Hirdetés

Az Uber folytatja!

Habár sokan hátrahőköltek a hírektől, hogy már a Délkelet-ázsiai piacon is feladta a harcot riválisa ellen az Uber – azért a cég kilátásai még így is fényesek. Összeszedtük, hol van kialakulóban még komoly versenyhelyzet, és hogy mit a kilátások a jövőre nézve.

Miután eladta Délkelet-Ázsia üzleti vállalkozását a rivális Grab 27,5%-os részesedéséért, az Uber vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi megnyugtatta alkalmazottait és felhasználóit: az Uber továbbra is a globális terjeszkedésén dolgozik. Persze, a költségek csökkentése továbbra is alapvető fontosságú lesz, mivel az sem titok, hogy az Uber jövőre az IPO felé tart. De nem engedheti meg magának, hogy lazítson azért sem, mert a szóbanforgó személyszállítási iparág 2025-re – becslések szerint – 276 milliárd dollárra fog növekedni, és ideális lenne ennek minél nagyobb hányadát a cég birtokában tudni.

Viszlát Uber, hello részvények!

Kína: Uber búcsút mondott a kétmilliárdos országnak, cserébe viszont 2016-ban 20%-os részesedést szerzett a Didibe. A kínai rivális most 56 milliárd dollárt ér.

Délkelet-Ázsia: Uber szintén hátralépett egyet a Grab javára, erről korábban itt számoltunk be.

Oroszország: Yandex…ő az egyeduralkodó. Az Uber éppen ezért távozott 2017-ben, és 36,6% -os részesedést szerzett a Yandex-ben.

Uber a ringben!

Brazília: Uber-nek jó forgalma van, az emberek szeretik, de jelen van a nagy vetélytárs a 99. Nem könnyű a helyzet, hiszen a kínai Didi támogatja a helyi vállalkozást, ezzel valóban versenyképesekké váltak.

India: A helyi riválisa nem más, mint az Ola, akik nagyjából 5 milliárd dollár értékű cégként vannak jelen. Több mint 110 városban működik, míg Uber csak 30 indiai településen van jelen. Ennek ellenére Dara és az Uber a közeljövőben nagy erőkkel fog dolgozni az indiai terjeszkedésen…

Japán: Az Ubernek itt is szembe kell néznie a Didivel. A cég azonban nem volt rest kooperálni a helyi taxitársaságokkal – a világ legnagyobb taxis paradicsomában máshogy nagyon nem is lett volna esélye.

„Hihetetlen lehetőség rejlik Japánban. Nagyon meglepődtem, hogy mégsem megy úgy az üzlet, mint hittem. Aztán rá kellett ébrednem, hogy Japán közlekedéstörténete egészen speciális, más nézőpontot kellett itt érvényesíteni.” – mondta korábban a vezérigazgató. 

• Ausztrália: Uber jelen van, de az indiai Ola gyorsan halad a régióban…

Ki a verseny nyertese?

Valószínűleg a SoftBank. A japán konglomerátum nagyjából minden egyes versenyzőnél befektetett, így olyan nagy kockázat nem vár rá.

Dara Khosrowshahi nyilatkozatához hozzá tartozik, hogy az Uber mindenütt riválisokba ütközik, akikkel tetszik vagy nem, de szembe kell néznie, bárhová is megy. …és lássuk be, a verseny a legjobb indulattal is mindig alacsonyabb árakat eredményez, az alacsonyabb árak pedig mindig kevesebb bevételt.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások