Hirdetés

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Az induló vállalkozások a kreativitásukat, az új ismeretekre való nyitottságukat és a vásárlói igények jó megértését tartják fő erősségüknek, – ez derült ki a Cápák között üzleti showműsor csapatainak elmondása alapján. „Az innovatív ötlet és a nyitott hozzáállás mellett az olyan „száraz” üzleti területek, mint a stratégiai és pénzügyi tervezés, illetve a megfelelő cégforma és adózási forma megválasztása kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás alapításához és fejlesztéséhez. A kezdő cégek azonban hajlamosak arra, hogy mindent maguktól vagy az interneten található információk alapján próbáljanak megoldani. A műsorban versenyző közel 100 csapat tapasztalataira alapozva ezért összegyűjtöttük a sikeres vállalkozás indításának legfontosabb teendőit” – mondta Kökény Roland, a Cápák között csapatait mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

  1. Ismerd a piacodat: A korai szakaszban lévő cégek számára az igazi kihívást a piacra lépés jelenti, hiszen ekkor derül ki, hogy az előre megtervezett üzleti modell működőképes-e, a termék pedig valóban piacképes-e. Gyakran előfordul, hogy a fejben tökéletesnek hitt terv csődöt mond, ha nem fektetünk elég figyelmet arra, hogy pontosan milyen célközönség számára, milyen csatornákon keresztül és mennyiért értékesítjük az adott terméket.
  2. Stratégia és B-terv is kell: Szükség van egy stratégiára, amihez előre át kell gondolni, hogy mik a jövőbeli célok, és azt milyen eszközökkel és hogyan lehet elérni. Ugyanilyen fontos az is, hogy legyen egy alternatíva arra az esetre, ha nem működik az eredeti elgondolás. Hiszen egy vállalkozás sikeréhez ritkán vezet egyenes út, sokkal inkább egy számtalan útkereszteződésből és lehetőségből álló térkép.
  3. Legyen pénzügyi terved: A bevételek és kiadások megtervezése elengedhetetlen, hiszen az induláskor a kiadások egy jó ideig meghaladhatják a bevételeket, melyre megoldást kell találni. Emellett arra is fel kell készülni, ha az új üzleti lehetőség finanszírozására nem áll rendelkezésre elég saját forrás.
  4. Válassz a terveidhez passzoló cégformát és adózást: Alaposan végig kell gondolni, hogy melyik cég- és adózási forma a legmegfelelőbb, hiszen nem mindegy, milyen mértékű felelősséggel és adóterhekkel jár a cég működtetése, illetve mekkora kezdeti tőkére van szükség.
  5. Ne félj tanácsot kérni a szakértőktől: Ahogyan az autónkban a tájékozódáshoz, úgy az üzleti sikerek eléréséhez is „navigációra”, szakmai tanácsadásra van szükség. Ne féljünk tehát a számunkra ismeretlen területeken szakemberekhez fordulni, akik nem általánosságban, hanem a saját igényekhez igazított megoldásokat tudnak javasolni.

Idén is lesz Ideathon: fókuszban a jövő

Immár ötödik alkalommal rendezik az Ideathon 5.0 ötletversenyt Győrben. A résztvevők ebben az évben a jelenben már észlelhető, de igazán a jövőben realizálódó problémák megoldásaira tesznek kísérletet.  Újdonság,  az eddigi megszokott gyakorlattól eltérően, hogy először öt dedikált altémakörben kerülnek problémák feltárásra illetve megfogalmazásra, majd a csapatalkotás követően kezdődik az adott ötlet kidolgozása. A győztes csapat minden tagja részesül egy 100 000 forint értékű elektronikai vásárlási utalványban és még sok minden másban.

Bővebben

Átadták a magyar startup által fejlesztett növénytermesztő konténer farmot

Április 26-án átadták a Green Drops Farm Kft. legújabb, saját fejlesztésű növénytermesztő konténer farmját. A debreceni startup által megálmodott és forgalmazott saját fejlesztésű növénytermesztő konténer farm újdonságnak számít Magyarországon, a konténerben ugyanis hidropónikus technológiával működő tornyok találhatók, amelyekben salátafélék, fűszernövények termelhetők talaj nélkül, tápoldatos vízben.

Bővebben

Budapest lehetne az új Boston? – Mit tanulhatunk az amerikai startup-ökoszisztéma történetéből

Budapesten, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Auditóriumában tart előadást az innováció és tech-guru szerző, a MIT Technology Review és a Business Week tech-rovatának korábbi főmunkatársa, Robert Buderi. Az újságíró, szerző legújabb könyve, a Where Futures Converge: Kendall Square and the Making of a Global Innovation Hub kapcsán látogat a magyar fővárosba, május 4-i nyilvános előadásában arról beszél majd, hogy hogyan lehetne létrehozni a bostoni példából tanulva virágzó és fenntartható startup-ökoszisztémát Budapesten.

Bővebben

A startupok zöld technológiára és AI-ra összpontosítanak a fenntarthatóság érdekében

Az üzleti világ lassulása és az óvatosság miatt a befektetők kihívást jelentenek a startupok számára. Az innováció azonban kulcsszerepet játszhat a gazdasági fellendülésben. A hazai nagyvállalati inkubátor, a start it @K&H a tudásmegosztás és a kapcsolatépítés felgyorsításával segíti a legújabb 12 csapatát, hogy átlendülhessenek a kihívásokon. Az immár tizedik inkubációs program, amely márciusban zárult, főleg a környezetbarát megoldásokra és a mesterséges intelligencia alkalmazására összpontosított.

Bővebben

Megérkezett Magyarországra a Lightyear – korlátlan hozzáférést biztosít a tőzsdékhez, rejtett díjak nélkül

A Lightyear, az ex-TransferWise alapítói által létrehozott európai befektetési platform, ma bejelentette magyarországi indulását. A platform az első olyan eurózónán kívüli terjeszkedése, amely lehetővé teszi, hogy felhasználói többdevizás számlájukkal korlátlan hozzáférést kapjanak a globális tőzsdékhez, miközben elkerülik a rejtett díjakat. A Lightyear eddig már 35 millió dolláros befektetést vonzott be, befektetői között olyan nagy nevek találhatók, mint a Lightspeed Venture Partners és Sir Richard Branson. A magyarországi indulás újabb lépést jelent a cég globális terjeszkedésében, amelynek célja, hogy az európai befektetési piac meghatározó szereplője legyen.

Bővebben

Startupok: az igazi megmérettetés nem a befektetők, hanem az ügyfelek előtt zajlik

A McKinsey tanácsadó cég tanulmánya szerint amennyiben a hazai startupok a többi európai országhoz hasonló arányban és mértékben tudnának növekedni, 2,5-5 milliárd eurónyi pluszforrást tudnának bevonni a szektorba. Ennek jelentős hányada – mintegy  egy milliárd euró – a helyi gazdaságban hasznosulna.

Bővebben

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások