Hirdetés

Okos mobilitás a zöld buszokkal már a tengerentúlon is!

Az európai távolsági buszpiac megreformálása után a FlixBus az USA-ban is alkalmazza egyedülálló üzleti modelljét. Öt évvel az európai piacra lépés után május 31-től a zöld buszok már olyan amerikai nagyvárosokat is összekötnek, mint Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego vagy Phoenix. A FlixBus célja, hogy az év végéig napi 1000 csatlakozást tegyen elérhetővé az USA-ban.  

A FlixMobility és két márkája, a FlixBus és a FlixTrain három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein ötletéből született, akik alapjaiban akarták megújítani az európai személyszállítást egy tech-startup, e-commerce vállalat és klasszikus közlekedési vállalat kombinációjaként működő cég létrehozásával.  A FlixBus ennek a koncepciónak a mentén kezdte meg működését 2013-ban: a vállalat gondoskodik a technológiai háttérről, árazásról, ügyfélszolgálatról, hálózattervezésről, marketing és sales tevékenységről, míg regionális buszpartnerei a járművek napi üzemeltetéséért felelnek.

Az autózás zöld alternatívája munkahelyeket teremt

„Az üzleti modellünk alapjaiban változtatta meg azt, ahogy Európában az emberek a buszokról gondolkodnak és ahogy használják őket. Mostantól az USA-ban is új nézőpontba helyezzük a buszos utazást.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

„Az utazásnak mindenki számára egyszerűnek és elérhetőnek kell lennie, úgy véljük ez meg is valósítható. A technológia segítségével jobb utazási élményt hozunk létre, hogy a zöld és okos mobilitás révén mindenki felfedezhesse a világot.”

A FlixBus 300 partnerrel működik együtt Európában, ezek között sok a kicsi, családi vállalkozás. A cég jelenleg 28 országban szolgáltat, közel 7000 munkahelyet teremtett, melyek közül a legtöbb buszsofőri pozíció. Az USA-beli terjeszkedés első fázisában 180 csatlakozást üzemeltet majd 6 regionális buszpartner.

„A FlixBus új üzleti lehetőséget biztosít az olyan vállalatoknak, mint amilyen a TCS is. A partnerségnek köszönhetően közösen növekedünk majd tovább, az intelligens üzemeltetési megoldásból végül a felhasználó profitál.”

– tette hozzá Terry Fischer, a FlixBus egyik első kaliforniai partnere, a Transportation Charter Services (TCS) elnöke.

Európa 30 százalékkal zöldebb lesz: frekvencia növelés, nagyobb kapacitás csúcsidőben, új megállók

Mindeközben a FlixMobility tovább bővítené európai portfólióját is, a napi csatlakozások száma idén várhatóan 30 százalékkal nő, elérheti a 350.000-et. A zöld vállalat tovább növeli belföldi buszhálózatát Horvátországban, Lengyelországban és Csehországban, illetve a nyári főszezonban nemzetközi szolgáltatási köre is bővül. Magyarországról idén nyáron 17 országba indít közvetlen buszokat a FlixBus,

Bécs és Zágráb irányába a nyári időszakban gyakorlatilag megduplázza kapacitását a vállalat.

Jelenleg 7 magyar városból indulnak buszok, 2018-ban Kecskemét és Balatonföldvár is az európai távolsági buszhálózat részévé vált.

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások