Hirdetés

Közösen fejleszt a Bosch a Microsoft

A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot. Az együttműködés gyorsítja a szoftveralapú járművek fejlesztését.

A Bosch és a Microsoft közösen fejlesztenek szoftverplatformot az autók és a felhő közötti zökkenőmentes kapcsolat létrehozására. Az együttműködés célja, hogy egyszerűsítsék, valamint felgyorsítsák a járműszoftverek fejlesztését, bevezetését az autó teljes életciklusa alatt – az autóipar minőségi követelményeinek megfelelően. Az új platform, amely a Microsoft Azure-ra épül és a Bosch szoftvermoduljait tartalmazza, lehetővé teszi a szoftverek fejlesztését, letöltését a járművek vezérlőegységébe és számítógépeibe. Az együttműködés keretében olyan további innovatív eszközöket fejlesztenek majd, amelyek növelik a szoftverfejlesztési folyamat hatékonyságát, így csökkentik a járműszoftverek fejlesztési költségeit a szervezeteken belül és azok között. A járművezetők számára a platform gyorsabb hozzáférést jelent az új funkciókhoz és a digitális szolgáltatásokhoz. A Bosch és a Microsoft közötti együttműködés ötvözi a világ vezető autóipari beszállítójának széleskörű szoftver-, elektronikai- valamint rendszer-szakértelmét a Microsoft know-how-jával a szoftverfejlesztésben és a felhőalapú számítástechnikában. A két vállalat 2021 végéig szeretné elérhetővé tenni az új szoftverplatformot az első jármű prototípusokhoz.

„A Bosch már ma is biztonságosan frissíti a járműszoftvereket, vezeték nélküli megoldással. A szoftveralapú autók számára készített átfogó platformmal segíteni tudjuk az autógyártókat, hogy új funkciókat fejlesszenek ki és gyorsabban elérhetővé tegyék őket” – nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A Bosch-sal való együttműködésünk összehozza a világ egyik vezető autóipari beszállítójának szakértelmét a Microsoft Cloud, a mesterséges intelligencia valamint a GitHub erejével” – mondta Scott Guthrie, a Microsoft Cloud + AI ügyvezető alelnöke.

Az autóipar jövőjének közös fejlesztése

A szoftver egyre fontosabb szerepet fog játszani a jövő járműiben. Az olyan trendek, mint az elektromobilitás, az automatizált vezetés valamint a modern mobilitási szolgáltatások enélkül nem lehetségesek. Ehhez a jövőben gyakoribb frissítésekre és verzióváltásokra is szükség lesz. A jármű teljes élettartama alatt érvényes szigorú biztonsági követelmények a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket és a digitális szolgáltatásokat nagyon összetetté teszik az autók számára. A különböző sorozatok és modellek széles választéka ezt még jobban nehezíti. Az együttműködés kiaknázza a Bosch ismereteit az elektromos és elektronikus architektúrákról, vezérlőegységekről és járműszámítógépekről, amelyek a járművek vezeték nélküli frissítéséhez szükségesek. Ezen felül a vállalat szakértelmével, valamint szoftveralapú termékeivel és autófejlesztési eszközeivel is hozzájárul a fejlesztéshez. Ez magában foglalja a jármű számítógépek, vezérlőegységek alapvető és köztes szoftvereit, valamint a felhőalapú szoftvermodulokat, amelyek a teljes járműparkot vezeték nélkül frissítik. „A járműtől a felhőig terjedő átfogó szoftverplatform alkalmazása csökkenti a szoftverfejlesztés összetettségét, valamint a járműrendszer integrációját. Ugyanolyan zökkenőmentes és kényelmes lesz a vezeték nélküli frissítés a járművekben, mint az okostelefonok esetében” – mondta Heyn. Az előre integrált platform egyszerűbbé teszi a vezeték nélküli frissítéseket. Ez azért fontos, mert a frissítések biztosítják, hogy a jármű szoftvere mindig naprakész legyen, köszönhetően annak, hogy a járművek és a felhő szoftverarchitektúrái zökkenőmentesen illeszkednek egymáshoz.

Új szoftverszolgáltatások a fejlesztők számára

A Bosch és a Microsoft azt is tervezik, hogy bővítik a meglévő fejlesztői eszközöket, amelyek lehetővé teszik az autógyártók és a beszállítók számára, hogy egyszerűsítsék és felgyorsítsák saját szoftverfejlesztésüket. A tervek szerint a GitHub teljesen integrált vállalati platformját használják majd, valamint a GitHub.com oldalon elérhető új szoftverplatform fontos részeit nyílt forráskóddal látják el, hogy ezzel is bátorítsák a kód újrafelhasználását és a bevált gyakorlatok megosztását az iparágban.

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások