A Microsoft elérte az ezer milliárd dolláros álomhatárt

A Microsoft elérte az ezer milliárd dolláros álomhatárt. A harmadik negyedéves jelentésük közzététele után a részvények, az elemzők várakozása felett, három százalékkal emelkedtek.

Az Apple érte el először, majd az Amazon is megugrotta, most pedig a Microsoft lett az harmadik cég a világon, amely elérte az 1 billió dolláros piaci értéket. Az amerikai techóriás a 2019-es üzleti év harmadik negyedévében nagyon jó eredményeket ért el- árbevételét 14 százalékkal 30,6 milliárd dollárra növelte, adózás előtti eredménye pedig 8,8 milliárd dollár lett, ami 19 százalék növekedést jelent. (Igen, a Microsoft nagyon spéci módon számolja az üzleti évet – 2018 júliusában indították 2019 első negyedévét – így érkezhettünk el mostanra a harmadikra.) Az adatok április 25-én láttak napvilágot.

Satya Nadella vezérigazgató évek óta azon dolgozott, hogy a bevételeket a hagyományos Windows operációs rendszerről a cloud szolgáltatások felé súlyozza át. Ez jól is sikerült, a források szerint ugyanis mostani sikerük kulcsa az Azure felhőszolgáltatás, amely jelenleg az Amazon mögött második, megelőzve a Google platformját. Az Azure bevételei nem kevesebb, mint 73%-kal nőttek az elmúlt negyedévben – derül ki a jelentésből.

A Microsoft bejelentésében azt is jelezte, hogy a becslések alapján a negyedik negyedéves bevétele várhatóan minimum 32,2 milliárd dollár lesz.

Kép: Flickr/European Union 2012 EP/Pietro Naj-Oleari

 

Itt vannak az újragondolt Hiventures befektetések részletei

A Hiventures indulása óta több, mint 2000 beérkező projektet vizsgált meg, amely során 204 esetben született pozitív befektetési döntés, 17 milliárd forint értékben. A hatalmas volumenszám következtében felhalmozódó piaci visszajelzések és tapasztalatok alapján június 1-től még versenyképesebb befektetési konstrukcióval várják a startupokat. Az inkubáció, magvető és növekedési életszakaszokban a belépési kritériumok, a teljesítésre váró mérföldkövek és az igényelhető befektetési összegek is változni fognak.

Bővebben

Személyre szabott ajánlatok jönnek a költéseink alapján

A mindennapi pénzügyeket leegyszerüsítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Bővebben

A Google rákapcsol a biztonságra

Magyar szervezetek is pályázhatnak  június 28-ig a Google az Impact Challenge on Safety-re. Az új, 10 millió eurós alap olyan európai, internetbiztonsággal és adatvédelemmel foglalkozó szervezetek támogatására jött létre, amelyek tevékenységükkel aktívan fellépnek a szélsőségek és a gyűlölet ellen, valamint az online és az offline térben is segítik a fiatal generáció életét.

Bővebben

A nagyvállalatok állami támogatása a startupokhoz is tovább gyűrűzhet

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által gondozott Ipar 4.0 támogatási program 2019-ben is 1,5 milliárd forint forrással járul hozzá az innovatív újraiparosításhoz – közölte Szigeti Ádám, a tárca innovációért felelős helyettes államtitkára. A program az új technológiák mellett új üzleti modellek kialakítását, bevezetését, a nagy hozzáadott értéket termelő szolgáltatások megjelenését is segíti.

Bővebben

A szülők és a fiatalok egyszerűen követhetik pénzügyeiket ezzel az applikációval

Egy évtizede még maximum a Monopoly vagy a Gazdálkodj okosan állt a szülők rendelkezésére ahhoz, hogy a gyerkőcöknek megmutassák, mi is az a pénz és mit jelent tudatosan bánni vele. Ma a digitalizáció elhozta az egyszerűbb és élőbb lehetőségeket: a pénzügyi tudatosság fejlesztését segítő, egyebek mellett egy családi zsebpénzkezelő alkalmazáson egy fiatal magyar fintech startupdolgozik. A Family Finances most 175 millió forint befektetést kapott a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.-től.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások