Hirdetés

A férfi és női vállalkozók kompetenciái között nem található szignifikáns eltérés

A sikeres energetikai vállalkozók teljesítményorientáltak, képesek hatni másokra, illetve szervezetekre, hajlandóak kockázatokat vállalni, kontrollt gyakorolva maguk felett, jól szervezetten végzik a feladataikat és elkötelezettek a csapatmunka iránt – áll az EIT támogatásával működő EIT InnoEnergy felmérésében, amelynek eredményeit Európa egyik legfontosabb energetikai és innovációs seregszemléjén, az idei The Business Booster rendezvényen mutatták be Párizsban.

Az ESADE Business Schoollal közösen jegyzett tanulmány rámutat arra is, hogy a fenntartható energiával foglalkozó férfi és női vállalkozók kompetenciái között nem találhatók szignifikáns eltérések egyik vizsgált országban sem.

Az elemzés készítői a helyi eltérések után kutatva Spanyolország, Portugália, Hollandia, Belgium, Luxemburg, Franciaország, Németország, Svédország és Finnország vállalkozói profiljait vetették össze. Ezek alapján azt tapasztalták a szakemberek, hogy a régiók közül az ibériai vállalkozók a leginkább eredményorientáltak. Velük szemben a francia vállalkozók erőssége a vezetési stílusukban rejlik, bár

a magabiztosságuk elmarad az innováció, a marketing, a kockázatvállalás és a pénzügyi készségek terén.

A kompetenciák vonatkozásában a német vállalkozók tekinthetők a legstabilabbaknak. Egyik vizsgált területen sem múlják felül, sem alul más ország vállalkozóit. Hozzájuk képest a Benelux államok vállalkozói magas kockázatvállalási hajlandóságot mutatnak, ám kevéssé hatékonyak a megvalósításban és a támogató vezetői stílus megteremtésében. Meglepő eredményt produkáltak a skandináv vállalkozók. Arra derült fény, hogy

rendkívül jól tolerálják a bizonytalanságot, valamint magas kockázatvállalási hajlandóság is jellemzi őket.

A felmérés rámutat arra is, hogy a támogató vezetési stílust tekintve a nők magasabb pontszámot értek el, mint a férfiak, valamint szintén régiótól függetlenül határozottabbak a menedzsmentkészségek elsajátítása terén. Ugyanakkor az is látszik, hogy sokkal kevésbé voltak magabiztosak a saját vállalkozói hatékonyságuk, illetve a pénzügyi területet érintő döntéseik megítélésekor.

Az EIT InnoEnergy elemzése az E2Talent eszközzel készült. Ez azzal a céllal született, hogy segítse a fenntartható energetikára szakosodott vállalkozásokat, befektetőket a csapattagok vállalkozói kompetenciáinak kiértékelésében, ami révén megalapozott döntések hozhatók, illetve új szerepek is kijelölhetőek a vállalkozásokon belül.

Európában az energiaiparba áramlik leginkább a kockázati tőke

2024-ben eddig 5,7 milliárd dollár értékben kaptak a startupok európai kockázatitőke-befektetést energiaipari innovációk fejlesztésére. Ez egy viszonylag új, 2023-ban kezdődött trend: annak előtte az energiaipart megelőzték a pénzügyi és az egészségügyi innovációk, valamint a vállalati szoftverek. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Europe Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll az európai

Bővebben

Mit jelent impact alapon befektetni, és miért fontos a startupoknak, hogy mérjék a társadalmi hatásukat?

A Startup Safari 0. napján Bedő Beatrix, Szakacsits Szabolcs, Károlyi Antal és Eszter Elemér járták körbe, hogy milyen félreértések övezik a társadalmi hatásokat fókuszba helyező, úgynevezett impact befektetéseket, milyen nehézségei vannak itthon egy impact alapon építkező vállalkozónak, és mire van szükség a fejlődéshez.

Bővebben

A fejlett ökoszisztémák húzzák fel a kockázatitőke-befektetéseket 2024 első felében

A kockázatitőke-befektetések számát és mértékét az olyan fejlett ökoszisztémák húzzák felfelé 2024-ben, mint az USA, Kína és az Egyesült Királyság. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Global Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll a globális kockázati tőke.

Bővebben

Bátrabb vállalkozókat nyernénk azzal, ha nyíltan beszélnénk a term sheetekről

Bedő Beatrix szerint nem szabadna, hogy tabu legyen a befektetések pénzügyi és egyéb feltételeit összefoglaló dokumentum, a term sheet. Ha erről nyíltabban beszélnénk, olyan vállalkozókat nevelnénk, akik tájékozottabbak és nem kiszolgáltatottak a befektetőknek.

Bővebben

Hogyan ne égj ki, ha startupot építesz?

A startupszféra fokozottan kitett a kiégésnek: ott, ahol a munka nagyfokú elköteleződést, odaadást kíván meg, könnyű elveszítenie az embernek saját magát, és nehéz határt vonni. Hogyan csapja be magát a startupper, és hazudja ünnepnek a munkát? Hogyan tehetünk a kiégés ellen csapatszinten és egyénileg? Erről beszélgetett a Startup Safarin Bélavári Virág, a Munch marketingmenedzsere, valamint

Bővebben

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Bővebben

Eszter Elemér: Nagyon utálom, amikor valaki a Hiventures-t piszkálja

Az angyalbefektető szerint a Hiventures egy, a nemzetközi gyakorlatban szokványos gazdaságélénkítő eszköz, ami betölti a funkcióját: megtanítja a vállalkozónak, hogy milyen az, amikor van pénze, és hozzájárul a tapasztalatot szerző vállalkozói réteg gyarapításához. Azt a szellemi munkát ugyanakkor nem spórolhatja meg az ökoszisztéma, hogy hogyan születhet minél több magyar sikersztori.

Bővebben

Nemzetközi franchise lehet a MyFarm-ból annak új befektetője, az első hazai McDonald’s tulajdonosa jóvoltából

Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.

Bővebben