Hirdetés

Felkészültünk az innovációs forradalom utáni életre?

Szenzorok, szerverek, szupergyors alkalmazások és gigabites hálózatok veszik körül a 21. század emberét. A digitalizáció olyan technológiai, kulturális és evolúciós átalakulást jelent az emberiség életében, amelyre még nem vagyunk felkészülve. A Telekom évadzáró Most fórumán jártunk.

Hirdetés

A Telekom azzal a céllal hívta életre a Most Fórumot, hogy egy olyan együtt-gondolkodó közösséget formáljon, mely véleményvezérek bevonásával, pozitív példák, innovatív megoldások, digitális trendek bemutatása által inspirációs forrásként szolgálhasson különböző közösségeknek, stakeholder csoportoknak, katalizálva az elképzeléseket a cselekvés irányába.

Új szemléletmód

A Homo Sapienstől a Homo Digitalisig című fórumon a gigabites hálózatok és soha nem látott emberi lehetőségek voltak a középpontban. “Megérkeztünk egy új világba, ahol tanuló algoritmusokkal, önjáró gépekkel, genetikailag programozott biológiai rendszerekkel, nano gyárakkal és hasonló őrült technológiákkal kell együtt élnünk. A szemünk láttára vált a ››science fictionből‹‹ ››science fact‹‹ – mondta Frankó-Csuba Dea innovációs coach, több ismert tudományos intézet munkatársa. Csakhogy a digitális forradalom egy egészen új szemléletmódot és működést igényel az emberektől, ami nagyon komoly energiaigényes folyamat. Szerinte az ipari forradalom után a mai digitális világban már nem nagyon van egy olyan személy, egy vezető, aki meg tudja mondani, hogy merre van előre. Annyira komplex és bonyolult a szervezet, amiben élünk, és olyan gyorsan változik, hogy nincsenek begyakorolt, kész receptjeink. Ki kell tanulnunk azokat a készségeket, hogyan tudjuk összegyűjteni a számunkra releváns tudásokat, és utána hogyan tudunk azokkal az emberekkel, akiket elérünk – akár a digitális eszközökkel, akár az emberi hálózatokkal – megoldani ezt a problémát. „A technológiai, üzleti és emberi döntéseinket már ma is úgy kell meghoznunk, hogy az általunk vágyott, pozitív jövőképet támogassák. Egyedül így lehet beleszólásunk abba, hogy hova fut ki az innovációs forradalom, aminek részesei vagyunk.”

Kulturális forradalom

A kulturális változás szükségességére Meskó Bertalan orvos-jövőkutató is felhívta a résztvevők figyelmét. „Az internethez való jog az az eszközhöz való hozzáférés. Mi az egészségügyben azon dolgozunk, hogy az adatokhoz való hozzáférés is alapvető emberi jog legyen” – mondta. Hiszen a betegek ma csak ellátóhelyeken kapnak információt egészségügyi állapotukról, azt is csak a helyszínen történt kivizsgáláskor. „Mi abban hiszünk, hogy nem technológiai, hanem kulturális forradalom zajlik, mert fontosabb, hogy a beteg egy passzív szereplőből egy pro-aktív résztvevővé váljon, a beteg-orvos hierarchiából egy partneri viszony legyen, hogy az adatokat nem csak a kórházban kapják meg, hanem bármikor hozzáférhessenek annál, mint hogy melyik mikrochip jön ki egy algoritmusban egy orvosi felhasználásra a jövőre” – fejtette ki. i

Ma már nem az a kérdés, hogy használjuk-e az internetet, hanem az, hogy mire. „A digitalizáció és a hálózatok átírják a hétköznapjainkat. Általuk ma már a világ alkalmazkodik a mi igényeinkhez és nem fordítva: a hálózat révén tudjuk távolról is menedzselni a kapcsolatainkat, az életünket, az eszközeinket, akár az otthonunkat is. A connectivity élmény által azt igyekszünk lehetővé tenni ügyfeleinknek, hogy mindig, mindenhol jól működő internetkapcsolat álljon rendelkezésükre” – tette hozzá Szilas Gábor, a Telekom Connectivity Products Tribe munkatársa.

A Telekom innovációs rendezvénysorozatán a kerekasztalbeszélgetést követően a résztvevők egy interaktív kiállításon bepillantást nyertek, milyen eszközökből épül fel a gigabites hálózati infrastruktúra, amely a digitális világ vívmányait biztosítja. Emellett bárki kipróbálhatta, hogy működik egy élő 5G teszthálózat, és képet kaphatott arról, mi mindenre van szükség 5,3 millió mobil, 1,3 millió vezetékes hang előfizető vagy éppen a vezetékes internet piacának közel negyven százalékának kiszolgálásához.

Hirdetés

Innovációs versenyt hirdet az ExxonMobil

A gazdasági fejlődés és a klímavédelem, a felelős és tiszta energiafelhasználás, valamint a hagyományos és a megújuló energiaforrások innovatív összehangolásának témájában hirdet innovációs pályázatot hazai diákoknak a világ vezető energiavállalata, az ExxonMobil. A versennyel a vállalat ösztönözni kívánja a magyar diákok innovációs gondolkodását, valamint fokozni a társadalmi párbeszédet az energiafelhasználás, energiaátmenet és a klímavédelem témakörében.

Bővebben

Innovatív startup partnereit keresi az OTP Csoport

Idén negyedik alkalommal keresi innovatív startup partnereit az OTP Csoport.

A program kiváló gyorsítósávot jelent azoknak az érett növekedési fázisban lévő, innovatív cégeknek, amelyek a kelet-közép-európai régióban szeretnék kipróbálni fejlesztésük alkalmazhatóságát a bankszektorban. A program különösen bátorítja a női vezetőkkel, illetve sokszínű alapítócsapattal bíró startupok jelentkezését.

Bővebben
Hirdetés

800 millió dolláros befektetési alapot hoz létre a Toyota

A Toyota nemzetközi kutatóintézete, a Toyota Research Institute Advanced Development (TRI-AD) 800 millió dolláros globális befektetési alapot hoz létre Woven Capital néven. Az alap a jövő technológiáit kutató, növekedési szakaszukat élő vállalkozásokat támogatja majd, ezzel is elősegítve a “Mobility to Love, Safety to Live” jövőkép megvalósulását. Az alap létrehozása közvetlenül kapcsolódik a Toyota jövőváros projektjéhez amelynek 2021-ben kezdődő felépítéséről még januárban adott hírt a világ leginnovatívabb autógyártója.

Bővebben

Elstartolt az online Brain Bar!

Kezdetét vette az idei Brain Bar jövőfesztivál, melynek egyik kiemelt témája az Y és Z generációt leginkább aggasztó probléma, a klímaváltozás. Több hazai és nemzetközileg is ismert előadó osztja meg nézeteit az előadások során: szó esik a húsevés hatásairól, az energiafelhasználásról, valamint a városok zöldítéséről is. A különböző hátterű és felfogású megszólalók célja azonos: minél több különböző perspektívából megvizsgálni, hogy miként lehet megóvni a Földünket és jobbá tenni a környezetünket.

Bővebben

Ismét indul a Magyar Telekom fiataloknak szóló programja

A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.

Bővebben

Online tárgyalószoba segíti a COVID alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.   

Bővebben

Növekedés vagy túlélés? Kockázati tőke konferencia Budapesten

A nemzetközi piacokon komoly visszaesés mutatkozott a járvány kirobbanását követően; Kínában 50-60%-al csökkent a befektetett pénz mennyisége az első negyedévben, Nagy Britanniában hasonló mértékben csökkent az új befektetési szerződések száma. A rövid távú következmények tehát katasztrofálisak az iparágra nézve: a befektetések üteme lelassult, sok projekt indulását elhalasztották vagy törölték, rengeteg régóta várt befektetői döntés pedig mégsem született meg ebben az időszakban.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások