Hirdetés

Hajmeresztő béreket kaphatnak a kutatók a fejvadász cég szerint

A munkaerőpiaci béremelkedés az alkalmazott kutatásban foglalkoztatottak körében az átlagot messze meghaladja, ugyanakkor körükben a külföldre vándorlás immár kevésbé jellemző tendencia – állapította meg az IseeQ fejvadász cég több mint 1500 fő körében végzett felmérése. Nem csoda, hogy a fiatalok számára különösen vonzó, ha ezeket az álláshelyeket testközelből nézhetik meg: a cégcsoporthoz tartozó Startup Safari programja és jegyei iránti érdeklődés minden korábbi évét meghaladja.

Az egyetemi és akadémiai alapkutatási tevékenység állami finanszírozásával kapcsolatban élénk vita folyt az elmúlt hónapokban. Eközben kevesebb szó esett a vállalati szektorban folyó alkalmazott kutatási területeken végbemenő változásokról. Az áprilisi Startup Safari szervezésében is aktívan résztvevő IseeQ fejvadász cég iparági szereplőknél dolgozó munkatársak körében lefolytatott felmérése szerint az átlagot jócskán meghaladó béremelkedés és a biztos jövőkép valósággal átszippantja a kutatókat a privát szférába.

Egyre több magyar kutató hagyja el az egyetemi, nem kifejezetten jól fizető kutatói állását vagy hagyja félbe PhD tanulmányait. Az ok egyszerű: a vonzóbb bérezés és a jobb jövőbeni kilátások. Az alapkutatások területéről közvetlenül az alkalmazott kutatások legforróbb területére csöppenhetnek azok, akik engednek a csábításnak – derül ki a IseeQ közleményéből. Azt írják, egy gyors váltás után máris különböző érdekes projektekben, például egy önvezető autó fejlesztésében vagy valós idejű videó analitika kidolgozásában vehetnek részt, mindezt akár háromszor-négyszer akkora keresetért, mint korábban. Sokak számára a bér mellett vonzó az is, hogy belátható időn belül tényleges terméket eredményező projektekben dolgozhatnak, amivel sokkal könnyebben validálható a befektetett energia, nem csak a finanszírozók, hanem saját maguk és ismerőseik számára is.

A kutatásokat közvetlenül hasznosító márkák ráadásul az életrajzokban is jobban mutatnak, mint a kevesek számára érthető kutatási tézisek címei.

Április 17-19. között rendezik meg Budapesten a Startup Safarit, mely minden évben több ezer fiatalt vonz. Idén körülbelül 300 program várja az érdeklődőket 100 helyszínen, köztük a legmodernebb technológiák fejlesztésén, értékesítésén és ezek határterületein dolgozó vállalkozásoknál. A Startup Safari Budapest szervezésében aktívan közreműködő IseeQ nem csak a Safari kapcsán, hanem saját munkaerőközvetítő tevékenysége okán folyamatosan szemmel tartja ezen szektorok bérviszonyait. Batiz Péter IT kutatásvezető és csapata egy év alatt több mint 1500 pozíciót vizsgálva arra a következtetésre jutottak, hogy a magyar gazdaságban folyamatosan végbemenő béremelkedés egyik legélénkebb pontja az alkalmazott kutatások területe.

A csupán 1-2 éves tapasztalattal rendelkező junior kutatói pozíciók bérsávja a bruttó 300-400ezres sávból egy év leforgása alatt 400-510ezres sávba emelkedett, ami 25-30 százalékos növekedésnek felel meg. 3-4 éves tapasztalattal 2017-ben 400-550ezer között lehetett keresni, ma már 510-740ezer közé esnek ezek az ajánlatok. A szeniorok körében is hasonló léptékkel nőttek a bruttó havi bérek: az 550-700ezres sávból 2018-ra 740ezertől 1,1millióg terjedő intervallumig. Míg a legkiugróbb értéknek 2017-ben egy 900ezres bruttó ajánlat minősült, 2018-ban az IseeQ felmérésében érintettek közt felbukkant 1,4millió forintos havi bér is.

„Fontos észrevenni, hogy a sávokon belüli drágulást kifejező 25-35 százalékos béremelkedéshez képest a konkrét munkavállalók sokkal magasabb bérnövekedést tapasztalhatnak. Hiszen az idő előrehaladtával az emberek a sávok között mozognak, juniorokból középhaladók, azokból pedig seniorok lesznek. Így nem ritka, hogy egy év alatt akár fizetése duplázódását is tapasztalhatja egy fontos fejlődési mérföldkövön átjutó, vagy új helyre átcsábított kutató.” – magyarázza Kovács Péter, a kutatást végző IseeQ társalapítója, a Startup Safari arca.

Ezeket a hajmeresztő béreket elsősorban a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, az ipar 4.0 területén foglalkoztatott kutatók kapják.

Ezekhez a fogalmakhoz kapcsolódó fejlesztéseken dolgozók húzták fel az átlagokat is, és a kutatók várakozásai szerint még jó ideig fennmaradhat ez az állapot, újabb és újabb rekordok várhatók ezeken a területeken, hiszen a piaci helyzet megtartása érdekében egyre több cég fektet kutatásokba. Ezeknek a cégeknek szinte mindegyikével találkozhatnak Budapesten testközelből a Startup Safari útvonalait, vagy egyedi programjait meglátogató fiatalok. Az érdeklődést és a munkaerőpiaci potenciált is jól jelzi, hogy egy héttel az idei Startup Safari Budapest előtt már kétszer annyi jegy kelt el, mint tavaly ugyanekkor. „Üdvözítő, hogy a feltételezésekkel ellentétben ezekről a területekről a külföldre vándorlás sokkal kevésbé jellemző tendencia.” – meséli Kovács Péter. Nemzetközi projekteken van ugyanis lehetőség dolgozni magyar cégeknél, illetve távmunkában a világ bármely pontjáról.

Több magyar kutató-fejlesztő csatlakozott például a Google érdekeltségei közt számontartott, amúgy londoni székhelyű Deepmindhoz.

Itt lehetőségük van olyan projekteken is dolgozni, mint a mesterséges intelligencián alapuló gépi játékos fejlesztése, ami immár veri a világ legjobb hús-vér Starcraft playereit is. A Safari szervezői a technológiai állások elérhetőségét szeretnék megmutatni a jövő generációjának is: az EPAM segítségével országszerte 250 gyereknek biztosítanak szervezett utazást a fővárosba a Safarira.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások