Hirdetés

Van valakinek egy Clubhouse meghívója?

Mikor először szembejött a kérdés Instagram-storyban, bevallom eufórikus izgalom fogott el, mert már eljátszottam néhányszor azzal a gondolattal, hogy a szesztilalom inspirációja nyomán megjelennek egy szép napon a kijárási korlátozások kiskapujaként az olyan speakeasy bárok, ahol teljesen törvényen kívüli körülmények között asztalosműhelyeken vagy nyilvános toaletteken keresztül megközelíthető helyeken újraindulhat a kiéhezettetett extrovertált túlmozgásosak szociális élete. De csalódnom kellett – elsőre. A Clubhouse ugyanis egy új közösségi média platform, ami ugyan a nagydumásokat célozza, de a szociális élet és a találkozások az otthonunk kényelméből (rabságából?) kivitelezhetőek egy merőben új konstrukcióban.

A pandémia estéi eseménytelenek, és akármennyire is igyekszik az ember a megnyert szabadidejét inspiráló, építő, minőségi időtöltéssel elütni, az este kilenc legtöbbször akkor is éjfélnek érződik. A régi normalitásból kieső elemek – báréjszakák, koncertek, házibulik, fesztiválok – ábrándját és hiátusát pedig egy perc alatt ragyogja be fénnyel és reménnyel egy új közösségi, minőségi beszélgetéseket ígérő platform.  Az első találkozásomat a Clubhouse feltűnésével egy rövid research követte, de az akkor fellelhető általam felületesen átfutott magazincikkek arra engedtek következtetni, hogy az új üdvöske főleg arra jó, hogy legyen esélyünk véletlenszerűen belefutni és élőszóban csevegni olyan nagyformátumú celebekkel, mint Virgil Abloh, Kevin Hart vagy Ashton Kutcher. És habár egyiküket sem rugdosnám ki a privát chatszomámból, súlyos digitális FOMO-t nem ébresztett bennem a tudat. Viszont mikor a magamfajta vállaltan early-adopter ismerősöktől jött az üzenet, hogy ha van Clubhouse meghívóm ne legyek fukar, akkor megérkezett a mélyebb kíváncsiság, letöltöttem és csodák csodájára bejutottam egy másik hasonszőrű kolléga meghívásával.

A Clubhouse világa így nagyjából 3 perc alatt tárult fel előttem – ami abból fakad, hogy brutálisan egyszerű. Egy mondatban úgy jellemzi magát, mint egy hang alapú közösségi hálózat, ahol az emberek valós időben találkozhatnak, beszélgethetnek egymással. Spontán enged beleugrani voice-chat szobákba, ahol az általunk követett emberek egymással és a saját követőikkel beszélgetnek, illetve tematikus szobák között is böngészhetünk, ahol a megadott témában idegenek osztják meg egymással az ismereteiket, vitatkoznak, csevegnek róla.  Egy élő, szabadoneresztett podcasthez hasonlít a legjobban, ahol a megszokott közösségi média kommunikáció helyébe a valódi, valós idejű interakciók lépnek. Nem kell naptárokat összenézegetni, egyeztetni, ha hasonló érdeklődésűekkel találkoznál online, legyenek ők régi ismerősök vagy új emberek – ez benne a nagyszerű.

A társalgás a Clubhouson szobákban történik, a felhasználók három szerepkörben lehetnek bennük: moderátor, speaker vagy hallgató. A beszélgetéseket egy gombnyomással kezdeményezhetünk, adhatunk neki tematikus címet, meghívhatjuk az ismerőseinket, tehetjük nyilvánossá vagy zárt szobává. A valós idejűség olyannyira szigorú, hogy a szobákat semmilyen körülmények között nem hagyja el a témázgatás – ez a fő szabály: az applikáció sem nem rögzíti, sem nem menti őket. A lehetőségeink között szerepel a Twitterhez hasonló módon követni az embereket és ugyanígy követőket gyűjteni. Követhetünk tematikus csatornákat is, ami alatt az érdeklődésünknek megfelelő beszélgetések kerülnek majd kitűzésre. A későbbre kiírt szobákat ennek nyomán böngészhetjük, átnézhetjük a meghívásainkat, és mindezeket elmenthetjük a naptárunkba. 

Jelenleg nem lehet meghívás vagy ajánlás nélkül csatlakozni a Clubhouse-hoz. Ráadásul csak akkor van lehetőséged használni, ha iPhone felhasználó vagy. Meghívó nélkül is bárki letöltheti az alkalmazást és fenntarthat egy felhasználónevet, de csak ajánlás útján tud bekerülni és élesíteni a regisztrációját. Ez azt jelenti egyébként, hogy ha megkezded a regisztrációt és várószobába tesz az app, akkor mindazoknak küld a törékvéseidről értesítést, akik már „bejutottak” és benne vagy a kontaktlistájukban a telefonjukban. A megboldogult iwiw-ről és a korai Facebook-időkből jól ismert meghívós rendszernek két nyilvánvaló oka is van: az exkluzívitás mindig remek vonzerő, a készítők lassan akarnak közösséget építeni, másrészt pedig érződik és tudvalevő is, hogy erősen béta verzióban tart a projekt.

Nagyjából ennyit tud a Clubhouse, érdemes kipróbálni, sok szempontból. Mókás például egy kedd reggel arra ébredni, hogy három olyan szakmabeli ismerős beszélget egymással, akikkel régóta tervezzük a közös kávézást külön-külön is – de így instant egy jóleső szakmázás mellett csoroghat le a napindító Nespresso – és még a hálóinget sem kell hozzá blúzra cserélni. De szintén egészen felvillanyozó a Berlini ökoszisztéma keménymagjának pre-covid hajnalokról szóló alkoholmámoros nosztalgiáiba csöppenni, vagy belefülelni abba, hogy a koronavírus hogyan hat a bebörtönzött közösségekre. Vigyázat, addiktív – de nem feltétlenül agyradír értelemben.

Kinek pattant ki a fejéből az egyszerű, ámde nagyszerű ötlet?

Paul Davison és Rohan Seth LinkedIn-profiljuk szerint 2020 év elején alapították az Alpha Exploration Co.-t, mely az anyavállalat, és  tavaszi karantén idején rúgta be az ajtót a Clubhous élesítésével. Májusra körülbelül 100 millió dollárra becsülték annak ellenére, hogy akkoriban csak 1500 felhasználójuk volt. Az akkori hírek szerint 12 millió dolláros befektetéssel járult hozzá a növekedésükhöz Andreessen Horowitz.

Ezen a héten a Techcrunch azt írta, hogy a Clubhouse megerősítette: megtörtént a következő körös befektetésük, amelyet Andreessen Horowitz vezetett a cég partnere, Andrew Chen révén. A jelentések szerint az alkalmazás egymilliárd dolláros értéken nőtt, de a befektetési összegről pontos információk nincsenek.

Hogy áll a magyar Clubhouse közösség?

Lassan de biztosan növekszik napról napra. Az első magyar startup tematikájú beszélgetés már meghirdetésre került, 2020. február 2-án kedden 16:30-tól lehet becsatlakozni az alábbi linken – szuper nagy örömmel várunk Mindenkit! https://www.joinclubhouse.com/event/jxeeOKYx
Ha valaki pedig tud titkos speakeasy bárokról, az egy zárt Clubhouse szobában kérem, hogy ossza meg velem!

Fotó: Courtesy of Bomani X // Bomani X has been one of the key innovators of Clubhouse, and now, his face serves as Clubhouse’s app icon.

 

 

 

 

Nem női megoldásokkal kell orvosolni a nők problémáit a startupvilágban

Ha az ökoszisztéma és a társadalom állít gátakat a női startupperek elé, nem az a megoldás, hogy a nőkhöz szólunk a kifejzetten rájuk koncentráló kezdeményezésekkel: a gátmászás helyett a gátak lebontását lenne érdemes támogatni.

Bővebben

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások