Hirdetés

Egyre nagyobb szerepe van a design és divat ágazatnak

A hazai divat- és design ágazat fejlesztése érdekében tevékenykedő Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közreműködésével tavaly nyolc nemzetközi szakmai eseményen és tizennyolc hazai rendezvényen mintegy 153 magyar márka vehetett részt.

Hirdetés

A hazai divat- és design ágazat fejlesztése érdekében tevékenykedő Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közreműködésével tavaly nyolc nemzetközi szakmai eseményen és tizennyolc hazai rendezvényen mintegy 153 magyar márka vehetett részt.

Az ügynökség által szervezett oktatási programokon 80 hazai és nemzetközi szakember vett részt, ezeken a mentorprogramokon pedig 2019-ben több mint 30 márka volt jelen. A szakmai kapcsolatépítés érdekében két nemzetközi szervezettel kötött együttműködési megállapodást az ügynökség. Tavaly összesen 26 hazai és nemzetközi rendezvényt szervezett és koordinált az MDDÜ, a divat területén 83, míg a design területén 70 márka vett részt valamilyen, az ügynökséghez köthető eseményen. Az ügynökség 18 hazai rendezvényén idén mintegy 12 ezer ember vett részt – áll a közleményben.

A divatipari stratégiai munkaanyag sikeres összeállítása után 2019 februárjában a Camera Nazionale della Moda Italianaval kötött hároméves stratégiai megállapodásnak köszönhetően a nemzetközi divatmentoringban résztvevő hat mentorált márka vehetett részt a Milano Fashion Weeken, a magyar márkák állandó kiállítására mindkét alkalommal több ezren voltak kíváncsiak, a divatbemutatók pedig teltházasak voltak.

A sikeres külföldi jelenléthez elengedhetetlen a legalább háromszori megjelenés egy eseményen, így az ügynökség létrehozta a Budapest Select ernyőmárkát a magyar termékek könnyebb beazonosíthatósága érdekében.

A 2019 márciusában és novemberében megrendezett Budapest Central European Fashion Week kísérőeseményeként először szervezte meg hagyományteremtő céllal az ügynökség a Budapest Fashion & Tech Summit elnevezésű egynapos konferenciáját a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ahol nemzetközi szinten elismert szakemberek tartottak előadásokat a divatipart érintő aktuális témákban.

Kiemelt program volt továbbá a Budapest Fashion and Design Nights és a Fashion Flash is. Összesen 11, szakmai zsűri által kiválasztott hazai designer sikerrel képviselte hazánkat a London Design Fair-en, valamint magyar formatervezők vettek részt a BRERA Design Districten és a Paris Design Weeken is az ügynökség koordinálásában. Az ügynökség a hazai designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelésének érdekében csatlakozott az idén már négy helyszínen lezajlott Budapest Design Week programjaihoz éa sikerrel rendezte meg a design Dialog eseményeit.

A stratégiai munkaanyagban szereplő célokkal összhangban 2019 márciusában a Hiventures és az MDDÜ stratégiai megállapodást kötött, amelynek célja a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítése, valamint egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztéma kialakítása.

Mind a divat, mind a design területén elindult egy hazai és egy nemzetközi mentorprogram, a hazai program célja a stabil magyar márkák létrejöttének segítése, a nemzetközi program pedig többek között a tervezők üzleti tudásának fejlesztésére, a hosszútávú sikerre fókuszál a nemzetközi piacra lépés érdekében. A képzés többek közt a termékfejlesztés, brand management és kommunikáció, üzleti tervezés és márkaépítés témaköreire fókuszál, egyéni igények alapján. A megfelelő szakmai támogatás érdekében mintegy 80 hazai és nemzetközi szakember vett részt a mentoring oktatási programjában, amiken 2019-ben több mint 30 márka vehetett részt.

Az MDDÜ szakmai együttműködést kötöttek az olasz Istituto Europeo di Design nevű oktatási szervezettel a design SPEED elnevezésű közös mentorprogram kialakítására, csatlakozott a World Design Organization (WDO) és a The Bureau of European Design Associations (BEDA) nemzetközi szervezetekhez, illetve együttműködési megállapodást kötött a Magyar Bútor és Faipari Szövetség szervezetével.

Párizsban pénteken kezdődik az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, amelyen az MDDÜ koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli majd hazánkat.

 

Hirdetés

A világ egyik legjelentősebb befektetési eseményén vett részt a magyar startup delegáció

A Startup Campus a HEPA törökországi irodája és az Isztambuli Magyar Főkonzulátus együttműködésében háromnapos törökországi üzleti túrát szervezett állami, egyetemi és vállalati partnerek, valamint három magyar startup számára. A startupok a világ egyik legjelentősebb befektetői konferenciáján, a World Business Angel Forum-on (WBAF) pitchelhettek, a Startup Campus pedig egyetértési megállapodást írt alá a török Hackquartersszel.

Bővebben

A világ legértékesebb fintech cégévé vált a Revolut

A Revolut 500 millió dolláros befektetést kapott negyedik körös befektetés keretében. Ezzel a vállalat értéke 5,5 milliárd amerikai dollárra nő, amellyel a világ egyik legértékesebb fintech cégévé válik. A tőkét a Revolut arra fogja használni, hogy megerősítse termékfejlesztési tevékenységét már meglévő piacain, bevezesse banki tevékenységeit Európában, valamint növelje szolgáltatásainak mindennapi használatát a felhasználók körében.   

Bővebben
Hirdetés

Bővíti portfólióját az amerikai techpiacon a magyar koliszobából indult cég

A több mint 600 millió forintos összárbevétel, melyet a vállalati informatikai rendszereket fejlesztő és üzemeltető Stylers Group realizált, a dinamikusan fejlődő IT-szektorban is látványos eredménynek számít. A valóra vált sikersztori 2004-ben kezdődött egy kollégiumi szobában, a tíz éves jubileum pedig teljes arculat- és profilváltást hozott, és a tettrekész csapat szerint nincs megállás.

Bővebben

Könnyebben hozzáférhető adatokkal segítené a piaci fellendülést az Európai Bizottság

Az adatok egységes piacának létrehozására szerdán közzétett új digitális stratégiájában jelentette be célkitűzéseit az Európai Bizottság. A testület várakozásai szerint a könnyebben hozzáférhető adatok abban is segítenék a kontinens vállalatait, hogy felvegyék a versenyt amerikai és kínai riválisaikkal, például a mesterséges intelligencia terén.

Bővebben

10 napos körútra viszi a startupokat a Design Terminal

Régiós partnereivel közösen, 2020-ban is elindítja a Design Terminal az innovatív vállalkozások képzését, üzleti kapcsolataik bővítését és regionális piacra lépésük elősegítését célzó ösztöndíjprogramot, a Visegrádi Alap támogatásával.  A program során a startupok a visegrádi térség piacvezető telekommunikációs, energetikai, informatikai nagyvállalataival, bankjaival és inkubátoraival találkozhatnak.  

Bővebben

A szabadúszók rugalmas munkaideje gyorsabb eredményeket hozhat

A szabadúszók száma folyamatosan növekszik világszerte. Amíg például az Egyesült Államokban rohamtempóban terjed a munkavégzésnek ez a formája, Magyarországon csak a fővárosban és a megyeszékhelyeken kezd látványosabban teret nyerni. Ennek az életformának kétségkívül rengeteg csábító előnye mellett árnyoldalai is vannak – hívta fel a figyelmet Majsai Richárd, a „2018-as év freelancere” díjazottja.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások