Hirdetés

Válságban a rolleres startup?

Kivonul 12 városból a jellegzetes zöld színű elektromos rollerekkel közösségi mobilitási szolgáltatást adó Lime. Az amerikai alapítású, rekordgyorsasággal globálissá fejlődött startup emellett alkalmazottai 14 százalékának elbocsátására kényszerül. De nem csak a Budapesten is megtalálható szolgáltatásnak döcögött az üzlete, van még egy sor rolleres startup, amelynek megtört a lendülete.

Hirdetés

A Lime leépítése persze “csak” száz főt jelent, de a lépés egyáltalán nem vetít jó jövőt az egy-két éve még hipergyorsan fejlődő vállalkozás elé. A piaci hírek szerint a nagymértékű flotta-amortizáció, a magas munkaerőköltségek, és a helyi hatóságokkal való rengeteg jogi csatározás állhat a háttérben. A Lime ráadásul az utóbbi időben folyamatos pénzügyi veszteségekről számolt be.

A városok, ahol megszűnik a Lime:

USA: Atlanta, Phoenix, San Diego, San Antonio; Dél-Amerika: Bogota, Buenos Aires, Lima, Montevideo, Puerto Vallarta, Rio de Janeiro és Sao Paulo; Ausztria: Linz

Balesetek, elhasználódás, felelőtlenség

A cég számára az egyik legnagyobb probléma a Kínában gyártott elektromos járműveik gyors elhasználódása, a szerződött szervizek nem sztenderdizált minőségszintje. A gyors elhasználódás mögött a felhasználók nemtörődömsége, szerződésszegése is áll, mivel a rollerezők sokszor nem arra használják a gépeket, mint amire kellene. A rollerek elfogadottságát a felelőtlenül közlekedők nagy mértékben befolyásolják, balesetekről, helytelen használatról, szerteszét hagyott rollerekről szinte hetente jönnek hírek világszerte. Mindez nem tett jót a szolgáltatóknak.

A felhasználókban pedig ezidáig nem tudatosult, hogy ezzel az eszközzel ugyanolyan átlagos sebességgel lehet haladni, mint a kerékpárral. A védősisak viselése egyáltalán nem elterjedt, így a kórházi kezeléssel végződő balesetek száma is nagyon megugrott. (Amerikai statisztika itt olvasható a balesetekről.)

Nehézkes piac

A Lime mellett a Bird, a Scoot, a Lyft, a Skip amerikai szolgáltatók mindegyikét utolérte 2019-ben a leépítés. Az ok nagyjából azonos. Miután nagyon rövid idő alatt sikerült mindegyik startupnak nagyon sok befektetést összeszednie (a cégek némelyikét 2 milliárd dollárra is értékelték), a lendület és az üzleti érdeklődés ugyanilyen hamar el is fogyott. Ám e rövid idő alatt fel is épültek azok a szolgáltatások, amelyek sokszor fenntarthatatlanok.

A városokban való szolgáltatás-adás lehetőségét jórészt a cégek gyorsasága befolyásolja, vagyis aki előbb jelentkezik be egy amerikai nagyváros közlekedési hatóságánál, annak nagyságrendekkel nagyobb esélye van, hogy engedélyt szerez. A globális expanzió ezért is érthető, ahogy “betelnek a helyek”, úgy ugranak át Európába, Ausztráliába a szolgáltatók, ám itt is szintúgy a hatóságokkal kell hosszas egyezkedésbe bonyolódniuk.

Forrás: autopro.hu

Hirdetés

Milyen kihagyhatatlan képzések várják az egészségügy innovátorait idén?

Rekordot döntött 2019-ben az EIT Health tréning- és accelerator programjaiba bekapcsolódó közép-, kelet- és dél-európai résztvevők száma. A szervezet tréning-, mentorálási és finanszírozási programjai révén több mint 1500 tehetség és 50 start-up kapott segítséget a további fejlődéshez az innovációs szempontból feltörekvő térségből.

Bővebben
Hirdetés

70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban

Hardver startupok számára indít közös akcelerációs programot a Tungsram és a Startup Campus. A kiválasztott csapatok kezdő 20 millió forintos tőkebefektetést, gyártási kapacitást és üzleti képzést kapnak ahhoz, hogy a féléves program végére sorozatgyártásra alkalmas prototípust és piacképes üzleti modellt készítsenek. Az akceleráció fő befektetési partnere az mfb csoporthoz tartozó Hiventures, emellett szakmai partnerként csatlakozott a Deloitte Private és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), az EDC Debrecen pedig a program hivatalos Smart City partnere.

Bővebben

Ez lehet a megoldás az informatikushiányra?

2020 szeptemberében megkezdik céges gyakorlati évüket azok az informatikus hallgatók, akik elsőként szerezhetik meg diplomájukat a BME új, 6 szemeszteres alapképzésén. A szakot a bő tízezres informatikushiány hívta életre két évvel ezelőtt, a végzős diákokra pedig már most kiemelkedő érdeklődés mutatkozik. Az informatikushiányban szenvedő, vagy éppen utánpótlást kereső cégek 2020 január végéig jelezhetik foglalkoztatási szándékukat.

Bővebben

Mire való az Ideation workshop?

Egy startup akkor lesz fentartható, ha valódi problémákat old meg a felhasználók és a vevők számára. Ehhez fontos, hogy megismerjük a szükségleteket és kreatív, innovatív megoldásokkal szolgáljunk nekik. A Balance and Bloom ajánlóját közöljük.

Bővebben

Innovációs Bajnokokat keres a Design Terminal

A Design Terminal január 21-től megnyitja a jelentkezést tavaszi Mentorprogramjába. A programban különböző társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló vállalkozások fejleszthetik terméküket, szolgáltatásukat. A következő szemeszterre február 29 -ig pályázhatnak a csapatok. A pályázati információk a Design Terminal honlapján érhetők el: jelentkezés a Mentorprogramra.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások