Hirdetés

Startup szótárt írt a Design Terminal

Szeretnék, ha közérthető lenne a vállalkozói világ. A probléma viszont gyakran ott kezdődik, hogy kimondjuk: startup.

Hogyan mondanád magyarul, hogy cherry picking? Hogyan definiálnád a hackathon műfaját vagy az exit jelenségét? Van-e magyar megfelelője a misztikus MVP-nek, vagyis minimum viable productnak? Egyáltalán mi az a startup egészen pontosan?!

Kettős céja van a lazán csak Szótár címet viselő kiadvánnyal a Design Terminalnak. (Alcím is van persze: Értelmező kéziszótár a startup világhoz.) Egyrészt a startup és tágabb értelemben vett üzleti körök gyakran idegenül csengő kifejezéseit, vagy csak szűk körben ismert kulcsfogalmait tisztázza benne az innovációs ügynökség. Szeretné ledönteni a trendet, hogy felvágós mondatokkal erősítsünk rá szakértelmünkre. A közérthetőséggel azok felé is könnyebb nyitni, akik nincsenek benne az üzleti világban vagy a fiatalabb korosztály tagjai.

Másrészt a kedves piktogramokkal és itt-ott jegyzetelési lehetőséggel tűzdelt, piros-fekete füzetke rámutat arra is, hogy nem feltétlenül kell teletömnünk angol nyelvből vett kifejezésekkel az ezekről a témákról szóló diskurzust…, khm… eszmecserét, csak mert az tűnik menőnek. Mert, ahogy egy bejegyzés fogalmaz, mennyivel elegánsabb felvásárlásként hivatkozni egy akvizícióra! A kiadvány persze nem kezeli túl szigorúan a jelenséget, hiszen ahogy több fogalomnál rámutat, néha muszáj a külföldi megfelelőket használni vagy nem érdemes modorosra magyarítani a dolgokat.

A Design Terminal szeretné, ha mindenki értené, amikor feltörekvő magyar vállalkozók sikereiről beszélnek. Rengeteg ilyen van ugyanis. Az innovációs ügynökség már csak tudja: 2014 óta több, mint 2500 vállalkozásnak segítettek a fejlődésben 250 sikeres vállalkozói program során.

 

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben