,9 százalék és 19,2 százalék közötti átlagos éves növekedési ütemet fog elérni. Ez a munkavállalók tekintetében azt jelenti, hogy míg 2020-ban 1,95 millió, 2028-ra már 8,65 millió fő fog rugalmas irodákban dolgozni.
Így a rugalmas irodák és a coworkingek – melyek átlag 30-70 fős cégeket szolgálnak ki – 2030-ra a jelenlegi 2,5%-ról a globális irodahelyiség-piac 30 százalékát fogják elérni.
A Puzl arra számít, hogy a globális piaci trendek Magyarországra is be fognak gyűrűzni, és a cégük a változás egyik vezetője lehet.
A Puzl CowOrKing budapesti irodahelyiségébe már lehet jelentkezni bérlőnek, de a szolgáltató túravezetést is tart az érdeklődők számára – ehhez a Puzl budapesti irodahelyiségének oldalán kell bejelentkezni.
KÉPEK: Puzl CowOrKing