Hirdetés

A női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna – vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni.

Hirdetés

A vállalkozó vagy vezető beosztásban lévő nők társadalmi elfogadottsága egyértelműen javul, ennek ellenére a nők aránya a vezetők és vállalkozók körében még mindig meglehetősen alacsony. Az Eurostat 2020-as beszámolója szerint a nők továbbra is kevesebben vannak a vezetői pozíciókban, mint a férfiak: Európában csak minden harmadik vezetői beosztást töltik be nők, ami 2012 óta gyakorlatilag változatlan arányt jelent. Magyarországon ehhez képest kicsit jobb a helyzet – legalábbis ami a nők vezető beosztását illeti, ugyanis nálunk a menedzsment pozíciók 42 százalékát töltik be hölgyek. A vállalkozások esetében azonban egyelőre lényegesen rosszabbak az adatok.

Az OPTEN idei adataira támaszkodva Magyarországon 14 százalék fölé emelkedett a kizárólag női menedzsmenttel rendelkező vállalatok aránya. Ugyanez a szám a férfiak által vezetett vállalkozások esetében 51 százalék, azaz a férfiak alkotják a túlnyomó többséget a vállalkozást indítók és vezetők között. A számok azonban azt mutatják, hogy a vegyes, azaz a női és férfi vezetővel egyaránt rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban: minősítés és megbízhatóság szempontjából minden árbevételi szegmensben a legerősebbnek számítanak. Bizonyára ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Boston Consulting Group számításai szerint, ha világszerte azonos arányban képviseltetné magát mindkét nem a vállalkozói szférában, a globális GDP akár 3-6 százalékkal emelkedne. Ebből is látszik, hogy hosszú távon az egész gazdaság jól járna, ha többen támogatnák, és még inkább biztatnák a nőket arra, hogy vállalkozzanak. „Tudjuk, hogy vállalkozni nem könnyű feladat, ezért az uzletetide.hu oldalunkon, mi is számos tartalommal segítjük a vállalkozásindítás kezdő lépéseit. Az ingyenesen elérhető e-learning anyagok az otthon lévő anyukák önfejlesztését is támogathatják, és hozzájárulhatnak egy új karrierút indításához, mely a munka-magánélet egyensúlyának fenntartásában is szerepet játszhat” – árulta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A partnerek támogatása is kulcsfontosságú

Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy véli, azért alacsony a nők aránya a vállalkozók körében, mert ők hajlamosak biztonsági játékosként megközelíteni az üzleti életet. „A nők leginkább azokon a területeken mernek vállalkozni, ahol otthonosan érzik magukat. Olyan dolgokba szeretnek belefogni, amihez kiválóan értenek, mint például szülés után egy babaruha-kollekció létrehozása vagy a szépségápolás. Az én nagy vágyam viszont – és ezt teljes erőmmel támogatom is –, hogy a nők olyan szakterületekre kerüljenek be vállalkozóként, mint például az IT-szektor, amelyben itthon még mindig csupán 10-15 százalék körüli a nők aránya. Ehhez viszont most kell megtennünk az első lépést” – magyarázta Tomán Szabina.

A Cápák között egyetlen női befektetőjének tapasztalatai alapján a nők megítélése a vállalkozói szférán belül sokat javult az utóbbi években. Manapság már partnerként kezelik őt az üzleti tárgyalásokon, sőt, számos férfi vezető kiáll amellett, hogy a nők cégvezetőként vagy vállalkozóként ugyanolyan partnerek, mint a férfiak. Az elismert üzletasszony szerint, ha egy hölgy sikert szeretne elérni az üzleti életben, akkor a kitartás és elhatározás mellett elengedhetetlen, hogy a tudástára széleskörű legyen, és a végsőkig harcolnia kell azokért az értékekért, amelyeket képvisel. Meggyőződése, hogy a nők vállalkozókedvét a partnereik is tudják ösztönözni, hiszen, ha minden második férj odaáll a felesége mellé, ha minden második apuka kiáll a lánya álmai mellett, akkor elindul egy olyan folyamat, aminek köszönhetően belátható időn belül változni tud a nők aránya a vezetői és vállalkozói szférában.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben