Hirdetés

Nagy ütemben növekszik a GreenGo flotta

A GreenGo 2016 novemberében, 45 autóval és 25 négyzetkilométeres területtel elsőként indított autómegosztó szolgáltatást Magyarországon. Azóta is ők az egyetlen tisztán elektromos flottával rendelkező szolgáltató. Az indulás óta már 320-ra bővült a flotta, több mint háromszor ekkora területen lehet greengózni és a nagy tárgyak szállítására idén már bevezették a Cargo szolgáltatást is.

A kezdeti 45 autóról az eltelt öt évben az e-carsharing szolgáltató flottája 320 villanyautóra bővült, ezzel együtt folyamatosan nőtt a területi lefedettség, valamint bevezették a GreenGo Cargot, amellyel a nagyméretű csomagok szállítására kívánt megoldást nyújtani felhasználói számára a cég. Az évek alatt a felmerülő igényeknek megfelelően fejlesztették a szolgáltatást is: hosszabb utakhoz kedvezményes napidíjjal rukkoltak elő, kedvezményes parkoló zónákat alakítottak ki, GreenGoval már a reptérre vagy az ország bármely pontjára el lehet jutni, a flotta autóit pedig folyamatosan újabb modellekre cserélik. Összességében a fenntartható, zöld jövőt szem előtt tartó cég indulása óta több mint 2 000 tonna szén-dioxidot spórolt meg a környezetnek azzal, hogy az elmúlt 5 évben nem hagyományos, hanem kizárólag elektromos autós flottát üzemeltet.

Fenntartható, élhető városi közlekedés

A GreenGo elkötelezett az elektromos autózás mellett és küldetésének tekinti a fenntartható, élhető városi közlekedés megteremtését, ahol az emberek tudatosak abban is, hogy milyen közlekedési típust, eszközt választanak.

“Ami a tudatos városi közlekedést illeti, azt látjuk, hogy – a környezettudatosságot most nem is említve – a budapestiek jó része nem méri fel például azt, hogy mennyibe kerül egy saját autó fenntartása és hogy valóban szükségük van-e egyáltalán autóra. Sokan csak a benzinárakat nézik, amikor a költségeket kalkulálják, de nem számítják bele a tulajdonlással és a fenntartással kapcsolatos költségeket. Érdekes adat, hogy egy saját autó kihasználtsága átlagosan kb. 3-4%. A maradék 96%-ban csak áll, ezzel parkolóhelyeket foglalva másoktól, fizetve utána az adót, a biztosítást és a fenntartás egyéb költségeit. Ezzel szemben egy közösségi autó akár 5-10 saját autót is ki tud váltani a forgalomban. Minél többen térnének át az autómegosztásra, hosszútávon annál kevesebb parkolóhelyre lenne szükség, kisebb lenne a dugó, az elektromos autókkal pedig a zaj- és károsanyagkibocsátás is csökkenne lokális szinten” – mondja Ádám Boglárka ügyvezető.

A jövő városa

Az egyre növekvő felhasználói számokból is látszik, hogy a carsharing ma valós alternatívát jelent, miközben a többeszközös közlekedés trendjébe is illeszkedik, amely jelenleg egy világszerte megmutatkozó tendencia. Itthon is ez jellemzi a GreenGo használóit: közel 80%-uk egyszerre 4-6 eszközt is igénybe vesz, mint például robogót, kerékpárt, rollert, saját vagy közösségi autót és tömegközlekedést.

Ami a GreenGo jövőbeli fejlesztéseit illeti, a cég a flottáját fokozatosan cseréli le nagyobb akkumulátorral rendelkező modellekre, amely lehetővé teszi az eddigi 100-140 km helyett az akár dupla távolság megtételét is egyetlen töltéssel. Tervezési fázisban van, hogy Prága után más közép-kelet-európai nagyvárosban is megjelenjen az autómegosztó és egyéb izgalmas fejlesztéseket is terveznek az elkövetkező évre, amikre természetesen hatással lesznek az egyre növekvő GreenGo közösség felhasználói visszajelzései is.

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások