A Briefly és a Zero Waste Journey alapítói épp, hogy visszatértek a Szilícium-völgy-ből a Startup Grind Global konferenciáról, meg is osztják utazásuk célját és tapasztalataikat.
Friss startup tippek a Szilícium völgyből
- A siker kulcsa innováció és törődés
A nagyvállalatok, akik a piacot uralják, kizárólag a megszokott fogyasztói viselkedésekre támaszkodnak, viszont startup-ként tudnunk kell, hogy ezt könnyen meg tudjuk változtatni innovációval és törődéssel.
- Nem csak a befektető választ téged, neked is ki kell őt választanod
A gyümölcsöző hosszú távú együttműködéshez az egyik legfontosabb, hogy a potenciális befektetőd lássa a hosszú távú víziódat, azt, hogy a gyerekeid fogják a termékedet vásárolni vagy a szolgáltatásodat használni.
- Mindset is your superpower
Az amerikai kultúrában sokkal nagyobb jelentőséget fordítanak a mindset-re, mint mi Európában. Viszont az, ha őszintén elhiszed, hogy elég jó az ötleted vagy az üzleti terved, és a tiéd lesz a következő billion-dollar-company, a motivációdat és energiádat illetően nagy segítségedre lesz az oda vezető úton.
- Személyes kapcsolatok a felugró chat helyett
Amennyiben ma egy szerethető brand akarsz lenni, nem elég a weboldaladon elérhetőnek lenni a fogyasztóid számára. A személyes kapcsolatok sokkal magasabbra vannak értékelve ebben a digitális környezetben, főleg a Z generáció számára.
- A Facebook és Google hirdetések csak rövidtávú megoldások
A siker érdekében egy brand-nek közösséget kell építenie, ahol az ügyfelek a márka nagyköveteivé válnak, és szívesen osztják meg pozitív tapasztalataikat, hiszen hosszú távon ez lesz maradandó, míg a hirdetési költségek egyre csak nőnek.
Miért választottuk a Startup Grind Global konferenciát?
Érzékeljük, hogy Kelet-Közép-Európában, de főleg magyar piacon még mindig nehéz átadni az iparágunk létjogosultságát és jövőjét, miközben a gig economy és a freelancing szárnyal az USA-ban, amit az alábbi adatok is alátámasztanak:
- 2019-ben az USA-ban 57 millióan választották a szabadúszást, ami a teljes amerikai munkaerő 35%-át teszi ki.
- A full-time szabadúszók aránya 2014 és 2019 között 17%-ról 28%-ra növekedett,
- A marketing területek pedig vezetik a szabadúszó szakmák toplistáját – osztotta meg velünk Bittera Réka, társalapító
Ahogy a számok is mutatják, a freelancing ipara az USA-ban legfejlettebb, ezért az alapítók azzal a céllal indultak útnak, hogy a Startup Grind Global konferencián személyesen tudják validálni a Briefly koncepcióját helyi befektetőkkel, startupper-ekkel és freelancer-ekkel. Skálázhatóság szempontjából szerették volna tesztelni a Briefly üzleti modelljét a nyugati piacokon, mert elmondásuk szerint eddig inkább a Kelet-Közép-Európára fókuszáltak.
Az alapítók korábban részt vettek már nagyobb startup konferenciákon, mint például a Web Summit vagy a Techfestival, így nem volt teljesen új a környezet, de elmondásuk szerint az amerikai networking semmilyen korábbi élményhez sem hasonlítható.
“Sokat tanultunk az amerikai Smalltalk erejéről, hogy hogyan lehet nyitottsággal gyorsan és egyszerűen kapcsolódást kiépíteni egy potenciális ügyféllel.
Mindezeket főleg az aktív networking által sajátítottuk el, melyben nagy segítségünkre volt a konferencia saját fejlesztésű applikációja, mely lehetővé tette a kapcsolatfelvétel hasonló érdeklődésű startupperek-kel, potenciális befektetőkkel vagy ügyfelekkel.
Több speed-meetinget is szerveztünk az applikáció segítségével, többek között amerikai startup-okkal, akik számára nagyon vonzó volt a Briefly ajánlata, hiszen komplexebb projektekre nyújtunk megoldást kedvezőbb áron, mint például nagy versenytársunk az amerikai piacon legismertebb Upwork.” – mondta Tassonyi Csenge társalapító
Az üzleti tervük validációja mellett az alapítók nagy potenciált láttak a különböző amerikai accelerator programokban is, hiszen saját tapasztalatból tudják, milyen sokat ad egy kelet-közép-európai early stage startup portfóliójához egy külföldi mentorprogram, mint a londoni Eligent club is, amelyben jelenleg részt vesznek.
Az utazásuk egyik legnagyobb eredménye, hogy részt vehettek a konferencia egyik side event-jén, egy Founder Gym meetup-on, melyre Paige Hendrix Buckner, a Founder Gym Program Director-a invitálta meg őket egy előadása után. Ezzel párhuzamosan pedig el is indult az egyeztetés arról, hogy a következő programba öszöndíjjal bekerülhessen a Briefly csapata.
A Founder Gym egy befektetés fókuszú akcelerátor program, melyben már 385 alapító vett részt, 20 különböző országból és 6 kontinensről, melynek során több, mint 40 millió dollár indulótőkét gyűjtöttek.
A rendezvény ideje alatt az alapítóknak Doncsev Andrással, Magyarország San Francisco-i Alkonzulátusával is sikerült egy személyes találkozót egyeztetniünk, mely során megismerhették az amerikai piacra lépés lehetőségeit és folyamatát egy magyar startup számára. “András nagyon támogató volt és segítőkész, valamint igazán objektíven látja a jelenlegi helyzetet. Egyetértett velünk abban, hogy az információáramlás jelenleg nem a leghatékonyabb arra vonatkozóan, hogy a magyar startup-oknak milyen lehetőségeik vannak, és ezen mindkét oldalnak, és a magyar startup ökoszisztéma minden szereplőjének dolgoznia kell. Mi pedig azzal a meggyőződéssel gazdagodtunk, hogy az amerikai piacra lépés nem egy elérhetetlen cél.” – fejtette ki Réka
Ezúton köszönjük az INPUT Programnak és a Startup Grind magyarországi csapatának, hogy hozzásegítettek minket a szakmai úton és konferencián való részvételhez, valamint a Start it @K&H-nak a kapcsolatok kialakítása terén nyújtott segítséget.