Hirdetés

Megtudhatod, mit gondolnak rólad a mesterséges intelligencia segítségével

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Automatizált, mesterséges intelligenciával ellátott rendszerük minden olyan tartalmat megtalál, amiben az ügyfeleik cégét, márkáját, termékét vagy versenytársait említették a sajtóban vagy a közösségi médiában. Az említéseket sokféle szempontból elemzik, többek között aszerint, hogy mennyire pozitívak vagy negatívak a róluk szóló vélemények, vagy hogy milyen témákkal, márkákkal vagy személyekkel említették őket együtt. Mindez azért hasznos, mert így bárki percek alatt megtudja, mit gondolnak róla az ügyfelei vagy milyen a megítélése a versenytársaknak.

Jelentős csapatbővülés

A startupok sikerességéről talán az árulja el a legtöbbet, hogy hány új embert tudnak felvenni. Ha valóban ezen múlik, a Neticle igazán büszke lehet magára, hiszen az elmúlt évben 21 emberrel bővültek – azaz egy év alatt megduplázták a létszámot. Ráadásul ezek főleg új pozíciók, ami azt jelenti, hogy egyre több munkakört kell betölteniük ahhoz, hogy a cég működni tudjon.

“Néha meghökkent a gondolat, hogy már 42 ember megélhetése függ tőlünk valamilyen szinten, de mindezt természetesen sikerként éljük meg. Sosem felejtjük el, hogy mekkora felelősség ez, ugyanakkor hihetetlenül büszkék vagyunk rá, hogy már itt tartunk”

– mondta el Szekeres Péter ügyvezető-alapító.

Nemzetközi terjeszkedés

A bővülés persze nem meglepő, ha azt nézzük, hány új országban vetették meg a lábukat 2018-ban. Egész pontosan nyolc országban használják már a Neticle médiaelemző szolgáltatását: Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Grúziában, Ukrajnában, Oroszországban, Lengyelországban és Németországban is. A vezetők részéről tudatos döntés volt, hogy nem rögtön a nagy, nyugati piacokra törnek be, hanem a környező országokban építenek biztos bázist, ahol piacvezető szerepre tehetnek szert az egyedi médiaelemzési módszerekkel.

A szolgáltatás fejlesztése

Az egyre gyarapodó ügyfélkör persze egyre több újítást is kíván. A Neticle azonban megtanulta elejét venni a “mi legyen a következő lépés?” dilemmájának, így ezt a döntést inkább azokkal közösen hozzák meg, akiknek a Neticle készül. “Rendszeresen kérünk visszajelzést az ügyfeleinktől azzal kapcsolatban, hogy milyen újításokra van szükségük, és hogy mivel tudnánk még inkább támogatni a munkájukat. A fejlesztésekről is ezek alapján döntünk, ami nekik és nekünk is kedvező, hiszen így valós igényekre tudunk hatékony megoldásokat nyújtani” – árulta el Horváth Róbert, CTO és társalapító. És hogy milyen fejlesztéseket sikerült véghez vinnie a csapatnak? Nos, idén főleg a kényelem állt a középpontban tervezéskor.

  • A Neticle idei jelentős fejlesztése a PDF riport lehetősége, aminek köszönhetően még jobban érvényesül a csapat által sokszor emlegetett “merjünk lusták lenni”-elv. A rendszer ugyanis már automatikusan, rendszeres időközönként is elküldi a fontos insightokat PDF-ben, így az ügyfeleknek nem kell belépni a rendszerbe, és a grafikonokat megvizsgálni ahhoz, hogy megtudják, mit írnak róluk a neten.
  • Néha persze elkerülhetetlen, hogy az ember elmélyedjen az adatokban, de a cég 2018-ban igyekezett a dashboard felületüket is még felhasználóbarátabbá tenni. Ennek okán 7 új chartot készítettek, amelyek még jobban leegyszerűsítik a versenytársak médiajelenlétének követését, és még gyorsabban átláthatóvá teszi, milyen témák mozgatják meg a célközönséget, és hogy kik rontják vagy éppen növelik az ügyfelek online hírnevét.

Az idővel való versenyfutás

Előrelépések ide vagy oda, talán nem esne ennyire jól az év végi megpihenés, ha nem kellett volna ezekért a sikerekért néha erősen megküzdeni. Csikós Zoltán, CIO-társalapító elmondása szerint az idővel való gazdálkodás egy olyan dolog, amit tanul még a csapat, és előfordult, hogy heteket csúsztak egy-egy projekt megvalósításával, ami feszültséget okozott. Továbbá, bármennyire is áldás a maximalizmus, visszahúzó ereje annak, hogy a magas elvárások miatt hajlamosak voltak akkor is csak a kritikákra fókuszálni, amikor egyébként örülni is lehetett volna annak, hogy véghez vitték, amit elterveztek. Persze ez is egy fejleszthető terület, és a Neticle-nek valószínűleg lesz is erre alkalma 2019-ben. Ezután a meglehetősen sikeres év után ugyanis még  több országot terveznek meghódítani, és még nagyobb ambícióval vágnak neki a technológiai bővüléseknek.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások