Hirdetés

Startupok is felajánlották a szolgáltatásaikat a Design Terminál jótékonysági aukcióján

Közel 6 millió forint gyűlt össze a Design Terminal hagyományos Talent for Good jótékonysági aukcióján, melyen a nagyvállalatok felajánlásai mellett startupok is beálltak a jótékonykodók sorába. Az összeggel az innovációs ügynökség a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja.

A Design Terminal idén karácsonykor is összehozta a tehetségeket. A különleges élményvacsorával egybekötött jótékonysági aukcióra neves fiatal hazai vállalkozók, tervezők, sportszervezetek, innovátorok, valamint az innovációs ügynökség vállalati partnerei ajánlották fel termékeiket és szolgáltatásaikat a jó cél szolgálatában. Az aukció teljes bevételével a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatják.

A tavalyi évhez hasonlóan az idei eseményen is már nem csak a legsikeresebb fiatal tervezők tárgyai kerültek kalapács alá, hanem a Design Terminal által mentorált vállalkozások és nagyvállalati partnerek innovatív, jövőképes szolgáltatásai is.

Az aukció résztvevői olyan tárgyakra és szolgáltatásokra licitálhattak, mint a magyar férfi labdarúgó válogatott dedikált meze, a Magyar Labdarúgó Szövetség jóvoltából; lámpakészítő csapatépítő workshop, a Hello Wood felajánlásával; de kalapács alá került egy három napos lakóautózás is a Vanlifehungary-nek hála. A győztes licitálók olyan egyedi élményekben vehetnek majd részt, mint például egy élményrepülés Besenyei Péter pilótalegendával, a Red Bull Hungária Kft. felajánlásával; BMW i3 tesztvezetés, a BMW Group Magyarország jóvoltából; egyedi piknikélmény a Normafán, a Normafa Delikátnak köszönhetően, de kipróbálhatják magukat városi kincskeresésben is az Urbangoval. A Design Terminal több alumni csapata is felajánlotta szolgáltatásait a jótékonysági eseményre, köztük a ViddL, a Photon vagy a svéd Happy at Work.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben