Az európai távolsági buszpiac megreformálása után a FlixBus az USA-ban is alkalmazza egyedülálló üzleti modelljét. Öt évvel az európai piacra lépés után május 31-től a zöld buszok már olyan amerikai nagyvárosokat is összekötnek, mint Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego vagy Phoenix. A FlixBus célja, hogy az év végéig napi 1000 csatlakozást tegyen elérhetővé az USA-ban.
A FlixMobility és két márkája, a FlixBus és a FlixTrain három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein ötletéből született, akik alapjaiban akarták megújítani az európai személyszállítást egy tech-startup, e-commerce vállalat és klasszikus közlekedési vállalat kombinációjaként működő cég létrehozásával. A FlixBus ennek a koncepciónak a mentén kezdte meg működését 2013-ban: a vállalat gondoskodik a technológiai háttérről, árazásról, ügyfélszolgálatról, hálózattervezésről, marketing és sales tevékenységről, míg regionális buszpartnerei a járművek napi üzemeltetéséért felelnek.
Az autózás zöld alternatívája munkahelyeket teremt
„Az üzleti modellünk alapjaiban változtatta meg azt, ahogy Európában az emberek a buszokról gondolkodnak és ahogy használják őket. Mostantól az USA-ban is új nézőpontba helyezzük a buszos utazást.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.
„Az utazásnak mindenki számára egyszerűnek és elérhetőnek kell lennie, úgy véljük ez meg is valósítható. A technológia segítségével jobb utazási élményt hozunk létre, hogy a zöld és okos mobilitás révén mindenki felfedezhesse a világot.”
A FlixBus 300 partnerrel működik együtt Európában, ezek között sok a kicsi, családi vállalkozás. A cég jelenleg 28 országban szolgáltat, közel 7000 munkahelyet teremtett, melyek közül a legtöbb buszsofőri pozíció. Az USA-beli terjeszkedés első fázisában 180 csatlakozást üzemeltet majd 6 regionális buszpartner.
„A FlixBus új üzleti lehetőséget biztosít az olyan vállalatoknak, mint amilyen a TCS is. A partnerségnek köszönhetően közösen növekedünk majd tovább, az intelligens üzemeltetési megoldásból végül a felhasználó profitál.”
– tette hozzá Terry Fischer, a FlixBus egyik első kaliforniai partnere, a Transportation Charter Services (TCS) elnöke.
Európa 30 százalékkal zöldebb lesz: frekvencia növelés, nagyobb kapacitás csúcsidőben, új megállók
Mindeközben a FlixMobility tovább bővítené európai portfólióját is, a napi csatlakozások száma idén várhatóan 30 százalékkal nő, elérheti a 350.000-et. A zöld vállalat tovább növeli belföldi buszhálózatát Horvátországban, Lengyelországban és Csehországban, illetve a nyári főszezonban nemzetközi szolgáltatási köre is bővül. Magyarországról idén nyáron 17 országba indít közvetlen buszokat a FlixBus,
Bécs és Zágráb irányába a nyári időszakban gyakorlatilag megduplázza kapacitását a vállalat.
Jelenleg 7 magyar városból indulnak buszok, 2018-ban Kecskemét és Balatonföldvár is az európai távolsági buszhálózat részévé vált.