Hirdetés

Az influencer marketing a startupoknak is jó választás

Téved, aki azt gondolja, hogy az influencer marketing csak a nagy márkák számára hatékony kommunikációs megoldás. A kisebb, szerényebb költségvetésből gazdálkodó startupok számára is jó választás – azt is eláruljuk, hogy miért.

Egy startup vállalkozás beindításánál sokszor kerülünk nem várt helyzetekbe, amikkel legtöbbször a büdzsé okozta korlátok miatt vagyunk kénytelenek szembesülni. Az is szinte kész tény, hogy a marketing és a kommunikáció az, ami legtöbbször elszenvedője egy ilyen szituációnak, a félve kimondott ‘budget cut’ kifejezést sok esetben a marketinges munkatárs vagy a kommunikációs ügynökség kénytelen meghallani. Ez bizonyos szempontból érthető is, hiszen egy startup vállalat számára is a terméke lesz mindig a legfontosabb, pláne piacra dobás idején igen fontos, hogy a leendő ügyfelek számára jól működő, impozáns és egyedi produktumot tudjunk felkínálni vagy szolgáltatni.

Nagyon sok termék és szolgáltatás van azonban – és egyre népszerűbb a startup szcénában is ez a felfogás – amely nem csak, vagy nem feltétlenül a termék, hanem a brand és márkaüzenet egyediségére fókuszál.

Ez a fajta piaci hozzáállás elsősorban az Y és Z generációt megszólítani kívánó vállalatok számára lehet kifizetődő, hiszen ezek a javarészt tizen- és huszonévesek a termék által nyújtott élményt, életérzést és stílust kívánják magukénak tudni a termék megvásárlásával, letöltésével vagy használatával.

Így érkezünk el a címben említett influencer marketinghez is, amely a közhely szerint a fiatalabb generáció leghatékonyabb elérési eszköze. E marketing eszköznek ezt a tulajdonságát alapvetőnek véve, valamint költségében összehasonlítva az egyéb eszközökkel, valóban az egyik leghatékonyabb válasz lehet az ínséges időkre is. Mert marketinggel – ha tetszik, ha nem – muszáj számolni, kezdő vállalatként talán még inkább, mint egy már jól menő üzletnél (bár ez utóbbiról azért megoszlanak a vélemények). A megfelelő körültekintéssel kiválasztott, hiteles influencer, ha csodákra nem is, arra biztosan képes, hogy követőit a márka és a termék megismerésére ösztönözze, ami igazán nem elhanyagolható elem egy induló start up életében.

A jó hír, hogy a hitelesség és a követőszám nem feltétlenül járnak kéz a kézben: ma már vannak olyan kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérek, akik tipikusan valamilyen iparág vagy téma szakértői és az őt követő közösség számára véleményük hitelt érdemlő orientációs pont.

Hazai berkekben az Anna Russo divatmárka használt influencereket márkaismertsége növelésére, Kárpáti Rebeka divat- és lifestyle bloggerrel hosszú távú együttműködést kötöttek, felismerve azt, hogy az influencer marketing akkor igazán hatékony, ha a véleményvezért nemcsak ad hoc posztolásra használjuk, hanem márkánk nagykövetévé tesszük meg őt.

A másik jó hazai példa a Mobilfox prémium iPhone tokokat értékesítő vállalat, amely az influencer marketinget igen kreatívan használja: termékein véleményvezérek ismert motívumai, idézetei vagy csak szimplán nevei láthatók, már nem csupán a márkaismertséget megcélozva, hanem a vásárlásra is ösztözve az Instagram fiatal felhasználóit.

Látható tehát, hogy az influencer marketing termékelhelyezésre, nagykövet építésre és kreatív megoldásokra is alkalmas lehet. Hatékonyságát nem szokás ma már firtatni, hiszen a véleményvezérek posztjainak organikus elérése sokszor kenterbe veri a többi, sokszor igen drága marketingeszközt. A legnagyobb tét a hiteles influencer kiválasztása, melyben ma már rengeteg segítséget kaphatunk influencer marketing ügynökségektől, de például a Post for Rent rendszere akár mesterséges intelligenciával is megállapíthatja, melyik influencer lesz a legalkalmasabb partnerünk. Már csak bele kell vágni…

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben

A szellemi tulajdon lehet az innovatív vállalkozások versenyelőnye

Ahhoz, hogy a kreatív és innovatív munka valóban kifizetődő legyen, ma már nem elég egy jó ötlet. A létrehozott termék vagy szolgáltatás csak akkor teszi sikeressé létrehozóját, ha kellő tudatossággal figyel saját szellemi vagyonának megóvására is. Erre a tudatosságra hívja fel magánszemélyek és vállalkozások figyelmét együttműködésében a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Design Terminal.

Bővebben

Újrahasznosított halászhálókból készítenek autóalkatrészeket

A tengeri hulladékokból egyedülálló újrahasznosítási folyamat során hoznak létre újrahasznosított műanyagokat., az alkatrészek gyártása során keletkező emisszió így a hagyományos eljáráshoz képest mintegy 25 százalékkal csökken. A BMW iX és a BMW X1 szőnyegeit tengeri műanyagokból állítják elő. A BMW Group célja, hogy új modelljeiben 2030-ra átlagosan 40 százalékban újrahasznosított anyagokból készült, hőre lágyuló műanyagokat használjon.

Bővebben

Tehetséges fiatal fejlesztők dolgoznak az agráriumban felmerülő kihívások megoldásain

Kezdetét vette a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) agrár startupokat és nagyvállalatokat összekötő programja, a NAK TechLab inkubációs program. A negyedik éve megrendezésre kerülő program fő célja, hogy a legnagyobb agrárvállalatok fiatal magyar startupperekkel közösen olyan új és formabontó digitális megoldásokat fejlesszenek, amelyek gyorsan és széles körben eljutnak a magyar gazdálkodók hétköznapjaiba és beépülnek a gyakorlatba.

Bővebben

Kritikus időszakban fordult nyereségbe az OXO gazdálkodása

Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2022. első félévére vonatkozó tőzsdei beszámolója, illetve ezzel párhuzamosan az első ESG jelentését is közzétette a társaság. A beszámoló tanúsága szerint a befektetési ciklusa korai időszakában, ráadásul folyamatosan nehezülő makrogazdasági körülmények és üzleti viszonyok között sikerült a cég működését nyereségessé tenni és a nettó eszközértéket további 22%-kal növelni.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások