Hirdetés

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Az elmúlt időszakban a befektetői aktivitása csökkent, és a saját források is egyértelműen beszűkültek. A forráshiányos időkben ezért az inkubátorok szerepe még inkább felértékelődhet – ezzel indokolja a nagyvállalati inkubátor, a start it @K&H programjának jelentőségét, ami tavasszal összesen 8 csapattal kezdte meg a közös munkát.

Mit kell tudni a start it @K&H inkubációs programjáról?

A start it @K&H – nem meglepő módon a K&H Csoport – nagyvállalati inkubációs programja, amit 2017-ben a belga start it @KBC mintájára hoztak létre Magyarországon.

A cél, hogy a bármely területről érkező, 2-3 fős csapatokat segítsék, akik már legalább valahogyan validált (például piackutatással, versenytárselemzéssel), nemzetközileg is skálázható ötlettel rendelkeznek, és legalább heti 3-4 napot képesek arra fordítani, hogy projektjüket fejlesszék, és a következő érettségi fázisba érjenek.

Ehhez a csapatok szakmai mentorálást, ingyenes, jól felszerelt közösségi irodát, illetve startupokat, mentorokat, szakértőket, a K&H Csoport nagyvállalati partnerkapcsolatát és további szereplőket tömörítő kapcsolati hálózatot kapnak segítségül.

Az inkubáció alatt a projektek elkészítik azokat a dokumentumokat is, amelyek önismereti és a tőkealapok megkeresése szempontjából egyaránt fontosak.

A program maximálisan kétszer hat hónapot ölel fel: a szervezők az első fél év után döntenek arról, hogy tudnak-e a továbbiakban is segíteni az adott csapatnak, és ha igen, hogyan. Ahogyan a start it @K&H oldalán áll, az eddigi 60 csapat több mint 80 százaléka kihasználta az egyéves inkubációs időszakot.

Élen kell járni digitális megoldások terén

A start it @K&H a 2024. évi tavaszi körébe összesen 38 csapat jelentkezett, közülük pedig az inkubátor menedzsmentjéből, mentoraiból és szakértőiből álló zsűri összesen 8 projektet választott ki:

  • A Hashtagcase ütésálló telefontokokat fejleszt, amiket egyedi technológiával tudnak a vásárlók egyedi igényeire szabni.
  • A Data Discovery az e-commerce és kiskereskedelmi szektor számára nyújt adatelemzési megoldást, segítve a felhasználók tudatos, adatalapú döntéseit.
  • A Nekotin Európa-szerte segíti a függőket a nikotin tartalmú termékekről való leszokásban, illetve függőségük csökkentését egy 1 éves programmal, benne egészségügyi szolgáltatásokkal, csoportos terápiával és egyénre szabott leszokási tervvel.
  • A Card in Move okos névjegykártyákat fejleszt, ami egyedi sales CRM rendszer segítségével könnyíti meg a kapcsolatteremtést az üzleti életben.
  • Az Ubives a biometrikus azonosítás új formáját hozza el, melynek során a felhasználók a komplikált jelszavak helyett a kamerába nézve, egyszerűen és biztonságosan tudják magukat azonosítani a szükséges platformokon.
  • Az EV Analytica egy univerzális alkalmazást hoz létre annak érdekében, hogy szolgáltatótól függetlenül kezelhessék a töltésüket az elektromos autót használók. Ezzel a csapat az elektromos töltőhálózatok különböző platfomjaira hoz egy új, mindenki számára használható, egységes megoldást.
  • A Seniorcentrum az idősgondozás Airbnb-je szeretne lenni: megbízható módon, pár kattintással lefoglalható és kifizethető otthoni idősgondozási szolgáltatást kínál az ügyfeleinek.
  • Az Arport kiterjesztett valóság alapon működő, belső navigációs megoldást kínál számos piaci szegmensben, mint például a repülőtéri navigáció, ahol az útvonalak optimalizálásával segít az ökológiai lábnyom csökkentésében.

A mostani kiválasztás fókuszában minden eddiginél nagyobb szerepet kaptak a technikai újítások: mindegyik csapat valamilyen digitális innovációt fejleszt. Mint azt ezzel kapcsolatban Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta:

„Ma már minden probléma megoldásánál az egyszerű, digitális utat keressük és alkalmazzuk, a lakossági felhasználók is könnyen és aktívan használják akár az olyan komplex technológiákat is, mint a mesterséges intelligencia. Így a startupok számára nem lehet kérdés, hogy élen járjanak a digitális megoldások terén.”

NYITÓKÉP: A start it @K&H 2024. évi tavaszi szemeszterének megnyitója. Forrás: Photon

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások