Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Események

Egészen a döntő végéig menetelt egy magyar cég a kreatívipari startupok globális versenyén

Egészen a döntő végéig menetelt egy magyar cég a kreatívipari startupok globális versenyén
#Creative Business Cup #CBC #Startion #B. Farkas Gergő
A zenei technológiát fejlesztő Startion a világ 5 legjobb kreatív startupja között végzett a Koppenhágában rendezett Creative Business Cup világbajnokságon.

Idén immár 13 éve és több mint 80 országban rendezték meg

a Creative Business Cup versenyt (CBC), aminek célja a világ vezető kreatívipari startupeseményeként, hogy globális szinten kapcsolja össze és erősítse a kulturális és kreatív iparágban dolgozó innovátorokat.

A versenyre így olyan cégek jelentkezhetnek, akik a reklám, az építészet, a kézművesség, a formatervezés, az élménytechnológiák, a divat, a film, a videó és fotózás, a gasztronómia, a szabadidős tevékenységek, a zene, a színművészetek, a kiadói tevékenység, a rádió és televízió, a számítógépes és más játékok, az elektronika, vagy a 3D-nyomtatók gyártási területén mozognak.

 

Magyarországot a szeptemberben, Koppenhágában megrendezett globális döntőn egy debreceni zenetechnológiai startup, a Startion képviselte, amely digitalizálja és szabványosítja a zenekarok színpadi és technikai igényeinek (stage plotok és riderek) kezelését. A cég integrált platformja egyszerűsíti és átláthatóbbá teszi az előadók és szervezők közötti kommunikációt, így a koncertszervezés gyorsabbá, átláthatóbbá és fenntarthatóbbá válik. 

A CBC döntőjében a Startion bekerült a top 5 versenyző közé, az esemény pedig lehetőséget adott a csapatnak arra, hogy a világ minden tájáról építse kapcsolatait befektetőkkel, partnerekkel és iparági szakértőkkel.

Startion-Creative_Business_Cup_Top_5_Finalist_Certificate_xlarge
Forrás: Startion 

Mint azt B. Farkas Gergő, a Startion alapítója és ügyvezetője ennek kapcsán kifejtette: a CBC-n elért eredmény számára „bizonyítja, hogy a víziónk globális jövőformáló erővel bírhat a zeneipar és rendezvényszervezés területén”. Ennek megfelelően a csapat a következő időszakban a nemzetközi piacra lépésre, stratégiai partnerségek kiépítésére és befektetők bevonására fókuszál, hogy megoldásukat szélesebb körben is elérhetővé tegyék.

 

NYITÓKÉP: B. Farkas Gergő, a Startion alapítója és ügyvezetője pitchel a Creative Business Cup globális döntőjében. Forrás: Startion 

Olvasd el ezt is!

Miért éri meg magyar startupperként részt venni egy nagy nemzetközi technológiai expón?

#GITEX #GitexEurope #GITEXEurope 2025 #GITEX EUROPE x Ai Everything #AIDY Health #eChemicles #Grünfeld Henrik #IntelliSense #Prefixbox #Simon István #Szabó Gábor #Varga Eszter
Miről beszélgetnek ilyenkor a startupok képviselői, milyen konkrét lehetőségeket vázolnak fel nekik, és mennyi időbe telik, mire a cég ebből tényleges hasznot láthat? A GITEX EUROPE magyar résztvevőit kérdeztük.