Hirdetés

Ahol a magánbeszélgetések tényleg privát jellegűek maradnak

A Rakuten bejelentette, hogy accelerator programot indít ambiciózus startupok számára legújabb projektje keretében. A mentorprogrammal és a Viber jelenével és jövőjével kapcsolatban Daniela Ivanovat, a Rakuten Viber partnerships managerét kérdeztük.

A Rakuten szolgáltatások rendszerét üzemelteti az e-kereskedelem, értékpapírok, bank, biztosítás, bankkártyás fizetés, szabadidő és média területein. Hozzájuk tartozik a Viber is, a világ egyik legismertebb üzenetküldő alkalmazása. A fent említett Rakuten Accelerator program keretében olyan vállalkozók jelentkezését várják, akik vállalkozásuk korai szakaszában vannak, és fejlesztési tevékenységük fókuszában a globális üzenetküldő platformok állnak, erről bővebben itt írtunk, és részleteiről pedig Daniela Ivanova-val beszélgettünk. Kitértünk arra is, hogy a közelmúlt adatvédelmi  botrányai után mi az, amivel a Viber kiemelkedik a többi kommunikációs csatorna közül.

 

A Rakuten Accelerator program, mint ismeretes, a mentorálásra fókuszál. Kik a legnagyobb nevű mentorok, akiket esetleg érdemes megemlíteni?

A Rakuten-csoport tagjaként a Viber büszke arra, hogy a Techstars-szal közös Accelerator programjukban résztvevő startupok számára szakmai mentorálást és támogatást nyújthat. Az accelerator program célja, hogy forradalmasítsa az üzenetküldő applikációk piacát, és megkönnyítse a vállalkozások és fogyasztók online végzett üzleti tevékenységeit és közös kommunikációjukat.

A Techstars alapítóival és csapatával együtt a Rakuten és a Viber vezetői és képviselői is részt vesznek a mentori programban, hogy növekedési és finanszírozási tanácsaikkal támogassák a fiatal startupokat.

Hamarosan további részletek érhetők el a program honlapján.

 

Milyen technológiák élenjárása várható a közeljövőben az online kommunikáción belül, van-e ennek bármilyen előszele, ami már publikus?

Az online kommunikáció fejlődése nagymértékben függ a technológiai fejlődés sebességétől. A folyamatosan fejlődő hardver és szoftver fejlesztéseknek köszönhetően a kommunikáció sebessége is megállíthatatlanul növekszik. Például az Európai Unió lakosai hamarosan már 5G szélessávon, ingyen böngészhetik az internetet. Az áttörés az akkumulátorok piacán még várat magára, hiszen a mai telepek legfeljebb 24 órán keresztül képesek működtetni ezeket a készülékeket, annak ellenére, hogy az emberek több mint 4 órát töltenek okostelefonjuk használatával naponta. Említésre méltó, hogy

a havi aktív felhasználók szempontjából az üzenetküldő alkalmazások, mint online mobilkommunikációs eszközök már 20% -kal nagyobb felhasználói bázissal rendelkeznek, mint a közösségi media platformjai.

Az üzenetküldő alkalmazásokon eltöltött idő 49% -kal nőtt az előző évhez képest, és a Viber büszke arra, hogy részese lehet ennek a növekvő tendenciának.

Miben kiemelkedőbb a Viber, mint más kommunikációs csatornák?

A Viber küldetése, hogy személyes kapcsolatok, a közös szenvedélyek és érdeklődési körök révén összekösse az embereket.

Immáron világszerte 1 milliárd felhasználó számára nyújtunk lehetőséget, hogy szabadon csatlakozhassanak egymáshoz, platformtól és tartózkodási helyüktől függetlenül. Ezért a Viber egyik legfontosabb jellemzője, hogy a felhasználók biztonságos körülmények között kommunikálhatnak egymással.

A Viber kommunikációs csatornái végponttól-végpontig titkosítottak, ezért csak a felhasználók férhetnek hozzá az üzenetekhez és az általuk megosztott tartalmakhoz. A Viber többek között olyan adatvédelmi funkciókat is kínál felhasználói számára, mint a PIN-kóddal zárható rejtett és titkos csevegések, üzenetek törlése küldés után, valamint az időzített és átmenetileg látható üzenetek. Egyedi szolgáltatásainak köszönhetően a Viber kiemelkedik a többi üzenetküldő alkalmazás közül, hiszen nálunk a magánbeszélgetések tényleg privát jellegűek maradnak.

Számíthatunk-e a Viber-től valami újdonságra a közeljövőben?

A biztonság és a magánélet továbbra is a Viber alkalmazás alapvető jellemzői és üzleti stratégiánk legfontosabb alappillérei. Ezen túlmenően nemrég elindítottuk legújabb szolgáltatásunk, a Communities beta verzióját.

A Communities elindításával a Viber lett az első üzenetküldő alkalmazás a piacon, amellyel egyszerre akár 1 milliárd felhasználó is részt vehet egyetlen beszélgetésben világszerte.

Sokszínű és nemzetközi ökoszisztémánk bővítése érdekében folyamatosan értékes és naprakész tartalmakat előállító partnereink számára jelenleg is egy olyan bevétel megosztó modellen dolgozunk, amely mindkét fél számára üzleti előnyöket biztosít.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások