Hirdetés

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Barathi Tamás mindezt annak apropóján említette meg, hogy összefogva további négy startuppal, azok digitális applikációjával bővítették a vállalati belső kommunikációs és HR-digitalizációs Blue Colibri App-ot.

A bejelentésre, és ezzel együtt az indulásra január 24-én került sor, amelyen az applikációk fejlesztői is bemutatkoztak, valamint megrendeztek egy panelbeszélgetést is, amelyen felhasználói oldalról mondták el tapasztalataikat érintett cégek képviselői a munkavállalókat támogató applikációkkal kapcsolatban.

Közösségépítés, engagement, képzések, online támogatással

A hybrid munkavégzés és a remote munkalehetőség megalapozta a hatékony digitális felületek használatának igényét. A jelenlegi bizonytalan helyzet és a vállalatok közötti munkavállalókért vívott fokozott verseny pedig ráerősített arra, hogy ma már a belső kommunikációnak hihetetlenül komplex a szerepe. Nem csak kizárólag az információ átadásért felelős, de szerepe van az új kollégák integrációjában, onboardingjában, a lehetőségek minél szélesebb körű megismertetésében.
Ma már a Blue Colibri platform eszköz lehet a vezetők és középvezetők kezében is, hogy motiváljanak, elismerjék a teljesítményt, visszajelzést adjanak vagy épp kérjenek a munkavállalóktól. Ezekre az igényekre több külön-külön vagy akár összekapcsolható funkcióval is reagáltunk az elmúlt 2 évben.
Pozitív visszajelzésként értékeljük, hogy ahol bevezették a funkciónkat, ott az első hetekben több száz, akár 1000 fölötti elismerés-üzenetet is küldtek egymásnak a kollégák. Ez jól mutatja az elismerésekre való fokozott igényt is, és azt, hogy egy hatékony csatornával könnyűvé tehető a napi használat is – mondta Barathi Tamás.

Doktor Úr! Kérdezhetek?

Úgy szoktam fogalmazni, hogy az appunk olyan, mint egy digitális egészségügyi tinder, a munkavállaló “match-elhet” az orvossal online, videóhíváson keresztül, így nincs várakozás, nincs utazás, a válasz pedig valósidejű – mutatta be röviden saját fejlesztését a DokiApp alapítója, ügyvezetője. Somogyi Tibor hozzátette, fontos, hogy az egészségügy is egyre több digitális eszközön jelenjen meg. – Tapasztalataink szerint az esetkezelés 50%-a véget ér a digitális térben – mutatott rá egy elsőre talán meglepő adatra.
Ezen kívül az is kiderült az ügyvezető előadásából, hogy az applikáció használatával 250 esettel számolva, mintegy 675 óra várakozást és utazást spóroltak meg a munkavállalók maguknak, nemkülönben a családtagjaiknak, akik szintén jogosultak a szolgáltatásra, valamint természetesen a munkaadóknak is, ami kb. 6 millió forintos költségmegtakarítást is jelentett.
A magas felhasználói élmény mellett, Somogyi Tibor hangsúlyozta, a munkahelyi hiányzások aránya, partneri visszajelzések szerint 60-80 százalékkal csökkent, ezt pedig 135 órányi online tanácsadás hozott össze.

Fenntarthatóság, elköteleződés, vállalati kultúra

A fenntarthatóság ma már vállalati értéknövelő tényező lett (lásd ESG), amely így nemcsak munkaadói érdekké vált, hanem a munkavállalók is egyre tudatosabban fordulnak a téma felé.
A fenntarthatósági és zöldtudatos vállalati programokat kidolgozó és megvalósító GreenSense ügyvezetője a partneri találkozón több olyan alapvető, és sok esetben ismert dilemmát osztott meg a közönséggel, amely a mindennapokban sok esetben csak egy döntés kérdése. – Az egyik partnerünknél például elindítottunk egy “egyél kevesebb húst” kampányt, amit sokak meglepetésére pont az egyik legnagyobb húsevő kolléga nyert meg, aki bár nem tett le a húsfogyasztásról, a programnak köszönhetően ma már sokkal tudatosabban közelíti meg ezt a fontos környezetvédelmi vállalást – számolt be egy sikertörténetről Kovács Szabolcs, aki szerint ezek a kezdeményezések erősítik a munkavállalói elköteleződést is, és a fenntarthatósági szempontok sokkal jobb eséllyel kerülnek be a vállalati kultúrába.

Váratlan kiadások? Kérj ledolgozott bérhozzáférést!

A pénzügyi jóllét támogatása keretében indította el digitális platformját a Salarify. A lánykori nevén ismert bérelőleg műfaját modernizálta a cég, amelynek előnye – ahogyan a nevéből is fakad –, hogy ebben az esetben a már ledolgozott, arányos bérhez hozzájuthat a munkavállaló, ráadásul egy kattintással. – Ez az applikáció számottevően segíti a munkavállalókat váratlan kiadások, pl. egy mosógép cseréje, vagy pénzügyi nehézségek esetén – mondta előadásában Csikós Barnabás, a társaság üzletfejlesztési vezetője, aki azt is kiemelte, hogy ezzel a módszerrel nem kell a munkavállalónak a HR-részlegeken személyesen megjelennie, kérelmeznie, majd várni az esetleges támogató döntés adminisztrációjára, ráadásul mindez MNB-szintű adatbiztonsági keretek között valósul meg. Az applikáció másik moduljával azt is elérhetővé tették, hogy amikor a munkavállalók jövedelemigazolást kérnek bármilyen hitelhez, ezt digitálisan, ezen a platformon megtehetik, amit a telefonon keresztül automatikusan az érintett banknak küldhetnek, újfent megspórolva időt, adminisztrációt, így összességében pénzt.
Jó érzés olyan projektet megvalósítani, ami mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak hasznos – tette hozzá Csikós Barnabás.

Munkahelyi, közösségi adományozás egy kattintással

Transzparens, egyszerű, de hatékony, nemkülönben szigorú jogi keretek között működik – ezekkel a szavakkal mutatta be az eseményen a Sharity elnevezésű applikációját a társaság társalapítója, Dr. Bársony Farkas, aki szerint ez egy egyedülálló digitális technológia az adományozás piacán.
Elmondta azt is, különlegessége, hogy a platformon nemcsak pénzzel lehet támogatni különböző civil kezdeményezéseket, hanem reklámvideók megtekintésével is, amelynek díját a hirdető cég továbbutalja a kiválasztott civil szervezetek számára, mindezt ráadásul jutalékmentesen.
Bársony Farkas hozzátette, ezek a hirdetők a támogatás értéke mellett számottevő céges brandnövekedést is elérhetnek, ami egyre fontosabbá válik a mai üzleti életben.

Akik már használják

Az applikációk bemutatkozása utáni panelbeszélgetésen vállalati vezetők számoltak be a bevezetés és használat során szerzett tapasztalataikról. Márton Katalin, a Praktiker HR- és CSR-vezetője, Bognár Krisztián, a Flexfleet Zrt. pénzügyi igazgatója, Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. stratégiai igazgatója, Poda Tamás, a SYNLAB Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója, valamint Zemlényi Tamás, a Deloitte Hungary HR-igazgatója főként arról számolt be, hogy az első kipróbálások után a munkavállalók nagyon hamar megkedvelték ezeknek az applikációknak a használatát, amik azóta már be is épültek a mindennapokba a munkahelyi közösségekben.
Továbbá abban is egyetértettek, hogy nyitottságtól és akár korosztályi érdeklődéstől függetlenül fokozatosan kezdték el használni az applikációkat a munkavállalók

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások