Hirdetés

Influencer marketing? Ezekre figyelj oda!

Kötelező? Hasznos? ‘Nice-to-have?’ Akárhogy is nézzük, az influencer marketing mindennapjaink marketing tevékenységének része lett. Igaz rá mindhárom jelző a fentiek közül, de igaz rá az is (még mindig!), hogy sokan üres termék megjelenésekre, divatosnak vélt, ámde hitelesnek nem igen mondható Instagram sztárokra költenek el a kelleténél több pénzt.

Azt egyáltalán nem mondjuk, hogy nem érdemes belevágni, sőt – az influencer marketing hasznosságát már többször hangsúlyoztuk mi is, de érdemes résen lenni, és figyelni, hogy csinálják a nagyok. Íme öt trend, ami meghatározza az influencer marketinget, és a 2019-es marketing stratégiák jövőjét.

  1. Mesterséges intelligencia

Mint oly sok területre, 2018-ra a marketingre is betette lábát a mesterséges intelligencia. Nem képez kivételt ez alól az influencer marketing sem, ahol igen kifinomult rendszerek teszik képessé a döntéshozókat arra, hogy kivel érdemes együtt dolgozniuk. A magyar startupként indult Post for Rent például olyan mély elemzéseket képes néhány perc alatt elvégezni, amire egy tucat adatelemző hosszas túlórával sem lenne képes, és segít kiválasztani a számunkra leginkább hatékonynak vélt véleményvezért. Arról nem is beszélve, hogy a jó öreg humanoidok helyett már a mesterséges intelligenciával felépített, profillal és emberi attribútumokkal rendelkező influencerek piaca is beköszöntött, lásd például a másfél millió követővel rendelkező avatárt, Lil Miquelát. 

  1. Az adat a király!

Persze a tartalom marad a királynő, de 2018-ban végleg eljött annak az ideje, hogy kimondjuk: adat nélkül nem is érdemes belekezdeni semmilyen marketing tevékenységbe. Vége annak az időnek, amikor intuíciókra és ismerősök jó tanácsaira kell hagyatkoznunk. A marketingben, és így az influencer marketingben is adatalapú döntéseket szabad csak hoznunk. Döntéseink előtt nézzük meg, mik állnak a számok mögött: valóban a sok követő számít? Kik a követői annak a véleményvezérnek, akiről azt gondoljuk, hogy megfelelő lehet egy márka építésére? Az automatizált influencer marketing rendszerekkel számos kérdésünkre választ kapunk, csupán meg kell tanulni értelmezni a számokat.

  1. Már nem influencer – márkanagykövet

2018 egyik legnagyobb tanulsága influencer marketing szempontból, hogy a nagy márkák (de az utóbbi időben a kisebb brandek is) nem egy-egy tiszavirág életű együttműködést kötnek egy véleményvezérrel, hanem hosszútávon dolgoznak velük együtt. Egyre inkább jellemző lett ugyanis, hogy az egy-egy Instagram posztra vagy – storyra szorítkozott együttműködés miatt az influencer piac felhígult, és aminek eredményeképp egy-egy influencer oldalán megannyi márka kapott helyett. Mondani sem kell, hogy ennek mennyire nem jó az üzenete, sem az influencer, sem pedig a márka oldaláról. Az utóbbi időben ezért inkább jellemző a hosszú távú elköteleződés, aminek következtében a véleményvezérek a márkák arcaivá válhatnak, és több százezres, de akár milliós táborukat is szépen csendben a márka rajongóivá emelhetik.

  1. Eredmények, eredmények, eredmények

Business is business, ahogy az angol szólás mondja, és 2018-ra eljutottunk odáig, hogy – ahogy a social mediában általában – úgy az influencer marketingben sem elsősorban a követők és a lájkok számai számítanak, hanem az, hogy egy-egy együttműködés mennyit hoz a konyhára. Ezen nem feltétlenül azt kell érteni, hogy hány vásárlónk lesz egy-egy együttműködés hatására (persze, ez a végső cél!), sokkal inkább azt, hogy milyen új közönséget sikerül elérnünk, mit tudunk meg a fogyasztóinkról és hogyan bánunk ezáltal az aranyként aposztrofált adatokkal.

  1. Nem talán, muszáj

2018 végén kimondhatjuk: a marketing stratégiáknak jelentős részét fogja adni az influencer marketing. Adatok mutatják, hogy 2019-ben általában 55%-kal növekednek az influencer marketingre költött összegek, a marketingnek ez az egyik legfiatalabb területe iszonyú növekedést tudhat magáénak. Nincs olyan komoly büdzsé, terv és stratégia, ahol az influencer marketingnek ne lenne kiemelt szerepe. Érdemes komolyan venni az előrejelzéseket, és megtalálni azt az egyedi megoldást, ami nemcsak a márkánknak lesz kifizetődő, hanem a véleményvezérnek is kihívás jelent. Ehhez meg persze stratégia és szakértelem szükséges.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások