Hirdetés

A női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna – vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni.

A vállalkozó vagy vezető beosztásban lévő nők társadalmi elfogadottsága egyértelműen javul, ennek ellenére a nők aránya a vezetők és vállalkozók körében még mindig meglehetősen alacsony. Az Eurostat 2020-as beszámolója szerint a nők továbbra is kevesebben vannak a vezetői pozíciókban, mint a férfiak: Európában csak minden harmadik vezetői beosztást töltik be nők, ami 2012 óta gyakorlatilag változatlan arányt jelent. Magyarországon ehhez képest kicsit jobb a helyzet – legalábbis ami a nők vezető beosztását illeti, ugyanis nálunk a menedzsment pozíciók 42 százalékát töltik be hölgyek. A vállalkozások esetében azonban egyelőre lényegesen rosszabbak az adatok.

Az OPTEN idei adataira támaszkodva Magyarországon 14 százalék fölé emelkedett a kizárólag női menedzsmenttel rendelkező vállalatok aránya. Ugyanez a szám a férfiak által vezetett vállalkozások esetében 51 százalék, azaz a férfiak alkotják a túlnyomó többséget a vállalkozást indítók és vezetők között. A számok azonban azt mutatják, hogy a vegyes, azaz a női és férfi vezetővel egyaránt rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban: minősítés és megbízhatóság szempontjából minden árbevételi szegmensben a legerősebbnek számítanak. Bizonyára ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Boston Consulting Group számításai szerint, ha világszerte azonos arányban képviseltetné magát mindkét nem a vállalkozói szférában, a globális GDP akár 3-6 százalékkal emelkedne. Ebből is látszik, hogy hosszú távon az egész gazdaság jól járna, ha többen támogatnák, és még inkább biztatnák a nőket arra, hogy vállalkozzanak. „Tudjuk, hogy vállalkozni nem könnyű feladat, ezért az uzletetide.hu oldalunkon, mi is számos tartalommal segítjük a vállalkozásindítás kezdő lépéseit. Az ingyenesen elérhető e-learning anyagok az otthon lévő anyukák önfejlesztését is támogathatják, és hozzájárulhatnak egy új karrierút indításához, mely a munka-magánélet egyensúlyának fenntartásában is szerepet játszhat” – árulta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A partnerek támogatása is kulcsfontosságú

Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy véli, azért alacsony a nők aránya a vállalkozók körében, mert ők hajlamosak biztonsági játékosként megközelíteni az üzleti életet. „A nők leginkább azokon a területeken mernek vállalkozni, ahol otthonosan érzik magukat. Olyan dolgokba szeretnek belefogni, amihez kiválóan értenek, mint például szülés után egy babaruha-kollekció létrehozása vagy a szépségápolás. Az én nagy vágyam viszont – és ezt teljes erőmmel támogatom is –, hogy a nők olyan szakterületekre kerüljenek be vállalkozóként, mint például az IT-szektor, amelyben itthon még mindig csupán 10-15 százalék körüli a nők aránya. Ehhez viszont most kell megtennünk az első lépést” – magyarázta Tomán Szabina.

A Cápák között egyetlen női befektetőjének tapasztalatai alapján a nők megítélése a vállalkozói szférán belül sokat javult az utóbbi években. Manapság már partnerként kezelik őt az üzleti tárgyalásokon, sőt, számos férfi vezető kiáll amellett, hogy a nők cégvezetőként vagy vállalkozóként ugyanolyan partnerek, mint a férfiak. Az elismert üzletasszony szerint, ha egy hölgy sikert szeretne elérni az üzleti életben, akkor a kitartás és elhatározás mellett elengedhetetlen, hogy a tudástára széleskörű legyen, és a végsőkig harcolnia kell azokért az értékekért, amelyeket képvisel. Meggyőződése, hogy a nők vállalkozókedvét a partnereik is tudják ösztönözni, hiszen, ha minden második férj odaáll a felesége mellé, ha minden második apuka kiáll a lánya álmai mellett, akkor elindul egy olyan folyamat, aminek köszönhetően belátható időn belül változni tud a nők aránya a vezetői és vállalkozói szférában.

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások