Hirdetés

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Hirdetés

Az induló vállalkozások a kreativitásukat, az új ismeretekre való nyitottságukat és a vásárlói igények jó megértését tartják fő erősségüknek, – ez derült ki a Cápák között üzleti showműsor csapatainak elmondása alapján. „Az innovatív ötlet és a nyitott hozzáállás mellett az olyan „száraz” üzleti területek, mint a stratégiai és pénzügyi tervezés, illetve a megfelelő cégforma és adózási forma megválasztása kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás alapításához és fejlesztéséhez. A kezdő cégek azonban hajlamosak arra, hogy mindent maguktól vagy az interneten található információk alapján próbáljanak megoldani. A műsorban versenyző közel 100 csapat tapasztalataira alapozva ezért összegyűjtöttük a sikeres vállalkozás indításának legfontosabb teendőit” – mondta Kökény Roland, a Cápák között csapatait mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

  1. Ismerd a piacodat: A korai szakaszban lévő cégek számára az igazi kihívást a piacra lépés jelenti, hiszen ekkor derül ki, hogy az előre megtervezett üzleti modell működőképes-e, a termék pedig valóban piacképes-e. Gyakran előfordul, hogy a fejben tökéletesnek hitt terv csődöt mond, ha nem fektetünk elég figyelmet arra, hogy pontosan milyen célközönség számára, milyen csatornákon keresztül és mennyiért értékesítjük az adott terméket.
  2. Stratégia és B-terv is kell: Szükség van egy stratégiára, amihez előre át kell gondolni, hogy mik a jövőbeli célok, és azt milyen eszközökkel és hogyan lehet elérni. Ugyanilyen fontos az is, hogy legyen egy alternatíva arra az esetre, ha nem működik az eredeti elgondolás. Hiszen egy vállalkozás sikeréhez ritkán vezet egyenes út, sokkal inkább egy számtalan útkereszteződésből és lehetőségből álló térkép.
  3. Legyen pénzügyi terved: A bevételek és kiadások megtervezése elengedhetetlen, hiszen az induláskor a kiadások egy jó ideig meghaladhatják a bevételeket, melyre megoldást kell találni. Emellett arra is fel kell készülni, ha az új üzleti lehetőség finanszírozására nem áll rendelkezésre elég saját forrás.
  4. Válassz a terveidhez passzoló cégformát és adózást: Alaposan végig kell gondolni, hogy melyik cég- és adózási forma a legmegfelelőbb, hiszen nem mindegy, milyen mértékű felelősséggel és adóterhekkel jár a cég működtetése, illetve mekkora kezdeti tőkére van szükség.
  5. Ne félj tanácsot kérni a szakértőktől: Ahogyan az autónkban a tájékozódáshoz, úgy az üzleti sikerek eléréséhez is „navigációra”, szakmai tanácsadásra van szükség. Ne féljünk tehát a számunkra ismeretlen területeken szakemberekhez fordulni, akik nem általánosságban, hanem a saját igényekhez igazított megoldásokat tudnak javasolni.
Hirdetés

Innovációs versenyt hirdet az ExxonMobil

A gazdasági fejlődés és a klímavédelem, a felelős és tiszta energiafelhasználás, valamint a hagyományos és a megújuló energiaforrások innovatív összehangolásának témájában hirdet innovációs pályázatot hazai diákoknak a világ vezető energiavállalata, az ExxonMobil. A versennyel a vállalat ösztönözni kívánja a magyar diákok innovációs gondolkodását, valamint fokozni a társadalmi párbeszédet az energiafelhasználás, energiaátmenet és a klímavédelem témakörében.

Bővebben

Innovatív startup partnereit keresi az OTP Csoport

Idén negyedik alkalommal keresi innovatív startup partnereit az OTP Csoport.

A program kiváló gyorsítósávot jelent azoknak az érett növekedési fázisban lévő, innovatív cégeknek, amelyek a kelet-közép-európai régióban szeretnék kipróbálni fejlesztésük alkalmazhatóságát a bankszektorban. A program különösen bátorítja a női vezetőkkel, illetve sokszínű alapítócsapattal bíró startupok jelentkezését.

Bővebben
Hirdetés

800 millió dolláros befektetési alapot hoz létre a Toyota

A Toyota nemzetközi kutatóintézete, a Toyota Research Institute Advanced Development (TRI-AD) 800 millió dolláros globális befektetési alapot hoz létre Woven Capital néven. Az alap a jövő technológiáit kutató, növekedési szakaszukat élő vállalkozásokat támogatja majd, ezzel is elősegítve a “Mobility to Love, Safety to Live” jövőkép megvalósulását. Az alap létrehozása közvetlenül kapcsolódik a Toyota jövőváros projektjéhez amelynek 2021-ben kezdődő felépítéséről még januárban adott hírt a világ leginnovatívabb autógyártója.

Bővebben

Elstartolt az online Brain Bar!

Kezdetét vette az idei Brain Bar jövőfesztivál, melynek egyik kiemelt témája az Y és Z generációt leginkább aggasztó probléma, a klímaváltozás. Több hazai és nemzetközileg is ismert előadó osztja meg nézeteit az előadások során: szó esik a húsevés hatásairól, az energiafelhasználásról, valamint a városok zöldítéséről is. A különböző hátterű és felfogású megszólalók célja azonos: minél több különböző perspektívából megvizsgálni, hogy miként lehet megóvni a Földünket és jobbá tenni a környezetünket.

Bővebben

Ismét indul a Magyar Telekom fiataloknak szóló programja

A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.

Bővebben

Online tárgyalószoba segíti a COVID alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.   

Bővebben

Növekedés vagy túlélés? Kockázati tőke konferencia Budapesten

A nemzetközi piacokon komoly visszaesés mutatkozott a járvány kirobbanását követően; Kínában 50-60%-al csökkent a befektetett pénz mennyisége az első negyedévben, Nagy Britanniában hasonló mértékben csökkent az új befektetési szerződések száma. A rövid távú következmények tehát katasztrofálisak az iparágra nézve: a befektetések üteme lelassult, sok projekt indulását elhalasztották vagy törölték, rengeteg régóta várt befektetői döntés pedig mégsem született meg ebben az időszakban.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások