Hirdetés

Magyar kisvállalkozások kaptak bemutatkozási lehetőséget az Egyesült Államokban

Magyar vállalkozások is részt vettek a Washingtoni Startup Hét innovációs fórum eseményein, 15 vállalkozás bemutatkozási lehetőséget is kapott a washingtoni magyar nagykövetségen a Külgazdasági és Külügyminisztérum, valamint a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Price Waterhouse Coopers tanácsadó közös szervezésében.

A nagykövetségen tartott eseményen Takács Szabolcs, Magyarország nagykövete az MTI-nek elmondta, hogy az Egyesült Államok a világ legerősebb gazdaságának piacaként nagyon jó felkészültséget igényel a cégek részéről, hiszen egy rendkívül kompetitív piac. Ez a piac befogadó, ha a magyar vállalkozás pontosan érti azt, hogy az általa előállított termék vagy szolgáltatás milyen keretek között, milyen üzleti stratégiával, milyen eszközökkel tud horgonyt vetni, fenntartani jelenlétét, bővíteni azt, és profitot termelni.

A Fit for Export program részeként magyar vállalkozók támogatást kaphatnak az Egyesült Államokban való piaci megjelenéshez is. A külpiaci sikerre legesélyesebb, kiválasztott kkv-k hatékony szakmai felkészítésben részesülnek. A vállalkozások képviselői többnapos látogatás során egyéni üzleti konzultációkon, piaci és üzleti orientációs tréningeken vettek részt.

Takács Szabolcs nagykövet azt is elmondta, hogy az amerikai piacon több száz magyar vállalkozás van jelen érdeklődőként, számuk folyamatosan változik. Elsősorban a keleti és nyugati partvidéki államokban vannak jelen, kiemelt érdeklődés mutatkozik Florida iránt, de Kalifornia valamint Texas is vonzó.

Kifejtette, hogy a mostani vállalkozói látogatás egy évek óta zajló tudatos stratégiába illeszkedik, amely kapcsolódik a magyar diplomácia egyik kiemelt célkitűzéséhez, hogy pozícióba hozzák a magyar vállalkozásokat. A külföldi működőtőke Magyarországra bevonzása és a kétoldalú kereskedelem fejlesztése mellett új irányt jelent, hogy piacképes, a külpiacokon versenyképes vállalkozások, termékek, szolgáltatások érdemben és hosszú távon tudjanak megjelenni egy külső piacon.

Célunk, hogy minél több vállalkozás megvesse lábát külföldön, így Magyarországot, a magyar gazdaságot is promotálva tudjon sikeresen működni – mondta a nagykövet. Hozzátette, hogy a magyar vállalkozások körében az elmúlt 10-15 év egyfajta paradigmaváltást hozott, főként az üzleti mentalitást tekintve, ami része egy tanulási folyamatnak.

MTI

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások