Hirdetés

Okos mobilitás a zöld buszokkal már a tengerentúlon is!

Az európai távolsági buszpiac megreformálása után a FlixBus az USA-ban is alkalmazza egyedülálló üzleti modelljét. Öt évvel az európai piacra lépés után május 31-től a zöld buszok már olyan amerikai nagyvárosokat is összekötnek, mint Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego vagy Phoenix. A FlixBus célja, hogy az év végéig napi 1000 csatlakozást tegyen elérhetővé az USA-ban.  

A FlixMobility és két márkája, a FlixBus és a FlixTrain három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein ötletéből született, akik alapjaiban akarták megújítani az európai személyszállítást egy tech-startup, e-commerce vállalat és klasszikus közlekedési vállalat kombinációjaként működő cég létrehozásával.  A FlixBus ennek a koncepciónak a mentén kezdte meg működését 2013-ban: a vállalat gondoskodik a technológiai háttérről, árazásról, ügyfélszolgálatról, hálózattervezésről, marketing és sales tevékenységről, míg regionális buszpartnerei a járművek napi üzemeltetéséért felelnek.

Az autózás zöld alternatívája munkahelyeket teremt

„Az üzleti modellünk alapjaiban változtatta meg azt, ahogy Európában az emberek a buszokról gondolkodnak és ahogy használják őket. Mostantól az USA-ban is új nézőpontba helyezzük a buszos utazást.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

„Az utazásnak mindenki számára egyszerűnek és elérhetőnek kell lennie, úgy véljük ez meg is valósítható. A technológia segítségével jobb utazási élményt hozunk létre, hogy a zöld és okos mobilitás révén mindenki felfedezhesse a világot.”

A FlixBus 300 partnerrel működik együtt Európában, ezek között sok a kicsi, családi vállalkozás. A cég jelenleg 28 országban szolgáltat, közel 7000 munkahelyet teremtett, melyek közül a legtöbb buszsofőri pozíció. Az USA-beli terjeszkedés első fázisában 180 csatlakozást üzemeltet majd 6 regionális buszpartner.

„A FlixBus új üzleti lehetőséget biztosít az olyan vállalatoknak, mint amilyen a TCS is. A partnerségnek köszönhetően közösen növekedünk majd tovább, az intelligens üzemeltetési megoldásból végül a felhasználó profitál.”

– tette hozzá Terry Fischer, a FlixBus egyik első kaliforniai partnere, a Transportation Charter Services (TCS) elnöke.

Európa 30 százalékkal zöldebb lesz: frekvencia növelés, nagyobb kapacitás csúcsidőben, új megállók

Mindeközben a FlixMobility tovább bővítené európai portfólióját is, a napi csatlakozások száma idén várhatóan 30 százalékkal nő, elérheti a 350.000-et. A zöld vállalat tovább növeli belföldi buszhálózatát Horvátországban, Lengyelországban és Csehországban, illetve a nyári főszezonban nemzetközi szolgáltatási köre is bővül. Magyarországról idén nyáron 17 országba indít közvetlen buszokat a FlixBus,

Bécs és Zágráb irányába a nyári időszakban gyakorlatilag megduplázza kapacitását a vállalat.

Jelenleg 7 magyar városból indulnak buszok, 2018-ban Kecskemét és Balatonföldvár is az európai távolsági buszhálózat részévé vált.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások