Hirdetés

Így lehet a magyar startupból világcég

Jó csapat és menedzsment, működőképes stratégia, hosszú távú célkitűzés és egy csipetnyi szerencse – ha ezek az összetevők adottak, egy Magyarországról indult startup is meghódíthatja a világpiacot, ahogyan az NNG példája is mutatja. Az autóipar legnagyobb szereplőinek szállító cég kétszer is szerepelt a Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” rangsorában.

Mindössze 4 évvel az alapítás után, 2008-ban már szerepelt a Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” listáján az NNG, majd a következő évben ismét bekerült a régió leggyorsabban növekvő innovatív vállalkozásai közé. A társaság a 2006-os CeBIT-en jelent meg a nemzetközi nyilvánosság előtt navigációs megoldásával, és az ottani siker komoly lökést adott a vállalat fejlődésének, aminek köszönhetően néhány éven belül saját piacukon az egyik legnagyobb szereplővé váltak.

„Nem hátrányként, hanem inkább előnyként éltük meg, hogy egy viszonylag kis piacon, Magyarországon indultunk el. A technológiát az emberek hozzák létre és a magyar mérnökök szaktudása kiemelkedő, a kreativitás és a szakmai ismeretek, amik jellemzik őket, komoly versenyelőnyt jelentenek.”

„Emellett abból adódóan, hogy kis piacról van szó, mindig kreatív megoldásokkal kell előjönni, és ez bizony nagy rugalmasságot eredményez. A nyugati világból érkező nagy versenytársainkra sokkal kevésbé jellemző a technológiai függetlenség és rugalmasság, mint ránk” – mondta el Nagy István, az NNG pénzügyi vezetője.

„A sikerünk egyik legfontosabb eleme hogy időben felismerjük a piaci igényeket, trendeket és ennek megfelelően dolgozzuk ki a stratégiát. Ebben kulcsszerepe van a csapatnak,az alapítóknak, a tulajdonosoknak és a menedzsmentnek is. Ha ezek a feltételek adottak, akkor a többi tényező már szinte jön magától. Persze egy kis szerencse is kell ahhoz, hogy valaki jó időben, jó helyen legyen és jó döntéseket hozzon” – fűzte hozzá Nagy István.

A ma már közel ezer főt foglalkoztató NNG 2008-ban hozott egy fontos stratégiai döntést, amely értelmében a korábbi PND (Personal Navigation Device) fókuszt áthelyezve átálltak az autóipar kiszolgálására. „Minden külső visszajelzés hasznos a menedzsmentnek és a munkavállalóknak is, hiszen belső energiatöbbletet ad és visszaigazolása annak, hogy amit csinálunk elismerésre méltó és valóban jó úton haladunk. A Deloitte Technology Fast 50-be való bekerülés egyrészt ezt jelentette számunkra, másrészt pedig a piacon való megjelenés szempontjából is kifejezetten pozitív hozadéka volt. Ezzel egy olyan visszaigazolást kaptunk, mely a piac, a partnerek számára is megerősítette, hogy az NNG megbízható partner, akire lehet számítani” – tette hozzá az NNG pénzügyi vezetője.

 

„A Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” rangsorban az NNG mellett korábban olyan magyar cégek szerepeltek, mint a Tresorit, a Starschema vagy a Solvo Biotechnology. Az ő példájuk mutatja, hogy kreativitással, kitartással Magyarországról indulva is elérhet nemzetközi sikereket egy startup. A Fast 50 programunk egyik kiemelt célja, hogy felhívjuk az innovatív cégekre a figyelmet és biztos vagyok abban, hogy a következő években szép számmal találkozunk majd az NNG-hez, illetve a többi említett társasághoz hasonló magyar sikersztorival” – mondta el Csűrös Balázs, a Deloitte Magyarország Technology Fast 50 programért felelős vezetője.

A Deloitte idén ismét meghirdette a „Technology Fast 50 Central Europe” versenyt, amire a 2014-2017 között látványos bevételnövekedést felmutató innovatív cégek jelentkezését várják a régió 18 országából.

A Technology Fast 50 Central Europe versenyre a http://www.deloitte.com/hu/fast50 weboldalon lehet jelentkezni 2018. július 31-ig, a rangsort 2018. október 11-én mutatják be. Valamennyi, a feltételnek megfelelő jelentkező automatikusan részt vesz a Deloitte EMEA Technology Fast 500 versenyen is.

További részleteket tudhat meg a Deloitte podcastjából.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások