Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

A TZMO Hungary online felmérést végzett a 18 év feletti, hazai nők körében arról, mik az egyéni környezetvédelmi törekvéseik, vásárlási szokásaik; melyek az intim higiéniai termékekre vonatkozó preferenciáik és hogyan egyeztetik össze a fenntarthatóság kérdését a menstruációval. 

Jöhet a fenntarthatóság, csak ne kerüljön sokkal többe

A megkérdezett nők 86%-a szelektív hulladékgyűjtéssel próbálja óvni a környezetét, továbbá a válaszadók 64%-a tudatosan kevesebb vizet és energiát használ. A kitöltők fele igyekszik környezetbarát termékeket vásárolni, azonban ezekre nem szívesen áldoznak többet. A 45-55 éves korosztály a legkevésbé rugalmas az árak tekintetében, a korcsoport 75%-a csak minimális szinten hajlandó többet fizetni egy környezetkímélő megoldásért. A 35-45 éves korosztály bizonyult a legnyitottabbnak ebben a tekintetben, a megkérdezettek 25%-a szívesen áldoz többet fenntartható termékekre azért, hogy óvja környezetét. Az összes válaszadó csupán 9%-a felelte azt, hogy egyáltalán nem költene többet zöld alternatívákra, hiszen nem tartják magukat globális szinten fontos tényezőnek a klímakatasztrófa elleni harcban. 

Minél idősebbek vagyunk, annál több idő jut magunkra

Az énidő tekintetében a 18-25 éves korosztály szűkölködik a legjobban, a válaszadók 25%-a csupán napi pár percet tud saját magával foglalkozni, míg a korcsoport 57%-ának is maximum csak egy órája van erre naponta. A 25-35 éves korosztályban magasabb volt azok aránya, akiknek naponta átlagosan egy óra jut magára, és kevesebben csökkentik ezt az időt csak napi pár percre. Hasonló válaszok születtek az összes megkérdezett nő körében, egyedül az 55 év feletti korcsoportban volt magasabb azok száma, akik naponta akár több órát is szépségápolásra szánnak. 

Ha menstruáció, akkor betét

A felmérés vizsgálta azt is, mely intimhigiéniai termékeket használják a magyar nők a legszívesebben. A válaszadók körében egyértelműen az intimbetét bizonyult a legnépszerűbb menstruációs terméknek, a résztvevők 74%-a használ egészségügyi betétet és 62%-a vásárol rendszeresen tisztasági betétet. A 18-25 éves korosztály körében kiugróan magas volt ezek mellett a tampon használata is.  Ezek kiválasztásakor hatékonyságuk, azaz nedvszívó kapacitásuk és az áruk a legfontosabb szempont, a 18-45 éves korosztálynak továbbá a kényelem is kiemelt feltétel. Összességében elmondható, hogy a termék arculata és a csomagolása a legkevésbé meghatározó a vásárlók körében, sőt még a márka hírneve sem mérvadó.

Mindegy milyen márka, csak működjön

A megkérdezett nők 55%-a örül, ha ismeri az általa használt intimhigiéniai termék összetételét. A 18-25 éves korosztály kiemelkedően kíváncsi ezzel kapcsolatban, ami nem meglepő, tekintve, hogy a felmérés szerint közülük tapasztaltak eddig legtöbben bőrirritációt egy-egy menstruációs termék használata során. A 18-35 éves korosztály 28%-a annyira fontosnak tartja az alapanyagot, hogy csak ennek tudatában hajlandó bármilyen menstruációs terméket vásárolni, de a 35-45 évesek is szigorúan nyilatkoztak az összetételre vonatkozó igényeiket illetően.  Annak ellenére, hogy a megkérdezett hazai nők 68%-a bevallása szerint érdeklődik az innovatív, zöld megoldások iránt, a menstruációs alsónemű, kehely vagy a mosható betét népszerűsége a mindennapi használat során mégis elenyésző. A drogériákban már megtalálhatók bioalapú, valamint bambusz felhasználásával készült intimhigiéniai termékek is, melyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat, a felhasználóktól mégsem igényelnek jelentős plusz ráfordítást. A felmérés rámutat arra is, hogy kevesen ragaszkodnak bevált termékekhez, nem jellemző, hogy a megkérdezettek elköteleződnek egy-egy márka iránt. Bevallásuk szerint szívesebben váltanak gyakrabban azért, hogy megtalálják a számukra tökéletes megoldást.

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások