Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Befektetések

Sikeres közösségi finanszírozási kampányt zárt a magyar Beeco

Sikeres közösségi finanszírozási kampányt zárt a magyar Beeco
#közösségi finanszírozás #Beeco #brancs #fenntartható #ökotudatos #zöld
A több mint 1,5 millió forintos tőkét az ökotudatos közösséget építő startup a mobilapplikáció további funckiókkal való bővítésére fogja felhasználni.

1 861 320 forint – ekkorra összeggel zárta első sikeres közösségi finanszírozási kampányát az ökotudatos közösséget építő magyar startup, a Beeco.

A Brancson indított kampány eredeti célösszegét, ami 1,5 millió forint volt, ezzel túl is szárnyalta a vállalkozás.

A korábbi részek tartalmából

A Beeco célja, hogy az emberek személyre szabott segítséget kapjanak a fenntarthatóbb, ökotudatosabb életvitelhez, a mindennapokban is képesek legyenek környezettudatos döntéseket hozni.

Mindezzel a projekt azt is szeretné elérni, hogy csökkenjen a sok fiatalt érintő klímaszorongás mértéke.

Így aztán a startup tavaly tette mindenki számára elérhetővé a saját fejlesztésű, ökológiai iránytűként szolgáló appját. Ennek köszönhetően a felhasználó:

  • térképen láthatja a hozzá legközelebb eső szelektív hulladékgyűjtőket, csomagolásmentes boltokat vagy fenntarthatóan működő vendéglátóipari egységeket,
  • az appon belüli kuponokkal kedvezményesen vásárolhat a zöld boltokban,
  • előszűrve megtalálhatja azokat a forrásokat (például tartalomkészítőket, filmeket, podcasteket, könyveket, civil szervezeteket), amelyek ökotudatos tartalmakat állítanak elő.

Az egyetemi padból indult Beeco részt vett az MVM Edison Programban, ösztöndíjat nyert a Design Terminal pitch versenyén, bekerült a Climate LaunchPad nemzetközi innovációs verseny közép-európai döntőjébe, és bemutatkozott a Lisszaboni Web Summiton is.

Ökolábnyom-számláló, kvízek és közösségi küldetések – ezekkel fog bővülni a Beeco-app

A Brancs-kampányban összegyűjtött forrást a startup az app fejlesztésére kívánja fordítani, ami ökolábnyom-számlálóval, edukatív kvízekkel és játékos közösségi küldetésekkel fog bővülni a jövőben.

Tovább, mint azt a Beeco a sikeres kampányzárásról szóló sajtóközleményében kiemeli: „A hamarosan megjelenő eseménynaptáruk, aminek megvalósításához szintén jelentősen hozzájárult a Brancs-kampány,

nemcsak abban fog segíteni a felhasználóknak, hogy megtalálják a zöld workshopokat, előadásokat, helyi akciókat, de a teljes magyar fenntarthatósági szférának lehetőséget biztosít, hogy kapcsolódjanak, és élő, támogató közösséget alkossanak általuk.”

NYITÓKÉP: A Beeco csapata. Forrás: Beeco

Olvasd el ezt is!