Hirdetés

Milyen esélyei vannak egy magyar vállalkozásnak a nemzetközi piacon?

Magyar startup – magyar piac? Ez volt a témája a SMART Konferencia egyik kerekasztal beszélgetésének. A Rendi és a Tickething számold be szárnypróbálgatásairól, sikereikről és a jövő lehetőségeiről. A konklúzió minden induló vállalkozás számára tanulságos lehet.

A Rendit talán nem kell bemutatni. Magyarország első legnagyobb és legmegbízhatóbb takarítószolgálata, ahol gyorsan, olcsón és egyszerűen rendelhetsz takarítást – legyen szó magánlakásról, irodáról, egyszeri vagy rendszeres igényekről. Ugyanígy a Tickething is ismerős lehet. Ők az az online portál, amin keresztül magánszemélyek adhatnak el egymásnak e-ticket formátumú jegyeket bármilyen eseményre.

A két cég alapítója – előbbi képviseletében Bacsányi Ádám, utóbbiéban pedig Töreky Bence – számolt be a tegnapi SMART konferencián arról, hogy egy magyar startup esetében milyen lehetőségek és esélyek állnak a rendelkezésre akkor, ha a nemzetközi piacra lépés gondolata merül fel. A kerekasztal beszélgetéshez csatlakozott Bohner Tamás is a Drukka Startup Studiótól. 

A beszélgetés fő kérdése az volt, hogy milyen lehetőségeket nyújt az itthoni környezet az építkezésre, terjeszkedésre. Mindhárom megszólaló alátámasztotta azt, hogy a hazai piac a legtöbb esetben tesztelni kiváló, illetve alkalmas arra, hogy az ötletünket validáljuk. Ha a pilot projekt itthon életképes, akkor habozás nélkül próbálkozhat a startup a külföldi terjeszkedéssel.

A Rendi az elmúlt időszakban Legyenlországi nyitással kísérletezett. Bacsányi Ádám elmondta, hogy a felvetésük az volt, hogy a lengyel életszínvonal, az igények és a kultúra is megegyező – azonban a piac az ország méretéből adódóan sokszorosaaz itthoninak. A tapasztalatuk az volt, hogy a működésük kulcsa a személyes jelenlét volt. Amíg az itthoni csapat tudta kontrollálni a külföldi ág működését, addig tudott a várt ütemben haladni és növekedni, de mikor elengedték a kezét és egy country management vette át, akkor döcögősebb lett.

A Tickething egyetértett abban, hogy a személyes jelenlét elengedhetetlen a külföldi partnerek megtalálásához. Kiemelte továbbá a LinkedIn tudatos használatának jelentőségét, Töreky Bence szerint itthon még fel kell zárkóznunk a kommunikációs csatorna kihasználásában.

Bohner Tamás azt hangsúlyozta, hogy a nemzetközi piacra lépés legfontosabb tényezője, hogy a csapat gyorsan adaptálódjon az ismeretlen terep adottságaihoz. A startup érzékeny tud lenni a piaci eszközökre, így célszerű gyorsan megtalálni a számára legalkalmasabbat – hiszen mindig szem előtt kell tartani, hogy a határokat elhagyva mindig hatványozottan ég a pénz a vállalkozás beindításakor!

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások