Hirdetés

Megdőlt a rekord a magyar művészeti közösségi finanszírozás platformon

Kiemelkedő sikert ért el a StageHive, megdőlt az oldalon eddig indított crowdfunding kampányok rekordja. A magyar startup segítségével így tovább folytatódhat A Karantén Zóna című szkeccsfilm forgatása. Az alkotók 600.000 forintot (1665 eurót) szerettek volna közösségi finanszírozással összeszedni az oldalon, ezt a célt végül 220%-on teljesítették, a 126 felajánló segítségével 1.325.000 forintot (3670 eurót) gyűjtöttek össze a kampány végére. A befolyt összeget a profi forgatási körülmények megteremtésére és a film látványvilágának kompromisszumoktól mentes megvalósítására fordítja a stáb.

Hirdetés

“A Karantén Zóna az első filmes produkció a platformon, ráadásul övék az első olyan kampány, ahol három nap alatt összegyűlt az első célkitűzésben meghatározott összeg. Ez nagy részben köszönhető annak a profi és intenzív kampánynak is, amivel a stáb a gyűjtést online és offline népszerűsítette. Bízom benne, hogy a hagyományos finanszírozási formák mellett egyre több alkotó él majd a crowdfunding lehetőségével, itt a remek példa, milyen sikereket lehet elérni vele. Büszke vagyok rá, hogy a StageHive adott otthont ennek az izgalmas kampánynak” – mondta Meczner Vera, a StageHive alapítója.

A kampány kezdete egybeesett a szkeccsfilm első részének forgatásával, amin két hosszú, tizenkét órás napon egy húszfős stáb dolgozott. A magányos, idős hölgy (Pásztor Erzsi,) telefonos bejelentése után, két önkormányzati dolgozó (Sütő Ildikó és Ferencz Attila) érkezik a lakásába, akik nem is sejtik, hogy életük legkülönösebb küldetésére érkeznek. Az ötrészesre tervezett sorozat második epizódját október végén forgatják.

“Rettenetesen fáztam a közösségi finanszírozási kampánytól, mivel Magyarországon sokkal több projektet láttam bebukni, mint amennyi végül sikeres lett. Nem is könnyű munka: idegen emberektől akarsz sok pénzt kérni a saját hülyeségedre és még az előtt meg kell őket győznöd arról, hogy a dolog jó lesz, hogy bármit is mutattál volna belőle. Ez a módszer teljesen ellenkezik az ember pénzköltési szokásaival, hiszen a támogatásért cserébe legfeljebb egy ígéretet tudsz felmutatni és csak remélni tudod, hogy az emberek elhiszik neked, hogy képes vagy megvalósítani, amit szeretnél. Hogy végül A Karantén Zóna egy ennyire sikeres kampány lett, szerintem annak köszönhető, hogy a megtervezésére legalább annyi időt és energiát fordítottunk, mint magára a kampányra” – összegezte tapasztalatait Zsótér Indi Dániel, rendező.

A Karantén Zónába vezető úton a Narrátor (Muchichka László) fogja a nézők kezét, általa ismerik meg a társas magány abszurditását, a párkapcsolatok jó és rossz oldalát, az idősek helyzetét és a digitális oktatás kihívásait. Az egyes epizódokban mások mellett feltűnik Pásztor Erzsi, Krausz Gergő, Makranczi Zalán, Tankó Erika és Tolnai Klára.

A forgatókönyvet a Wartburggal is díjat nyert Vida Orsolya jegyzi, a rendező-iró pedig Zsótér Indi Dániel, aki hat évig volt a 24.hu videós újságírója, jelenleg pedig szabadúszó filmkészítőként dolgozik.

Hirdetés

A kízis által leginkább sújtott iparágban indult el a magyar startup

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Bővebben
Hirdetés

Elon Musk már csak 3 évet várna a legénység nélküli űrhajó Mars expredíciójával

Elon Musk közölte, hogya SpaceX Starship missziója hamarosan elkezdődik, és már 2024-ben felküldenék az első legénység nélküli űrhajót a Marsra. Erről a 2020-as Mars Society Virtual Conference kapcsán beszélt. Azt is hozzátette, hogy a saját várakozásai szerint már a jövő évben sikerülhet bolygó körüli pályára állítani a Starshipet. 

Bővebben

A mesterséges intelligencia alkalmazását segítő központok jönnek létre az ITM közreműködésével

A Mesterséges Intelligencia stratégia egyik kiemelt célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) termelékenysége 2030-ig mintegy 26 százalékkal nőjön az MI technológiáknak köszönhetően; az alkalmazások használatának széles körű ösztönzése érdekében megalakul az MI Innovációs Központ, a Nemzeti MI Lab pedig a kutatói munkában kap szerepet – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel vasárnap.

Bővebben

A gazdasági változások rámutattak: a céges folyamatokat digitalizálni kell

Jó hír, hogy már a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások is hozzáférnek azokhoz az online megoldásokhoz, amelyek az üzletszerzéshez, az automatizáláshoz vagy a mindennapi háttérmunka csökkentéséhez nyújtanak segítséget. Dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője szerint aki nyitott az informatikai újításokra, rövid időn belül nagyon sokat spórolhat az online szerződéskötés és a digitális faktoring céges bevezetésével. 

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások