Hirdetés

Online videóhívásokkal váltják ki a személyes találkozókat karácsonykor a magyarok

A magyarok nem kevesebb mint 47 százaléka idén ugyanúgy karácsonyozik a szeretteivel, mint a járvány előtt, a többség ugyanakkor igyekszik különböző módokon mérsékelni a fizikai találkozók számát. Amennyiben nincs személyes jelenlét, a legtöbben, 43 százalék, online videóhívás formájában köszönti a hozzátartozóit, de továbbra is nagyon népszerűek a hagyományos telefonhívások; a magyarok valamivel több mint harmada választja ezt a csatornát – derült ki a mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller legfrissebb reprezentatív kutatásából. A BillKiller szakértői felhívják a figyelmet: a lebeszélhető percek és a rendelkezésre álló adatkeret túllépése kellemetlen meglepetést okozhat, ám egy az igényeinknek megfelelő mobilcsomaggal sok ezer forintot spórolhatunk.

A magyarok közel felét, 47 százalékát nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban, miközben 26 százalék csak szűk családi körben ünnepel, 14 százalék a rokonaira szűkíti a személyes kapcsolattartást, 5 százalék pedig csupán a távoli hozzátartozóit nem látogatja meg, mindenki mással személyesen karácsonyozik; rajtuk kívül mindösszesen 8 százalék az, aki mindenféle személyes kapcsolattartást kerül a járvány miatt – derült ki a BillKiller friss reprezentatív kutatásából. A legnagyobb arányban a 60 év felettiek kerülik, illetve igyekeznek mérsékelni a személyes találkozókat, a válaszokban egyébként sem az iskolázottság, sem a lakhely nem mutat szignifikáns eltéréseket.

Amennyiben egy személyes találkozó elmarad, a legtöbben online videóhívást indítanak például a Facebook Messengerben, Skype-on vagy Viberen,

a második legnépszerűbb lehetőség a hagyományos telefonhívás, és minden tizedik válaszadó online üzenetküldő applikációval üzen a szeretteinek. Az SMS-ek kora leáldozóban, 5 százalék használja ezt az eszközt, hagyományos ünnepi képeslapot pedig már csak a válaszadók 2 százaléka küld. Érdekesség és örömteli hír, hogy az online csatornákat a 60 év felettiek közel azonos arányban használják, mint a többi korcsoport, jelentős különbségek már nem láthatók.

 „Az eredményekből jól látszik, hogy az ünnepi kapcsolattartást az online csatornák dominálják, amely – amennyiben az otthoni szélessávú internetkapcsolat használatával történik – nem szükségképpen kell, hogy terhelje a mobilelőfizetésünket; feltűnő ugyanakkor a hagyományos telefonhívások magas aránya, ezeknél különösen érdemes a telefonunkban nyomon követni a lebeszélt percek számát a rendelkezésre álló híváskeret függvényében” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

A kutatás arra is rávilágított, hogy valamivel több mint minden 10. magyar esetében jellemző, hogy a karácsonyi időszakban túllépik a hívás- vagy adatkeretüket; ebben a helyzetben pedig különböző stratégiákat alkalmaznak a megkérdezettek. A leggyakoribb eset (15 százalék), hogy kiegészítő adatkeretet vásárolnak a szolgáltatójuknál, közel azonos arányban vannak azok, akik wifi-kapcsolatokkal próbálják orvosolni a mobiladathiányt, 4 százalék egyszerűen nem internetezik tovább a mobilján, 3 százalék pedig az, aki nagyobb mobilcsomagra vált. Azok körében, akiknél nagyon, vagy inkább jellemző a havi hívás- vagy adatkeret túllépés, nagyjából minden harmadik az, aki kiegészítő adatkeretet vásárol magának.

„Minden ügyfélhelyzet, minden ügyféligény és mobilhasználat egyedi és önálló mérlegelést igényel, ugyanakkor a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel sem a kiegészítő adatkeret-vásárlás, sem az adott szolgáltató által kínált eggyel nagyobb csomagra való automatikus váltás nem éri meg az ügyfeleknek. Egy átlagos mobilelőfizetés esetében a 20-35 százalékát (!) is elérheti a teljes díjnak egy 1-3 napra szóló adatkeretbővítés; az eggyel nagyobb csomagra váltással – hasonlóan a korlátlan előfizetésekhez – az előfizető pedig azt kockáztatja, hogy túlfizeti a mobilhasználatát” – mutat rá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója. Hozzáteszi: közel 7 ezer ügyfelük évente átlagosan több mint 50 ezer forintot fizetett feleslegesen a szolgáltatójának; a legprudensebb stratégia a mobilcsomagok kiválasztásakor az, ha az igényeink ismeretében választjuk ki a szolgáltatók által kínált mobilcsomagok közül a számunkra legoptimálisabbat.

A kutatásról

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021. december 11-e és 15-e között került sor 1000 fős válaszadói mintával. A minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások