Hirdetés

Bekebelezik riválisai az Ubert

Délkelet-Ázsiában eladja üzletét az Uber, és így a rivális Grab részévé válik. Az iparág folyamatosan növekedésben van, 2025-re akár 20 milliárd dolláros bevételt is termelhet – így nem véletlen az óriási a verseny.

Némi fejtörés után ugyan, de az Uber végül úgy döntött eladja Délkelet-ázsiai üzleti tevékenységének jelentős részét a Grab nevű konkurensének – írja a Techcrunch. Az nem tisztázott, hogy mi volt a megállapodás alapja: egyes források szerint az Uber így 25% tulajdonjoggal fog rendelkezni a keleti vetélytársnál, de jelenleg ezt cáfolja mind a két szóbanforgó cég. Mindenesetre az biztos, hogy Thaiföldön, Malajziában és Szingapúrban se keressük az Ubereket, inkább vadásszunk mostantól a Grabra.

Az Uber korábban kivonult már Kínából és Oroszországból is – mindkét esetben a rivális cégek hatására: Kínában a Didi a piacvezető, az oroszoknál pedig a Yandex kebelezte be a taxisalkalmazást.

A Grab sem az egyetlen, megmaradt rivális volt Délkelet-Ázsiában. Go-Jek vezeti az indonéz piacot, és nem túl bíztató előjel az Uber számára, hogy nemrég szerezte meg a Google, a JD.com és a Tencent támogatását mintegy 5 milliárd dollár értékben. Találgatások szerint az sem kizárt, hogy a Go-Jek ezek után az európai piacon is megjelenik. De ez még a jövő zenéje.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben