Hirdetés

A FlixMobility kibővíti legújabb befektetési körét

A FlixMobility, a FlixBus és a FlixTrain nemzetközi mobilitási szolgáltatók anyacége bejelentette, hogy kiterjesztette „Series-F” befektetési körét és olyan befektetőkkel állapodott meg, mint a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group és az Odyssey 44, emellett a BlackRock által kezelt alapoktól is kap befektetést a vállalat. Az elmúlt hónapban a befektetési kör olyan új partnerekkel indult, mint a TCV és a Permira, de a HV Holtzbrinck Ventures szintén részese egy Európai Beruházási Bankkal közös befektetés révén.

A forrásbevonással a cég a további nemzetközi növekedést és új FlixMobility termékek bevezetését finanszírozza majd. Megjelenik a FlixCar, egy telekocsi platform, ami a FlixBus és FlixTrain hálózatát egészíti majd ki, illetve a cég gyorsan növekvő charter szolgáltatása is fejlődhet. A vezető pozíció megszerzése az Amerikai Egyesült Államokban a tavalyi piacralépés óta prioritás a FlixBus számára, emellett most Dél-Amerikát és Ázsiát is megcélozza a cég zöld buszaival. A FlixTrain számára a befektetés növekedési lehetőséget biztosít további európai országokban a következő évben esedékes vasúti liberalizációt követően, de a német piacon is folytatódik a fejlődés, itt már most is több belföldi útvonalon biztosít vasúti összeköttetéseket a FlixTrain.

„Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen neves befektetők őszinte lelkesedéssel támogatnak bennünket abban, hogy még több embernek biztosítsunk okos, megfizethető és fenntartható mobilitási lehetőséget.” – mondta el Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Annak köszönhetően, hogy a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group, az Odyssey 44 és a BlackRock alapjai mögénk álltak, képesek vagyunk valóra váltani nagyratörő terveinket. Hosszú utat tettünk meg vezető mobilitási szolgáltatóvá válásunkig azóta, hogy 6 évvel ezelőtt Németországban startupként piacra léptünk. A következő lépés: zöld mobilitás világszerte.”

A FlixMobility legújabb befektetői olyan már meglévő részvényesekhez csatlakoznak, mint a General Atlantic növekedési tőkealap és a Silver Lake technológiai befektető, akik korábban is támogatták a vállalat gyors növekedését, startupból nemzetközi mobilitási szolgáltatóvá válását.

Német startupból világszinten vezető mobilitási vállalat

A FlixMobility 2013-as alapítása óta megreformálta az európai távolsági buszpiacot, kényelmes és megfizethető városok közötti utazási lehetőséget kínálva utasok millióinak. Csak 2018-ban 45 millió ember használta a FlixBus és FlixTrain szolgáltatását, 350.000 napi összeköttetést használva 2000 célállomás között. A FlixMobility vitathatatlanul piacvezető Európában és 2018-as USA-beli megjelenésének köszönhetően már 29 országban van jelen. A vállalat több mint 300 független távolsági buszos és vasúti partnerrel működik együtt, közel 10.000 munkahelyet teremtve az iparágban.

A Németországban 2018-ban bevezetett FlixTrain a FlixBus modellt alkalmazza a vasúti szolgáltatások piacán. 2019-ben az európai vasúti piacnyitásra való előkészületként a vállalat Svédországban és Franciaországban is jelentkezett vasúti útvonalakra.

A FlixBus és a FlixTrain 1.300 munkavállalót foglalkoztat 17 ország 19 irodájában. A helyi körülményeket jól ismerő kollégákkal való együttműködésnek köszönhetően a vállalat képes folyamatosan reagálni a lokális piaci-, illetve utasigényekre.

Lehetőségek minden utazónak: a FlixCar bevezetése

A FlixBus és FlixTrain révén a FlixMobility folyamatosan növekvő, integrált hálózatot biztosít, lehetővé téve, hogy az ügyfelek rugalmasan személyre szabhassák utazásukat. Annak érdekében, hogy még több embernek biztosítson okos és zöld mobilitási lehetőséget, illetve ajtótól ajtóig vezető összeköttetéseket, a FlixMobilty megkezdte a FlixCar bevezetésének előkészítését. A telekocsi szolgáltatás a legjobb módja a hálózat további növelésének, újabb célállomások hálózatba kapcsolásának.

„A cég indulása óta nem buszos vagy közlekedési vállalatként, hanem mobilitási szolgáltatóként pozicionáljuk magunkat: okos, megfizethető és klímabarát utazási lehetőséget kínálunk busszal, vonattal, illetve hamarosan telekocsival is.” – mondta el Jochen Engert. „A FlixCar logikus következő lépése a hálózatunk kiterjesztésének, amivel még több embernek adhatunk lehetőséget arra, hogy felfedezze a világot. Az autók átlagos foglaltsága csupán 1,5. A telekocsi remek lehetőség a üzemanyagköltség megosztására és a klímára gyakorolt negatív hatás csökkentésére.”

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások