Hirdetés

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Az elmúlt időszakban a befektetői aktivitása csökkent, és a saját források is egyértelműen beszűkültek. A forráshiányos időkben ezért az inkubátorok szerepe még inkább felértékelődhet – ezzel indokolja a nagyvállalati inkubátor, a start it @K&H programjának jelentőségét, ami tavasszal összesen 8 csapattal kezdte meg a közös munkát.

Mit kell tudni a start it @K&H inkubációs programjáról?

A start it @K&H – nem meglepő módon a K&H Csoport – nagyvállalati inkubációs programja, amit 2017-ben a belga start it @KBC mintájára hoztak létre Magyarországon.

A cél, hogy a bármely területről érkező, 2-3 fős csapatokat segítsék, akik már legalább valahogyan validált (például piackutatással, versenytárselemzéssel), nemzetközileg is skálázható ötlettel rendelkeznek, és legalább heti 3-4 napot képesek arra fordítani, hogy projektjüket fejlesszék, és a következő érettségi fázisba érjenek.

Ehhez a csapatok szakmai mentorálást, ingyenes, jól felszerelt közösségi irodát, illetve startupokat, mentorokat, szakértőket, a K&H Csoport nagyvállalati partnerkapcsolatát és további szereplőket tömörítő kapcsolati hálózatot kapnak segítségül.

Az inkubáció alatt a projektek elkészítik azokat a dokumentumokat is, amelyek önismereti és a tőkealapok megkeresése szempontjából egyaránt fontosak.

A program maximálisan kétszer hat hónapot ölel fel: a szervezők az első fél év után döntenek arról, hogy tudnak-e a továbbiakban is segíteni az adott csapatnak, és ha igen, hogyan. Ahogyan a start it @K&H oldalán áll, az eddigi 60 csapat több mint 80 százaléka kihasználta az egyéves inkubációs időszakot.

Élen kell járni digitális megoldások terén

A start it @K&H a 2024. évi tavaszi körébe összesen 38 csapat jelentkezett, közülük pedig az inkubátor menedzsmentjéből, mentoraiból és szakértőiből álló zsűri összesen 8 projektet választott ki:

  • A Hashtagcase ütésálló telefontokokat fejleszt, amiket egyedi technológiával tudnak a vásárlók egyedi igényeire szabni.
  • A Data Discovery az e-commerce és kiskereskedelmi szektor számára nyújt adatelemzési megoldást, segítve a felhasználók tudatos, adatalapú döntéseit.
  • A Nekotin Európa-szerte segíti a függőket a nikotin tartalmú termékekről való leszokásban, illetve függőségük csökkentését egy 1 éves programmal, benne egészségügyi szolgáltatásokkal, csoportos terápiával és egyénre szabott leszokási tervvel.
  • A Card in Move okos névjegykártyákat fejleszt, ami egyedi sales CRM rendszer segítségével könnyíti meg a kapcsolatteremtést az üzleti életben.
  • Az Ubives a biometrikus azonosítás új formáját hozza el, melynek során a felhasználók a komplikált jelszavak helyett a kamerába nézve, egyszerűen és biztonságosan tudják magukat azonosítani a szükséges platformokon.
  • Az EV Analytica egy univerzális alkalmazást hoz létre annak érdekében, hogy szolgáltatótól függetlenül kezelhessék a töltésüket az elektromos autót használók. Ezzel a csapat az elektromos töltőhálózatok különböző platfomjaira hoz egy új, mindenki számára használható, egységes megoldást.
  • A Seniorcentrum az idősgondozás Airbnb-je szeretne lenni: megbízható módon, pár kattintással lefoglalható és kifizethető otthoni idősgondozási szolgáltatást kínál az ügyfeleinek.
  • Az Arport kiterjesztett valóság alapon működő, belső navigációs megoldást kínál számos piaci szegmensben, mint például a repülőtéri navigáció, ahol az útvonalak optimalizálásával segít az ökológiai lábnyom csökkentésében.

A mostani kiválasztás fókuszában minden eddiginél nagyobb szerepet kaptak a technikai újítások: mindegyik csapat valamilyen digitális innovációt fejleszt. Mint azt ezzel kapcsolatban Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta:

„Ma már minden probléma megoldásánál az egyszerű, digitális utat keressük és alkalmazzuk, a lakossági felhasználók is könnyen és aktívan használják akár az olyan komplex technológiákat is, mint a mesterséges intelligencia. Így a startupok számára nem lehet kérdés, hogy élen járjanak a digitális megoldások terén.”

NYITÓKÉP: A start it @K&H 2024. évi tavaszi szemeszterének megnyitója. Forrás: Photon

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben