Hirdetés

Arculattervezési dráma a Facebook új fizetőeszköze körül

A Facebook múlt héten jelentette be a hamarosan debütáló pszeudó-kriptopénzét a Librát, amit a Facebook spinoff cége a Calibra jegyez. Nos, pechükre, ahogy az lenni szokott a nagy dobásoknál, bejelentkezett egy online bankolással foglalkozó startup azzal a váddal, hogy lemásolták a logójukat.

A Current nevű céget 2017-ban alapították, tulajdonképpen egy gyerekeknek szóló pénzügyi applikációként debütált, szintén Silicon Valley-ben. Itt gyakran felmerülnek az ehhez hasonló arculati, szerzői jogi botrányok (elég csak az Airbnb új logojára gondolni) – de ezúttal kicsit meredekebb a felállás. A két, valóban hasonló logo egy és ugyanazon grafikai stúdió, a Character keze munkája. A sajtó vakargatja a fejét, és összeesküvés elméleteket gyárt – már csak azért is, mert hasonló szolgáltatásokkal vannak jelen a piacon Current, mint amit hamarosan a Facebook fog kidobni. További aggodalomra ad okot ugyanakkor a logoban szereplő “~” szimbólum értelmezése adja.

A matematika tanulmányainkból tudjuk ugyanis, hogy ez a jel sosem jelent konkrétumot, csak egy megközelítő értéket. A feltételezések szerint így a Facebook kripropénze is csak egy körülbelüli értéket hordoz a valóságban. Ezt a felvetést alátámasztja a demo videója is, ahol a 100 dollár átalakul ~95.31 dollárra. Persze ez minden bizonnyal a dollár és a Facebook saját pénzneme közötti váltás eredménye,

Az ártatlanság jegyében természetesen az is lehet, hogy az egész egy véletlen, ámde szerencsétlen egybeesés. Mondjuk lehet, hogy nem. A Current alapítója elmondta azonba a nagy megfejtést a Fortune magazinnak: szerinte emberi lustaság áll a dolog hátterében.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben