Hirdetés

Egy jó vállalatirányítási rendszer felveszi a harcot a munkaerőhiánnyal

Nézzünk néhány lehetőséget, vállalatvezetőkén hogyan növelhetjük az adott kkv hatékonyságát a pandémia idején is. Dönthetünk úgy, hogy pályázati forrásból több ember munkáját kiváltó új eszközbe fektetünk. A pályázati pénzt vagy a saját erőforrásunkat fordíthatjuk egy vállalatirányítási rendszer (ERP) megvásárlására is, hogy rendszerezettebbé tegyünk a vállalatirányítási folyamatainkat ezzel költséget és időt spórolva. De akár megbízhatunk marketing szakembert vagy ügynökséget is, hogy új piacokat hódíthassunk itthon vagy akár külföldön!

Ahogy több ágazatban csökken a kereslet, néhányban pedig nő, a vállalatvezetők mind jobban érzékelik, hogy bizony rendkívül rugalmasnak kell lenni, hiszen egyre több felmerülő problémára szükséges hatékony választ találniuk. A koronavírus-járvány hatására kialakuló munkaerőhiányon túl szembe kell nézni a kihívással, hogy egyre több feladat jut egy főre, miközben a cégtulajdonosra, aki nem csak a gyártásért felel, hanem minden másért is, nem jut elég figyelem. Az erőforrásokat tehát máshogy kezdik beosztani az emberek, különösen, ha mikro, kis- és közepes vállalkozásuk van, akiknek még többet kell átvállalniuk a terhekből, miközben igyekezniük kell rendszerezni a termelést és a vállalatirányítási rendszert is. Számukra nélkülözhetetlen, hogy hatékony megoldást találjanak a gyártáshoz, a készletezéshez vagy a számlázáshoz, tehát a saját ügyviteli folyamataik megkönnyítéséhez.

Mihez kezdjünk az erőforrásinkkal?

A negatív folyamatok megállítása, megfékezése érdekében több megoldással is előállhatunk. Az egyik ilyen, hogy vállalatirányítási rendszerbe invesztálunk. Igen ám, de hogyan válasszunk? Gulyás György, a magyar fejlesztésű prodHost vállalatirányítási rendszer fejlesztésekért felelős vezetője arra világít rá, hogy egy nagykereskedőnél, egy logisztikusnál vagy bármilyen szolgáltatóipari cégnél továbbra is a költségalapú rendszerek használata indokolt, az anyagáram alapú megoldások – mint amilyen a prodHost megoldása (melynek letölthető 30 napos demo-ja) is volt – kifejezetten a gyártó vállalatok számára kedvezőek. „Nem véletlen, hogy az ügyfeleink nagy része a mikro, kis és közepes vállalkozások közül kerülnek ki. A multinacionális nagyvállalatok számára sok alternatíva érhető el, még a kis és közepes cégek is találhatnak számukra hasznos megoldást a piacon, de számtalan alkalommal tapasztaltuk, hogy a mikrovállalkozások nagy gondban vannak, ha fel szeretnének hagyni a korszerűtlen programok és Excel-táblázatok használatával” – mondja.

Ezek a rendszerek, akár a kezdeti fázisban lévő vállalatirányítási rendszerek is, nagyban megkönnyítik a munkát, általuk egy szoftveren belül átláthatjuk, rendszerezhetjük és menedzselhetjük a teljes vállalatirányítási rendszerünket a beszerzéstől a számlázásig. Sőt, még azt is láthatjuk, melyik dolgozónk hogyan teljesít, ráadásul az adott szoftverek NAV kompatibilisek is. Használatukkal időt, pénzt és egyéb erőforrásokat tudunk hatékonyabbá tenni. Persze nem mindegy, milyen rendszert választunk. Gulyás György szerint az anyagáram szerinti rendszerszemlélet, amelyet nagyon kevesen alkalmaznak a világon, a gyártó vállalatoknak kedvez. „A gyártó cégek a gyártásban érdekeltek, mi ezt modelleztük le az anyagáram szerinti rendszer szemléletű prodHost vállalatirányítási rendszerrel, amelynek a leginnovatívabb megoldása a virtuális tanácsadó, amely lehetővé teszi, hogy az ERP rendszer személyes jelenlét nélkül is bevezethetővé váljon bármely vállalkozás számára” – mondja.

Elbocsátás vagy befektetés?

Kétségkívül a legkellemetlenebb alternatíva a munkatársaink elbocsátása lehet, akiknek a hiánya nagy veszteséget jelenthet a vállalkozás számára. Egy másik megoldás, ha az ember pályázati forrás után néz, amely támogatást – az elbírálás sikere után – érdemes olyan dologra költeni, amellyel sikerülhet hosszútávon is profitálni.

Egy másik megoldás, amely összefügg a pályázati pénzekkel, az eszközbeszerzés. Ez inkább abban az esetben szerencsés, ha vállalkozásunknak megnőttek a rendelései, de előfordulhat olyan helyzet is, hogy néhány dolgozó munkáját kívánjuk kiváltani egy újabb eszközzel. Természetesen a problémát megközelíthetjük marketing szempontból is, ugyanis erre a legtöbb magyar vállalkozás kevés vagy semmilyen figyelmet sem fordít, pedig kellene, hiszen hiába dolgozunk keményen és fektetünk sok pénzt a vállalkozásunkba, ha a piac nagy része nem tud a tevékenységünkről, ha elhanyagoljuk a kommunikációt a partnereinkkel, vagy nem is tudunk róla, mennyi mindent ki tudnánk még hozni a vállalkozásunkból olyan komoly szaktudással. Érdemes tájékozódni a neten és a felkeresett marketing partnereknél is arról, hogy milyen lehetőségeink vannak milyen marketing szakterületek azok, amik a vállalkozások működését segítik és ezek pontosan hogyan működnek. Kis kutatással sokkal átláthatóbbak lesznek a lehetőségek és számonkérhetőbb a haladás mértéke, például ha tudjuk milyen adatok jelentenek valódi előremozdulást a vásárlói reakciókban. (X)

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások