Hirdetés

Most bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a hazai startupp

A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír. Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

A nagytempójú lassítás és gyorsítás, illetve ezek kombinációja az a vezetési stílus, ami a legtöbb üzemanyagot „égeti el” autózás közben. Nem kérdés, hogy legelőször ezen a szokáson kell változtatnunk, ha spórolni akarunk. Az egyenletes tempóban, alacsonyabb sebességgel hajtott autó optimális haladást, ésszerű fogyasztást garantál, ami a GreenGo-k esetében városi környezetben az 50–60 km/h-ás iramot jelenti. A GreenGo esetében ehhez plusz segítséget ad a ECO vagy ECO+ mód, amely bekapcsolás után automatikusan visszavesz a teljesítményből, így nem engedi a sportos gyorsítását.

Nyáron az autózás állandó velejárója a klíma használata. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a klímaberendezés közel állandónak tekinthető terhelést jelent az autónak. Ez már kis sebesség mellett is a fogyasztás akár 20-40%-át viheti el. Ha a városban, optimális sebességet választva, 50/60 km/h-val haladunk, akkor érdemesebb az ablakokat lehúzni. Ezzel az autó és magunk hűtése is egyszerűbben, gyorsabban, praktikusabban oldható meg.

Mindezek előtt azonban a takarékos vezetés legfontosabb alapszabálya az, hogy mindig legyünk előrelátóak. Minél inkább tisztában vagyunk a minket érintő forgalmi helyzetekkel, annál megfelelőbb döntéseket hozhatunk, hogy optimalizáljuk az autó fogyasztását, elkerüljük a felesleges gyorsításokat, lassításokat. Ehhez főleg az kell, hogy hagyjunk elegendő távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, illetve figyeljük forgalom változásait. Így könnyen észrevehetjük, ha egy autó lassít, elindul és kihajt elénk, esetleg pirosra vált a lámpa vagy dugó kezd kialakulni. Ha ezekre időben reagálunk és levesszük a lábunkat a gázpedálról, akkor megspórolhatjuk a fékezést és az ezzel együtt fellépő üzemanyagveszteséget. Még előrelátóbbak lehetünk, ha megtervezzük az utazásunkat. Ehhez ma már rengeteg segítséget nyújtanak az útvonaltervezők, a járműbe beépített navigáció, illetve a letölthető okostelefonos alkalmazások, amelyek a dugók elkerülésére is adnak javaslatokat.

A takarékos vezetés ezeknek a technikáknak az alkalmazásával könnyen, egyszerűen elsajátítható. Azok, akik szeretnének még több hasznos trükköt megismerni ezen a téren, érdemes követniük a GreenGo Facebook oldalát és honlapját. Ezeken az oldalakon további praktikus, a fogyasztást csökkentő, az autók műszaki állapotának megóvását segítő tanácsok találhatóak.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások