Hirdetés

Idén is MagentaKraft pályázat!

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, a legtöbb innováció nem jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft. Folytatódik az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen az invesztorok előtti bemutatásig. A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március 8-ig várják.

Magyarország az innovációkat tekintve az európai középmezőnyben helyezkedik el: sok az újszerűen gondolkodó tehetség, a Z generáció tagjai uniós összehasonlításban is kimagasló arányban használják készségszinten a digitális technológiákat. Ám hiányoznak az ötletek sikerre viteléhez szükséges piaci (kutatási, termékfejlesztési, finanszírozási) ismeretek. A Telekom a szerteágazó problémára innovatív megoldást talált, amikor tavaly elindította MagentaKraft platformját, amely a fenti hiányosságok kiküszöbölését szolgálja. A MagentaKraft egyik programjában többek között felkészült, az üzleti környezetben edződött szakértők és stratégák kísérik az ötleteket a befektetésre kész terv prezentálásáig, a gyakorlatban tanítva meg őket mindarra, ami az álmodozókat a piaci szempontból is sikeres innovátoroktól megkülönbözteti.

A MagentaKraft kezdeményezés az első évében közel 700 fős közösséggé épült, az különböző edukációs programjaik legeredményesebb résztvevői pedig már be is mutathatták ígéretes üzleti lehetőséggé fejlesztett ötleteiket egy exkluzív befektetői kör előtt. A platform egyik központi eleme a KraftRoad pályázat, amely – ahogyan a neve is mutatja – végig vezeti a jelentkezőket a teljes innovációs folyamaton. Pályázni olyan egyedi ötletekkel lehet, amelyeket az adott témában gyakorlott edukátorok segítségével formálhatnak üzleti tervvé az ifjú ötletgazdák. A jelentkezők két folyamat között választhatnak: a még kezdeti fázisban lévő kezdeményezéseknél lehetőség van megismerkedni a kutatás, a prototipizálás, a tesztelés, az üzletfejlesztés és a finanszírozás gyakorlati tudnivalóival, míg a már kész koncepcióval jelentkezők olyan projektre szabott workshopok közül választhatnak, mint, például online kommunikáció, brand építés. Tavaly mintegy 120 ötlettel pályáztak, 11 projektcsapat dolgozhatott együtt a Telekom szakértőivel, és az összes olyan projekt, amely eljutott a befektetők előtti prezentációig, az érdeklődés alapján esélyes rá, hogy tényleges befektetéshez jusson.

A számok és az eddigi tapasztalatok egyértelműen igazolják, hogy a KraftRoad működik, ezen az úton valóban profi innovátorrá lehet válni. Olyan kimagasló projekttervek értek el a piacra lépés küszöbéig vagy akár a piaci jelenlétig, mint a divatiparban tevékenykedő alkotókat a digitális eszközök használatára tanító Dress-coding. A dizájnerek akadályozottsággal élőknek készítenek ruhákat az adaptív design eszközeivel. 3D-szkenneléssel, digitális szabásmintával és egyéb menőségekkel küzdenek egy társadalmilag felelősebb, fenntarthatóbb divatért.

A SCOOL online oktatást segítő, mobileszközökön futó szerepjáték, amelynek szobáiban a pedagógus által feltöltött feladatokat oldanak meg a játék közben tanuló diákok, a Webshop suli, amely az online webshopok elindítására készít fel, a FlyBuilt, amely a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak segít ingyenes honlaptervezéssel, a keresletet a kínálattal összekötő, a „könyvelők tindereként” is nevezhető KönyvelőNet, és a Zöldítők, amely a 2020-as év KraftChallange győztese, és egy online balkonkertész képzést hívott életre.

A MagentaKraft egyelőre az online térben működik, de offline helyszíne is van, Debrecenben. A vírushelyzet korlátozásainak feloldása után sokoldalú, fejlett eszközpark – 3D nyomtató, greenbox stúdió, podcast szoba, meetup tér, robotkar várja az alkotni vágyó fiatalokat a cívisvárosban.

A most induló KraftRoad programra az ötleteket és a jelentkezést március 8-ig várják.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások