Hirdetés

Okos mobilitás a zöld buszokkal már a tengerentúlon is!

Az európai távolsági buszpiac megreformálása után a FlixBus az USA-ban is alkalmazza egyedülálló üzleti modelljét. Öt évvel az európai piacra lépés után május 31-től a zöld buszok már olyan amerikai nagyvárosokat is összekötnek, mint Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego vagy Phoenix. A FlixBus célja, hogy az év végéig napi 1000 csatlakozást tegyen elérhetővé az USA-ban.  

A FlixMobility és két márkája, a FlixBus és a FlixTrain három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein ötletéből született, akik alapjaiban akarták megújítani az európai személyszállítást egy tech-startup, e-commerce vállalat és klasszikus közlekedési vállalat kombinációjaként működő cég létrehozásával.  A FlixBus ennek a koncepciónak a mentén kezdte meg működését 2013-ban: a vállalat gondoskodik a technológiai háttérről, árazásról, ügyfélszolgálatról, hálózattervezésről, marketing és sales tevékenységről, míg regionális buszpartnerei a járművek napi üzemeltetéséért felelnek.

Az autózás zöld alternatívája munkahelyeket teremt

„Az üzleti modellünk alapjaiban változtatta meg azt, ahogy Európában az emberek a buszokról gondolkodnak és ahogy használják őket. Mostantól az USA-ban is új nézőpontba helyezzük a buszos utazást.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

„Az utazásnak mindenki számára egyszerűnek és elérhetőnek kell lennie, úgy véljük ez meg is valósítható. A technológia segítségével jobb utazási élményt hozunk létre, hogy a zöld és okos mobilitás révén mindenki felfedezhesse a világot.”

A FlixBus 300 partnerrel működik együtt Európában, ezek között sok a kicsi, családi vállalkozás. A cég jelenleg 28 országban szolgáltat, közel 7000 munkahelyet teremtett, melyek közül a legtöbb buszsofőri pozíció. Az USA-beli terjeszkedés első fázisában 180 csatlakozást üzemeltet majd 6 regionális buszpartner.

„A FlixBus új üzleti lehetőséget biztosít az olyan vállalatoknak, mint amilyen a TCS is. A partnerségnek köszönhetően közösen növekedünk majd tovább, az intelligens üzemeltetési megoldásból végül a felhasználó profitál.”

– tette hozzá Terry Fischer, a FlixBus egyik első kaliforniai partnere, a Transportation Charter Services (TCS) elnöke.

Európa 30 százalékkal zöldebb lesz: frekvencia növelés, nagyobb kapacitás csúcsidőben, új megállók

Mindeközben a FlixMobility tovább bővítené európai portfólióját is, a napi csatlakozások száma idén várhatóan 30 százalékkal nő, elérheti a 350.000-et. A zöld vállalat tovább növeli belföldi buszhálózatát Horvátországban, Lengyelországban és Csehországban, illetve a nyári főszezonban nemzetközi szolgáltatási köre is bővül. Magyarországról idén nyáron 17 országba indít közvetlen buszokat a FlixBus,

Bécs és Zágráb irányába a nyári időszakban gyakorlatilag megduplázza kapacitását a vállalat.

Jelenleg 7 magyar városból indulnak buszok, 2018-ban Kecskemét és Balatonföldvár is az európai távolsági buszhálózat részévé vált.

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások