Idén immár 13 éve és több mint 80 országban rendezték meg
a Creative Business Cup versenyt (CBC), aminek célja a világ vezető kreatívipari startupeseményeként, hogy globális szinten kapcsolja össze és erősítse a kulturális és kreatív iparágban dolgozó innovátorokat.
A versenyre így olyan cégek jelentkezhetnek, akik a reklám, az építészet, a kézművesség, a formatervezés, az élménytechnológiák, a divat, a film, a videó és fotózás, a gasztronómia, a szabadidős tevékenységek, a zene, a színművészetek, a kiadói tevékenység, a rádió és televízió, a számítógépes és más játékok, az elektronika, vagy a 3D-nyomtatók gyártási területén mozognak.
Magyarországot a szeptemberben, Koppenhágában megrendezett globális döntőn egy debreceni zenetechnológiai startup, a Startion képviselte, amely digitalizálja és szabványosítja a zenekarok színpadi és technikai igényeinek (stage plotok és riderek) kezelését. A cég integrált platformja egyszerűsíti és átláthatóbbá teszi az előadók és szervezők közötti kommunikációt, így a koncertszervezés gyorsabbá, átláthatóbbá és fenntarthatóbbá válik.
A CBC döntőjében a Startion bekerült a top 5 versenyző közé, az esemény pedig lehetőséget adott a csapatnak arra, hogy a világ minden tájáról építse kapcsolatait befektetőkkel, partnerekkel és iparági szakértőkkel.

Mint azt B. Farkas Gergő, a Startion alapítója és ügyvezetője ennek kapcsán kifejtette: a CBC-n elért eredmény számára „bizonyítja, hogy a víziónk globális jövőformáló erővel bírhat a zeneipar és rendezvényszervezés területén”. Ennek megfelelően a csapat a következő időszakban a nemzetközi piacra lépésre, stratégiai partnerségek kiépítésére és befektetők bevonására fókuszál, hogy megoldásukat szélesebb körben is elérhetővé tegyék.
NYITÓKÉP: B. Farkas Gergő, a Startion alapítója és ügyvezetője pitchel a Creative Business Cup globális döntőjében. Forrás: Startion