Hirdetés

Megdőlt a rekord a magyar művészeti közösségi finanszírozás platformon

Kiemelkedő sikert ért el a StageHive, megdőlt az oldalon eddig indított crowdfunding kampányok rekordja. A magyar startup segítségével így tovább folytatódhat A Karantén Zóna című szkeccsfilm forgatása. Az alkotók 600.000 forintot (1665 eurót) szerettek volna közösségi finanszírozással összeszedni az oldalon, ezt a célt végül 220%-on teljesítették, a 126 felajánló segítségével 1.325.000 forintot (3670 eurót) gyűjtöttek össze a kampány végére. A befolyt összeget a profi forgatási körülmények megteremtésére és a film látványvilágának kompromisszumoktól mentes megvalósítására fordítja a stáb.

“A Karantén Zóna az első filmes produkció a platformon, ráadásul övék az első olyan kampány, ahol három nap alatt összegyűlt az első célkitűzésben meghatározott összeg. Ez nagy részben köszönhető annak a profi és intenzív kampánynak is, amivel a stáb a gyűjtést online és offline népszerűsítette. Bízom benne, hogy a hagyományos finanszírozási formák mellett egyre több alkotó él majd a crowdfunding lehetőségével, itt a remek példa, milyen sikereket lehet elérni vele. Büszke vagyok rá, hogy a StageHive adott otthont ennek az izgalmas kampánynak” – mondta Meczner Vera, a StageHive alapítója.

A kampány kezdete egybeesett a szkeccsfilm első részének forgatásával, amin két hosszú, tizenkét órás napon egy húszfős stáb dolgozott. A magányos, idős hölgy (Pásztor Erzsi,) telefonos bejelentése után, két önkormányzati dolgozó (Sütő Ildikó és Ferencz Attila) érkezik a lakásába, akik nem is sejtik, hogy életük legkülönösebb küldetésére érkeznek. Az ötrészesre tervezett sorozat második epizódját október végén forgatják.

“Rettenetesen fáztam a közösségi finanszírozási kampánytól, mivel Magyarországon sokkal több projektet láttam bebukni, mint amennyi végül sikeres lett. Nem is könnyű munka: idegen emberektől akarsz sok pénzt kérni a saját hülyeségedre és még az előtt meg kell őket győznöd arról, hogy a dolog jó lesz, hogy bármit is mutattál volna belőle. Ez a módszer teljesen ellenkezik az ember pénzköltési szokásaival, hiszen a támogatásért cserébe legfeljebb egy ígéretet tudsz felmutatni és csak remélni tudod, hogy az emberek elhiszik neked, hogy képes vagy megvalósítani, amit szeretnél. Hogy végül A Karantén Zóna egy ennyire sikeres kampány lett, szerintem annak köszönhető, hogy a megtervezésére legalább annyi időt és energiát fordítottunk, mint magára a kampányra” – összegezte tapasztalatait Zsótér Indi Dániel, rendező.

A Karantén Zónába vezető úton a Narrátor (Muchichka László) fogja a nézők kezét, általa ismerik meg a társas magány abszurditását, a párkapcsolatok jó és rossz oldalát, az idősek helyzetét és a digitális oktatás kihívásait. Az egyes epizódokban mások mellett feltűnik Pásztor Erzsi, Krausz Gergő, Makranczi Zalán, Tankó Erika és Tolnai Klára.

A forgatókönyvet a Wartburggal is díjat nyert Vida Orsolya jegyzi, a rendező-iró pedig Zsótér Indi Dániel, aki hat évig volt a 24.hu videós újságírója, jelenleg pedig szabadúszó filmkészítőként dolgozik.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások