Hirdetés

2020 soha nem látott növekedést hozott az online kereskedelem terén

Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9.000 magyar és közel 1.000 külföldi internetes áruház használja. 2020 végére havi szinten már 500 új webshop választja a fizetési megoldásukat, míg a megvalósult online fizetési tranzakciók száma is rohamosan növekszik.

Az e-kereskedelem évről-évre stabil növekedést mutatott, de idén a koronavírus járvány hatásának is köszönhetően rekordmértékben bővült a piac. Ez igaz az online kiskereskedelem forgalmára és az újonnan induló webshopok számára is. A GKI Digital közelmúltban közzétett felmérése szerint az év első felében a netes vásárlások forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest. Az aktív online vásárlók száma pedig elérte a 3,35 millió főt ugyanezen kutatás szerint.

Az elektronikus fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető, Budapesten alapított Barion még ennél is meredekebb bővülésről tud beszámolni az idei évben, hiszen a cég mintegy

50%-kal, közel tízezerre tudta növelni e-kereskedelmi partnereinek számát a magyar és a nemzetközi piacokon

az év utolsó hónapjaira. Ezek mellett az online fizetéseknél használatos Barion tárcát is egyre többen veszik igénybe, a felhasználók száma a 300 ezres határt súrolja október végén. A fintech cég jelenleg Magyarországon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában is aktív.

„2020 soha nem látott bővülést hozott az online kereskedelem terén. Az aktív online vásárlók és az e-kereskedelmi szolgáltatók száma is jelentősen nőtt. A COVID e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását jól példázza, hogy áprilisban kiugró növekedést tapasztaltunk az online fizetések terén. Gyakorlatilag olyan számokat generált a piac, amiket a karácsonyi időszakban szokott. Idén sok új szereplő lépett be az e-kereskedelmi piacra, jelentős részük kifejezetten a járványhelyzet miatt kezdett bele az online értékesítésbe. Az októberi rekordszámú bővülésünkben a nemzetközi terjeszkedésünkön kívül a kereskedők Black Friday-re és karácsony előtti rohamra való felkészülése is szerepet játszott” – fogalmazott Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. vezérigazgatója.

A szakember véleménye szerint az e-kereskedelmi forgalom a továbbiakban is emelkedni fog, hiszen egyre több árutípus lesz elérhető az interneten, rengeteg hagyományos kereskedő nyit az online értékesítés irányába. A jelenlegi helyzet pedig maradandó változásokat hozhat a fizetési szokásokban is, várhatóan kulturálisan egyre elfogadottabbá válnak a készpénzmentes, elektronikus fizetési módok itthon is.

„A Barion Smart Gateway online fizetési kapu ideális kis- és középvállalkozásoknak is, hiszen nem számolunk fel csatlakozási díjat, nincsenek havidíjak, így a cégek minimális ráfordítással tudnak többek között bankkártyás fizetési megoldást kínálni a vásárlóiknak. A magyarországi mellett nemzetközi jelenlétünket is folyamatosan erősítjük. Célunk, hogy 2021 végére már havi 1000 új webshoppal növekedjünk. Termékfejlesztési tevékenységünk is folyamatos, Barion Pixel-t használó partnereinknek hamarosan a korábbiaknál is részletesebb és szofisztikáltabb adatokkal tudunk majd szolgálni a vásárlói szokásokról a Barion Metrics analitikai rendszer segítségével. Illetve 2021-ben sok más fejlesztés mellett, új fizetési módok bevezetését is tervezzük, amikkel még jobban ki tudjuk szolgálni a kereskedők igényeit” – hangsúlyozta Kiss Sándor.

2021-ben a fintech cég fókuszában a nemzetközi terjeszkedés és az új fejlesztések állnak majd, amikkel nem csak Magyarország, hanem a közép-kelet-európai régió meghatározó online fizetési szolgáltatója kíván lenni.

Sok mindent meg kell még értenünk a mesterséges intelligenciáról, és ebben nem segít az, ha a rémhírekből tájékozódunk

A Fenntartható Városok alapítója, dr. Bartuszek Lilla szerint előbb vagy utóbb minden társadalom el fog jutni oda, hogy a megfelelő funkciókra használja az AI-t. Azonban ennek a folyamatnak még csak az elején vagyunk, és nem lesz holnaptól Kánaán az új technológiának köszönhetően. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások