Hirdetés

Egy jó vállalatirányítási rendszer felveszi a harcot a munkaerőhiánnyal

Nézzünk néhány lehetőséget, vállalatvezetőkén hogyan növelhetjük az adott kkv hatékonyságát a pandémia idején is. Dönthetünk úgy, hogy pályázati forrásból több ember munkáját kiváltó új eszközbe fektetünk. A pályázati pénzt vagy a saját erőforrásunkat fordíthatjuk egy vállalatirányítási rendszer (ERP) megvásárlására is, hogy rendszerezettebbé tegyünk a vállalatirányítási folyamatainkat ezzel költséget és időt spórolva. De akár megbízhatunk marketing szakembert vagy ügynökséget is, hogy új piacokat hódíthassunk itthon vagy akár külföldön!

Hirdetés

Ahogy több ágazatban csökken a kereslet, néhányban pedig nő, a vállalatvezetők mind jobban érzékelik, hogy bizony rendkívül rugalmasnak kell lenni, hiszen egyre több felmerülő problémára szükséges hatékony választ találniuk. A koronavírus-járvány hatására kialakuló munkaerőhiányon túl szembe kell nézni a kihívással, hogy egyre több feladat jut egy főre, miközben a cégtulajdonosra, aki nem csak a gyártásért felel, hanem minden másért is, nem jut elég figyelem. Az erőforrásokat tehát máshogy kezdik beosztani az emberek, különösen, ha mikro, kis- és közepes vállalkozásuk van, akiknek még többet kell átvállalniuk a terhekből, miközben igyekezniük kell rendszerezni a termelést és a vállalatirányítási rendszert is. Számukra nélkülözhetetlen, hogy hatékony megoldást találjanak a gyártáshoz, a készletezéshez vagy a számlázáshoz, tehát a saját ügyviteli folyamataik megkönnyítéséhez.

Mihez kezdjünk az erőforrásinkkal?

A negatív folyamatok megállítása, megfékezése érdekében több megoldással is előállhatunk. Az egyik ilyen, hogy vállalatirányítási rendszerbe invesztálunk. Igen ám, de hogyan válasszunk? Gulyás György, a magyar fejlesztésű prodHost vállalatirányítási rendszer fejlesztésekért felelős vezetője arra világít rá, hogy egy nagykereskedőnél, egy logisztikusnál vagy bármilyen szolgáltatóipari cégnél továbbra is a költségalapú rendszerek használata indokolt, az anyagáram alapú megoldások – mint amilyen a prodHost megoldása (melynek letölthető 30 napos demo-ja) is volt – kifejezetten a gyártó vállalatok számára kedvezőek. „Nem véletlen, hogy az ügyfeleink nagy része a mikro, kis és közepes vállalkozások közül kerülnek ki. A multinacionális nagyvállalatok számára sok alternatíva érhető el, még a kis és közepes cégek is találhatnak számukra hasznos megoldást a piacon, de számtalan alkalommal tapasztaltuk, hogy a mikrovállalkozások nagy gondban vannak, ha fel szeretnének hagyni a korszerűtlen programok és Excel-táblázatok használatával” – mondja.

Ezek a rendszerek, akár a kezdeti fázisban lévő vállalatirányítási rendszerek is, nagyban megkönnyítik a munkát, általuk egy szoftveren belül átláthatjuk, rendszerezhetjük és menedzselhetjük a teljes vállalatirányítási rendszerünket a beszerzéstől a számlázásig. Sőt, még azt is láthatjuk, melyik dolgozónk hogyan teljesít, ráadásul az adott szoftverek NAV kompatibilisek is. Használatukkal időt, pénzt és egyéb erőforrásokat tudunk hatékonyabbá tenni. Persze nem mindegy, milyen rendszert választunk. Gulyás György szerint az anyagáram szerinti rendszerszemlélet, amelyet nagyon kevesen alkalmaznak a világon, a gyártó vállalatoknak kedvez. „A gyártó cégek a gyártásban érdekeltek, mi ezt modelleztük le az anyagáram szerinti rendszer szemléletű prodHost vállalatirányítási rendszerrel, amelynek a leginnovatívabb megoldása a virtuális tanácsadó, amely lehetővé teszi, hogy az ERP rendszer személyes jelenlét nélkül is bevezethetővé váljon bármely vállalkozás számára” – mondja.

Elbocsátás vagy befektetés?

Kétségkívül a legkellemetlenebb alternatíva a munkatársaink elbocsátása lehet, akiknek a hiánya nagy veszteséget jelenthet a vállalkozás számára. Egy másik megoldás, ha az ember pályázati forrás után néz, amely támogatást – az elbírálás sikere után – érdemes olyan dologra költeni, amellyel sikerülhet hosszútávon is profitálni.

Egy másik megoldás, amely összefügg a pályázati pénzekkel, az eszközbeszerzés. Ez inkább abban az esetben szerencsés, ha vállalkozásunknak megnőttek a rendelései, de előfordulhat olyan helyzet is, hogy néhány dolgozó munkáját kívánjuk kiváltani egy újabb eszközzel. Természetesen a problémát megközelíthetjük marketing szempontból is, ugyanis erre a legtöbb magyar vállalkozás kevés vagy semmilyen figyelmet sem fordít, pedig kellene, hiszen hiába dolgozunk keményen és fektetünk sok pénzt a vállalkozásunkba, ha a piac nagy része nem tud a tevékenységünkről, ha elhanyagoljuk a kommunikációt a partnereinkkel, vagy nem is tudunk róla, mennyi mindent ki tudnánk még hozni a vállalkozásunkból olyan komoly szaktudással. Érdemes tájékozódni a neten és a felkeresett marketing partnereknél is arról, hogy milyen lehetőségeink vannak milyen marketing szakterületek azok, amik a vállalkozások működését segítik és ezek pontosan hogyan működnek. Kis kutatással sokkal átláthatóbbak lesznek a lehetőségek és számonkérhetőbb a haladás mértéke, például ha tudjuk milyen adatok jelentenek valódi előremozdulást a vásárlói reakciókban. (X)

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben