Hirdetés

A Bitcoin menőbb téma, mint az Apple vagy a Samsung

Rendkívül megosztó témában végzett közös, átfogó kutatást a a Neticle és a CoinCash. Három országban vizsgálták a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését.

A kutatás során a két vállalat a 2017. november 1. és 2018. február 1. közötti időszakban vizsgálta a kriptovalutákról és a blockchain-technológiáról a weben folyó párbeszédek gyakoriságát és tonalitását Magyarországon, Bulgáriában és Romániában. A kapott eredményeket a magyar kriptovaluta piac vonatkozásában kereskedelmi adatokkal is összehasonlította a Neticle és a CoinCash.

A vizsgálat mindhárom országban az adott területre jellemző kulcsszavak és szinonimáik mentén zajlott, ezek említésének száma és megítélése mutatta meg, hogy a különböző tartalomformákban hogyan tér el az ismertség és a tonalitás.

A kutatás a kriptovaluták tekintetében kimutatta, hogy amíg román és a bolgár weben a felhasználók jellemzően coinokról beszélnek, addig a magyar piacon általánosan a kriptovalutákról, „kriptóról” is jelentős a virtuális párbeszéd. Az említések háromnegyede a social médiában születik, mindegyik országban kiemelkedő jelentőségű a fórumozás, itt zajlik a tapasztalatmegosztás. Magyarországon a párbeszédek jelentős része zárt Facebook-csoportokban zajlik – ezeket a Neticle rendszerei nem látják, kizárólag a publikus weben elérhető találatokat gyűjtik és elemzik. A Bitcoin magasan vezet mindhárom országban (2-10.000+ említés), őt követi az Ether (1-4.000 említés).

A kutatás egyik legérdekesebb eredménye, hogy a kriptovaluták – különösen a Bitcoin – megítélése inkább negatív, bármilyen felületről is legyen szó. Ennek oka részben a piac volatilitásában, az árfolyam-változásokban és negatív csúcsokban keresendő, amivel kapcsolatban sok a spekuláció. Ezzel ellentétben viszont a forgalom a CoinCashnél a vizsgált időszakban is folyamatosan növekedett. A darabszámokat elemezve ez azt jelenti, hogy a tranzakciók 88,5%-a Bitcoin vásárlás vagy eladás volt. A maradék 11,5% oszlott meg az altcoinok között. Az altcoinok között magasan vezet az Ether, mögötte dobogós még a Bitcoin Cash és a Ripple is, megelőzve a Litecoint. Jellemzően inkább vásárolnak a magyarok, tesztelik a kriptovaluta piacokat. Kisebb arányban értékesítik csak a korábban megszerzett kriptovalutákat.

A blockchain-technológiáról a három ország közül Magyarországon beszélnek a legtöbben, itt a legmagasabb az említések száma. A blokklánc-technológia megítélése egyértelműen pozitív, a biztonságát, az utalások árát és sebességét, nyitottságát és egyszerűségét méltatják a felhasználók.

„A kutatásunk alapján a magyar weben egyértelműen erős téma a bitcoin és a kriptovaluta témakör. A bitcoin ismertebb márka mint a legerősebbnek számító Samsung, Apple vagy iPhone a hazai weben. A megítélés tekintetében vannak tévhitek, ugyanakkor a kriptovaluta téma egyre ismertebb, ami ígéretes eredmény a szakterületnek, és növekvő bizalmat sugall – összegezi az adatokat Szekeres Péter, a Neticle társalapítója.

„Ahogy a Neticle által gyűjtött adatokból is kiderül, a Bitcoin és más kriptovaluták megítélése érezhetően negatívabb, mint a blockchain-technológiáé. Ahogy mi a mindennapi tevékenységünk során érzékeljük, ez nagyon gyakran a kriptovaluták volatilitásával és az ebből fakadó bizonytalansággal függ össze. Az, hogy a kriptovaluták árfolyama rendkívül volatilis, nem jó vagy rossz, hanem tény. Ez a tény abból fakad, hogy a legtöbb kriptovaluta még nagyon fiatal, és ha csak a legidősebb Bitcoin méretét és érettségét a globális pénz- vagy tőkepiacokhoz hasonlítjuk, akkor láthatjuk, hogy a fejlődési szakaszának nagyon az elején járnak mind. Ennek a fázisnak természetes velejárója az árfolyam volatilitása. Ahogy a kriptovaluták egyre érettebb fázisba jutnak, ahogy árfolyamuk és piaci kapitalizációjuk növekszik, illetve ahogy egyre több felhasználó vagy piaci szereplő használja őket, úgy várakozásaink szerint az árfolyamuk is stabilizálódik” – véli Mogyorósi Attila, a CoinCash ügyvezetője.

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások