Hirdetés

Friss startup tippek a Szilícium völgyből

A Briefly és a Zero Waste Journey alapítói épp, hogy visszatértek a Szilícium-völgy-ből  a Startup Grind Global konferenciáról, meg is osztják utazásuk célját és tapasztalataikat. 

Hirdetés

Friss startup tippek a Szilícium völgyből

 

  • A siker kulcsa innováció és törődés

 

A nagyvállalatok, akik a piacot uralják, kizárólag a megszokott fogyasztói viselkedésekre támaszkodnak, viszont startup-ként tudnunk kell, hogy ezt könnyen meg tudjuk változtatni innovációval és törődéssel.

 

  • Nem csak a befektető választ téged, neked is ki kell őt választanod

 

A gyümölcsöző hosszú távú együttműködéshez az egyik legfontosabb, hogy a potenciális befektetőd lássa a hosszú távú víziódat, azt, hogy a gyerekeid fogják a termékedet vásárolni vagy a szolgáltatásodat használni. 

 

  • Mindset is your superpower

 

Az amerikai kultúrában sokkal nagyobb jelentőséget fordítanak a mindset-re, mint mi Európában. Viszont az, ha őszintén elhiszed, hogy elég jó az ötleted vagy az üzleti terved, és a tiéd lesz a következő billion-dollar-company, a motivációdat és energiádat illetően nagy segítségedre lesz az oda vezető úton. 

 

  • Személyes kapcsolatok a felugró chat helyett

 

Amennyiben ma egy szerethető brand akarsz lenni, nem elég a weboldaladon elérhetőnek lenni a fogyasztóid számára. A személyes kapcsolatok sokkal magasabbra vannak értékelve ebben a digitális környezetben, főleg a Z generáció számára. 

  • A Facebook és Google hirdetések csak rövidtávú megoldások

A siker érdekében egy brand-nek közösséget kell építenie, ahol az ügyfelek a márka nagyköveteivé válnak, és szívesen osztják meg pozitív tapasztalataikat, hiszen hosszú távon ez lesz maradandó, míg a hirdetési költségek egyre csak nőnek.

Miért választottuk a Startup Grind Global konferenciát?

Érzékeljük, hogy Kelet-Közép-Európában, de főleg magyar piacon még mindig nehéz átadni az iparágunk létjogosultságát és jövőjét, miközben a gig economy és a freelancing szárnyal az USA-ban, amit az alábbi adatok is alátámasztanak:

  • 2019-ben az USA-ban 57 millióan választották a szabadúszást, ami a teljes amerikai munkaerő 35%-át teszi ki.
  • A full-time szabadúszók aránya 2014 és 2019 között 17%-ról 28%-ra növekedett,
  • A marketing területek pedig vezetik a szabadúszó szakmák toplistáját  – osztotta meg velünk Bittera Réka, társalapító

Ahogy a számok is mutatják, a freelancing ipara az USA-ban legfejlettebb, ezért az alapítók azzal a céllal indultak útnak, hogy a Startup Grind Global konferencián személyesen tudják validálni a Briefly koncepcióját helyi befektetőkkel, startupper-ekkel és freelancer-ekkel. Skálázhatóság szempontjából szerették volna tesztelni a Briefly üzleti modelljét a nyugati piacokon, mert elmondásuk szerint eddig inkább a Kelet-Közép-Európára fókuszáltak. 

Az alapítók korábban részt vettek már nagyobb startup konferenciákon, mint például a Web Summit vagy a Techfestival, így nem volt teljesen új a környezet, de elmondásuk szerint az amerikai networking semmilyen korábbi élményhez sem hasonlítható. 

“Sokat tanultunk az amerikai Smalltalk erejéről, hogy hogyan lehet nyitottsággal gyorsan és egyszerűen kapcsolódást kiépíteni egy potenciális ügyféllel.

Mindezeket főleg az aktív networking által sajátítottuk el, melyben nagy segítségünkre volt a konferencia saját fejlesztésű applikációja, mely lehetővé tette a kapcsolatfelvétel hasonló érdeklődésű startupperek-kel, potenciális befektetőkkel vagy ügyfelekkel. 

Több speed-meetinget is szerveztünk az applikáció segítségével, többek között amerikai startup-okkal, akik számára nagyon vonzó volt a Briefly ajánlata, hiszen komplexebb projektekre nyújtunk megoldást kedvezőbb áron, mint például nagy versenytársunk az amerikai piacon legismertebb Upwork.” – mondta Tassonyi Csenge társalapító

Briefly X Founder Gym

Az üzleti tervük validációja mellett az alapítók nagy potenciált láttak a különböző amerikai accelerator programokban is, hiszen saját tapasztalatból tudják, milyen sokat ad egy kelet-közép-európai early stage startup portfóliójához egy külföldi mentorprogram, mint a londoni Eligent club is, amelyben jelenleg részt vesznek.

Az utazásuk egyik legnagyobb eredménye, hogy részt vehettek a konferencia egyik side event-jén, egy Founder Gym meetup-on, melyre Paige Hendrix Buckner, a Founder Gym Program Director-a invitálta meg őket egy előadása után. Ezzel párhuzamosan pedig el is indult az egyeztetés arról, hogy a következő programba öszöndíjjal bekerülhessen a Briefly csapata.

A Founder Gym egy befektetés fókuszú akcelerátor program, melyben már 385 alapító vett részt, 20 különböző országból és 6 kontinensről, melynek során több, mint 40 millió dollár indulótőkét gyűjtöttek.

A rendezvény ideje alatt az alapítóknak Doncsev Andrással, Magyarország San Francisco-i Alkonzulátusával is sikerült egy személyes találkozót egyeztetniünk, mely során megismerhették az amerikai piacra lépés lehetőségeit és folyamatát egy magyar startup számára. “András nagyon támogató volt és segítőkész, valamint igazán objektíven látja a jelenlegi helyzetet. Egyetértett velünk abban, hogy az információáramlás jelenleg nem a leghatékonyabb arra vonatkozóan, hogy a magyar startup-oknak milyen lehetőségeik vannak, és ezen mindkét oldalnak, és a magyar startup ökoszisztéma minden szereplőjének dolgoznia kell. Mi pedig azzal a meggyőződéssel gazdagodtunk, hogy az amerikai piacra lépés nem egy elérhetetlen cél.” – fejtette ki Réka

Ezúton köszönjük az INPUT Programnak és a Startup Grind magyarországi csapatának, hogy hozzásegítettek minket a szakmai úton és konferencián való részvételhez, valamint a Start it @K&H-nak a kapcsolatok kialakítása terén nyújtott segítséget.

Hirdetés
Hirdetés

Emberközpontúbb online interakciók jöhetnek

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához – hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

Bővebben

Díjazták a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit

A Budapesti Értéktőzsde idén is megrendezte a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit díjazó eseményét, az immár több mint két évtizedes múltra visszatekintő BÉT Legek 2020 díjátadó gálát. Az online formátumban zajló díjátadó keretében a BÉT többek között olyan, kiemelt presztízzsel bíró elismeréseket adott át, mint az év legnagyobb forgalmú részvénykereskedő cége, az év legnagyobb forgalmat elért részvénykibocsátója, vagy a befektetői tudatosság terjesztéséért odaítélt díj.

Bővebben

Idén is MagentaKraft pályázat!

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, a legtöbb innováció nem jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft. Folytatódik az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen az invesztorok előtti bemutatásig. A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március 8-ig várják.

Bővebben

A Microsoft is beszáll a Startup Hungary tanácsadó testületébe

Szabó Péter, a Microsoft Magyarország vállalati és partnerkapcsolati üzletágigazgatója is tagja lett a Startup Hungary tanácsadó testületének. A felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia, valamint vállalkozások digitális átalakulásának elkötelezett támogatójaként a Microsoft is aktívan részt vesz a startupok érdekképviseletét ellátó alapítvány munkájában. A Microsoft Magyarország nemcsak szakértői és technológiai támogatást nyújt a vállalkozásoknak, hanem az üzletszerzésben is kész segíteni őket.

Bővebben

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek – szülőknek szóló tájékoztató indult

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek, de az adathalász kísérletek és a hozzájárulás nélkül megosztott személyes adatok száma is nőtt 2020-ban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálata szerint. Az Internet Hotline (IH) az előző évhez képest több mint kétszer annyi, 1765 darab bejelentést kapott tavaly, aminek negyven százaléka gyermekpornográfia miatt érkezett.

Bővebben

Te használnál egy Netflixes chatbotot?

A Netflix sokunk nappaliját és hálószobáját meghódította. Magyarországon is sokat változtatott a tv nézési szokásokon és olyan népszerű sorozatokat mutatott be, mint a Nagy Pénzrablás, a Witcher vagy a Stranger Things. Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy egy chatbot segíthetne kiválasztani a következő kedvenc sorozatodat?

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások