Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

A TZMO Hungary online felmérést végzett a 18 év feletti, hazai nők körében arról, mik az egyéni környezetvédelmi törekvéseik, vásárlási szokásaik; melyek az intim higiéniai termékekre vonatkozó preferenciáik és hogyan egyeztetik össze a fenntarthatóság kérdését a menstruációval. 

Jöhet a fenntarthatóság, csak ne kerüljön sokkal többe

A megkérdezett nők 86%-a szelektív hulladékgyűjtéssel próbálja óvni a környezetét, továbbá a válaszadók 64%-a tudatosan kevesebb vizet és energiát használ. A kitöltők fele igyekszik környezetbarát termékeket vásárolni, azonban ezekre nem szívesen áldoznak többet. A 45-55 éves korosztály a legkevésbé rugalmas az árak tekintetében, a korcsoport 75%-a csak minimális szinten hajlandó többet fizetni egy környezetkímélő megoldásért. A 35-45 éves korosztály bizonyult a legnyitottabbnak ebben a tekintetben, a megkérdezettek 25%-a szívesen áldoz többet fenntartható termékekre azért, hogy óvja környezetét. Az összes válaszadó csupán 9%-a felelte azt, hogy egyáltalán nem költene többet zöld alternatívákra, hiszen nem tartják magukat globális szinten fontos tényezőnek a klímakatasztrófa elleni harcban. 

Minél idősebbek vagyunk, annál több idő jut magunkra

Az énidő tekintetében a 18-25 éves korosztály szűkölködik a legjobban, a válaszadók 25%-a csupán napi pár percet tud saját magával foglalkozni, míg a korcsoport 57%-ának is maximum csak egy órája van erre naponta. A 25-35 éves korosztályban magasabb volt azok aránya, akiknek naponta átlagosan egy óra jut magára, és kevesebben csökkentik ezt az időt csak napi pár percre. Hasonló válaszok születtek az összes megkérdezett nő körében, egyedül az 55 év feletti korcsoportban volt magasabb azok száma, akik naponta akár több órát is szépségápolásra szánnak. 

Ha menstruáció, akkor betét

A felmérés vizsgálta azt is, mely intimhigiéniai termékeket használják a magyar nők a legszívesebben. A válaszadók körében egyértelműen az intimbetét bizonyult a legnépszerűbb menstruációs terméknek, a résztvevők 74%-a használ egészségügyi betétet és 62%-a vásárol rendszeresen tisztasági betétet. A 18-25 éves korosztály körében kiugróan magas volt ezek mellett a tampon használata is.  Ezek kiválasztásakor hatékonyságuk, azaz nedvszívó kapacitásuk és az áruk a legfontosabb szempont, a 18-45 éves korosztálynak továbbá a kényelem is kiemelt feltétel. Összességében elmondható, hogy a termék arculata és a csomagolása a legkevésbé meghatározó a vásárlók körében, sőt még a márka hírneve sem mérvadó.

Mindegy milyen márka, csak működjön

A megkérdezett nők 55%-a örül, ha ismeri az általa használt intimhigiéniai termék összetételét. A 18-25 éves korosztály kiemelkedően kíváncsi ezzel kapcsolatban, ami nem meglepő, tekintve, hogy a felmérés szerint közülük tapasztaltak eddig legtöbben bőrirritációt egy-egy menstruációs termék használata során. A 18-35 éves korosztály 28%-a annyira fontosnak tartja az alapanyagot, hogy csak ennek tudatában hajlandó bármilyen menstruációs terméket vásárolni, de a 35-45 évesek is szigorúan nyilatkoztak az összetételre vonatkozó igényeiket illetően.  Annak ellenére, hogy a megkérdezett hazai nők 68%-a bevallása szerint érdeklődik az innovatív, zöld megoldások iránt, a menstruációs alsónemű, kehely vagy a mosható betét népszerűsége a mindennapi használat során mégis elenyésző. A drogériákban már megtalálhatók bioalapú, valamint bambusz felhasználásával készült intimhigiéniai termékek is, melyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat, a felhasználóktól mégsem igényelnek jelentős plusz ráfordítást. A felmérés rámutat arra is, hogy kevesen ragaszkodnak bevált termékekhez, nem jellemző, hogy a megkérdezettek elköteleződnek egy-egy márka iránt. Bevallásuk szerint szívesebben váltanak gyakrabban azért, hogy megtalálják a számukra tökéletes megoldást.

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben