Amikor egy társadalmi tabukkal övezett piacon próbálsz a startupoddal érvényesülni, nehezített pályán játszol: az ügyfeleid és a befektőid is bizalmatlanok veled szemben, és még a hatóságok is komoly fejfájást okozhatnak. Hogyan boldogulj ilyen körülmények között? A szexuális segédeszközök piacán sikeres MisteryVibe társalapítója és CEO-ja osztja meg a tippjeit.
A cikk elolvasása csak 18 éven felülieknek ajánlott.
+ + +
2014-ben alapította meg startupját dr. Soum Rakshit MisteryVibe néven, amit azóta MV Health néven is megtalálni. A MisteryVibe egy olyan iparágban szerzett magának eddig több mint 150 ezer ügyfelet, ami tabunak számít: a startup célja olyan klinikailag tesztelt vibrátorokat kínálni a vásárlóknak, amik nemcsak örömöt képesek nyújtani használóik számára, de egészségügyi és szexuális problémáikra is gyógyírt kínálnak.
A MisteryVibe eszközei a célzott stimuláció révén képesek segíteni például a kismedencei terület erősítésében, a behatolás fájdalmainak enyhítésében, az izgalmi állapot könnyebb elérésében, az erekciós, a magömléssel és a prosztata fájdalmával kapcsolatos problémák kezelésében.
A MisteryVibe piacon lévő vibrátorai. Forrás: MisteryVibe / Facebook
Az azonban, hogy a MisteryVibe meg tudott jelenni és talpon maradni a sextech piacon, nem magától értetődő. A startup társalapítója és CEO-ja, Soum osztotta meg a Sifteddel, hogy szerinte mire érdemes figyelnie annak, aki egy tabusított piacon akar sikeres innovatív vállalkozást építeni.
I. Koncentrálj az ügyfeleid bizalmának elnyerésére!
A társadalmi tabuk miatt sokszor nehezebb rávenni arra a leendő ügyfeleidet, hogy felfigyeljenek a problémáikra kínált megoldásodra, és megbízzanak benned annyira, hogy meg is vásárolják a terméked.
Éppen ezért kiváltképp nagy hangsúlyt kell fektetni a bizalom felépítésére. Teheted ezt például tőled független, elismert szakemberek bevonásával, vagy a tabukat romboló, hiteles tartalmak készítésével.
A MisteryVibe például komoly erőfeszítéseket tett az irányba, hogy bizonyítsa termékei orvosszakmai validitását, és elismert nőgyógyászok és szexuális egészségügyi szakértők segítségével tegye az egészségről szóló közbeszéd részévé a szexuális egészségmegőrzést.
II. Tájékozódj alaposan a szabályozási környezetről!
Az olyan tabuterületeken, mint a sextech, sokszor régiónként, országonként eltérő és szigorú szabályozásba ütközhetünk. Nem olyan egyszerű például jóváhagyatni a hatóságokkal egy új szexuális segédeszköz forgalomba helyezését.
Éppen ezért érdemes A-tól Z-ig tisztában lenni az adott piacon érvényes szabályozási környezettel és a különböző szabványokkal. Mindemellett az sem árt, ha az ember jó viszonyt ápol a releváns hatóságokkal és szakmai szervekkel.
III. Ne hasonlítsd magad másokhoz!
A bonyolult és hosszadalmas engedélyeztetési folyamatok miatt nem érdemes a startupod életútját egy olyan projekttel összevetned, ami nem tabusított piacra szolgáltat. Akárhogy igyekszel, akármilyen jól is végzed a munkád, nem fogsz tudni olyan hamar megjelenni a termékeiddel a piacon, mint mások – ami nem kudarc, hanem iparági sajátosság. Ahogyan Soum a MisteryVibe kapcsán rávilágított:
Nekik egy-egy új termék beveztése a klinikai (vagy egyéb) kísérletek lefolytatásától kezdve, az eredmények közzétételén át, egészen a hatósági jóváhagyás megszerzéséig és a termék eljuttatásáig a felhasználókhoz átlagosan 5 évbe és 2 millió dollárjukba kerül.
IV. Edukáld a befektetőidet, és legyél transzparens velük!
Mivel tabusított iparágról beszélünk, ezért sokszor a befektetők fejében is le kell gyűrni a bizalmatlanságot. Ezt egyrészről azzal érheted el, ha mélységében edukálod őket az adott piacról:
rengeteg és hiteles statisztikával, tanulmányokkal, a keresletet (tabusítottsága okán) nem kielégítő piaci helyzet felvázolásával, az ágazatban rejlő potenciál bemutatásával, a konkrét probléma körülményeivel, a növekedési kilátásokkal.
Másik oldalról el kell nyerned a befektetői bizalmat azzal is, hogy transzparens vagy, és reális képet vázolsz fel a projektedről, például a termékfejlesztés ütemezéséről, a költségekről, vagy a hatósági eljárások hosszáról és bonyolultságáról. A befektető sem akar olyan területre tőkét kihelyezni, amivel nemcsak hogy nincs tisztában, de még a társadalmi tabuk döntögetése miatt is megégegetheti magát.
NYITÓKÉP: A MisteryVibe Crescendo vibrátora, ami képes az emberi ujj mozgását utánozni, szabadon hajlítható, így testalkattól és mérettől függetlenül célzott stimulációt ad úgy a férfi, mint a női felhasználóknak. Forrás: MisteryVibe / Facebook