Hirdetés

Az influencer marketing a startupoknak is jó választás

Téved, aki azt gondolja, hogy az influencer marketing csak a nagy márkák számára hatékony kommunikációs megoldás. A kisebb, szerényebb költségvetésből gazdálkodó startupok számára is jó választás – azt is eláruljuk, hogy miért.

Egy startup vállalkozás beindításánál sokszor kerülünk nem várt helyzetekbe, amikkel legtöbbször a büdzsé okozta korlátok miatt vagyunk kénytelenek szembesülni. Az is szinte kész tény, hogy a marketing és a kommunikáció az, ami legtöbbször elszenvedője egy ilyen szituációnak, a félve kimondott ‘budget cut’ kifejezést sok esetben a marketinges munkatárs vagy a kommunikációs ügynökség kénytelen meghallani. Ez bizonyos szempontból érthető is, hiszen egy startup vállalat számára is a terméke lesz mindig a legfontosabb, pláne piacra dobás idején igen fontos, hogy a leendő ügyfelek számára jól működő, impozáns és egyedi produktumot tudjunk felkínálni vagy szolgáltatni.

Nagyon sok termék és szolgáltatás van azonban – és egyre népszerűbb a startup szcénában is ez a felfogás – amely nem csak, vagy nem feltétlenül a termék, hanem a brand és márkaüzenet egyediségére fókuszál.

Ez a fajta piaci hozzáállás elsősorban az Y és Z generációt megszólítani kívánó vállalatok számára lehet kifizetődő, hiszen ezek a javarészt tizen- és huszonévesek a termék által nyújtott élményt, életérzést és stílust kívánják magukénak tudni a termék megvásárlásával, letöltésével vagy használatával.

Így érkezünk el a címben említett influencer marketinghez is, amely a közhely szerint a fiatalabb generáció leghatékonyabb elérési eszköze. E marketing eszköznek ezt a tulajdonságát alapvetőnek véve, valamint költségében összehasonlítva az egyéb eszközökkel, valóban az egyik leghatékonyabb válasz lehet az ínséges időkre is. Mert marketinggel – ha tetszik, ha nem – muszáj számolni, kezdő vállalatként talán még inkább, mint egy már jól menő üzletnél (bár ez utóbbiról azért megoszlanak a vélemények). A megfelelő körültekintéssel kiválasztott, hiteles influencer, ha csodákra nem is, arra biztosan képes, hogy követőit a márka és a termék megismerésére ösztönözze, ami igazán nem elhanyagolható elem egy induló start up életében.

A jó hír, hogy a hitelesség és a követőszám nem feltétlenül járnak kéz a kézben: ma már vannak olyan kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérek, akik tipikusan valamilyen iparág vagy téma szakértői és az őt követő közösség számára véleményük hitelt érdemlő orientációs pont.

Hazai berkekben az Anna Russo divatmárka használt influencereket márkaismertsége növelésére, Kárpáti Rebeka divat- és lifestyle bloggerrel hosszú távú együttműködést kötöttek, felismerve azt, hogy az influencer marketing akkor igazán hatékony, ha a véleményvezért nemcsak ad hoc posztolásra használjuk, hanem márkánk nagykövetévé tesszük meg őt.

A másik jó hazai példa a Mobilfox prémium iPhone tokokat értékesítő vállalat, amely az influencer marketinget igen kreatívan használja: termékein véleményvezérek ismert motívumai, idézetei vagy csak szimplán nevei láthatók, már nem csupán a márkaismertséget megcélozva, hanem a vásárlásra is ösztözve az Instagram fiatal felhasználóit.

Látható tehát, hogy az influencer marketing termékelhelyezésre, nagykövet építésre és kreatív megoldásokra is alkalmas lehet. Hatékonyságát nem szokás ma már firtatni, hiszen a véleményvezérek posztjainak organikus elérése sokszor kenterbe veri a többi, sokszor igen drága marketingeszközt. A legnagyobb tét a hiteles influencer kiválasztása, melyben ma már rengeteg segítséget kaphatunk influencer marketing ügynökségektől, de például a Post for Rent rendszere akár mesterséges intelligenciával is megállapíthatja, melyik influencer lesz a legalkalmasabb partnerünk. Már csak bele kell vágni…

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások