Hirdetés

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Az induló vállalkozások a kreativitásukat, az új ismeretekre való nyitottságukat és a vásárlói igények jó megértését tartják fő erősségüknek, – ez derült ki a Cápák között üzleti showműsor csapatainak elmondása alapján. „Az innovatív ötlet és a nyitott hozzáállás mellett az olyan „száraz” üzleti területek, mint a stratégiai és pénzügyi tervezés, illetve a megfelelő cégforma és adózási forma megválasztása kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás alapításához és fejlesztéséhez. A kezdő cégek azonban hajlamosak arra, hogy mindent maguktól vagy az interneten található információk alapján próbáljanak megoldani. A műsorban versenyző közel 100 csapat tapasztalataira alapozva ezért összegyűjtöttük a sikeres vállalkozás indításának legfontosabb teendőit” – mondta Kökény Roland, a Cápák között csapatait mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

  1. Ismerd a piacodat: A korai szakaszban lévő cégek számára az igazi kihívást a piacra lépés jelenti, hiszen ekkor derül ki, hogy az előre megtervezett üzleti modell működőképes-e, a termék pedig valóban piacképes-e. Gyakran előfordul, hogy a fejben tökéletesnek hitt terv csődöt mond, ha nem fektetünk elég figyelmet arra, hogy pontosan milyen célközönség számára, milyen csatornákon keresztül és mennyiért értékesítjük az adott terméket.
  2. Stratégia és B-terv is kell: Szükség van egy stratégiára, amihez előre át kell gondolni, hogy mik a jövőbeli célok, és azt milyen eszközökkel és hogyan lehet elérni. Ugyanilyen fontos az is, hogy legyen egy alternatíva arra az esetre, ha nem működik az eredeti elgondolás. Hiszen egy vállalkozás sikeréhez ritkán vezet egyenes út, sokkal inkább egy számtalan útkereszteződésből és lehetőségből álló térkép.
  3. Legyen pénzügyi terved: A bevételek és kiadások megtervezése elengedhetetlen, hiszen az induláskor a kiadások egy jó ideig meghaladhatják a bevételeket, melyre megoldást kell találni. Emellett arra is fel kell készülni, ha az új üzleti lehetőség finanszírozására nem áll rendelkezésre elég saját forrás.
  4. Válassz a terveidhez passzoló cégformát és adózást: Alaposan végig kell gondolni, hogy melyik cég- és adózási forma a legmegfelelőbb, hiszen nem mindegy, milyen mértékű felelősséggel és adóterhekkel jár a cég működtetése, illetve mekkora kezdeti tőkére van szükség.
  5. Ne félj tanácsot kérni a szakértőktől: Ahogyan az autónkban a tájékozódáshoz, úgy az üzleti sikerek eléréséhez is „navigációra”, szakmai tanácsadásra van szükség. Ne féljünk tehát a számunkra ismeretlen területeken szakemberekhez fordulni, akik nem általánosságban, hanem a saját igényekhez igazított megoldásokat tudnak javasolni.

Tizedik alkalommal rendezik meg Közép-Európa egyik legnagyobb szoftverfejlesztői eseményét, a Craft Konferenciát

A jublieumi Craft Konferencián a startupszcéna is megtalálhatja az érdekes témákat: például hogy hogyan lehet mesterséges intelligencia eszközökkel vagy digitális csapattagokkal növelni a produktivitást, hogy tényleg a jövő sikerszakmája lesz-e az AI Engineer, és hogy miért „ült le” kicsit az IT-piaci az utóbbi hónapokban.

Bővebben

Jelentős befektetést kapott a világ egyik legnépszerűbb fordítóprogramja, a DeepL

A 300 millió dolláros befektetést a német startup arra használhatja fel, hogy felvegye a kesztyűt az erősödő versenyben a mesterséges intelligenciát használó fordítói piacon.

Bővebben

Somogyi Zsolt: A Parkl DNS-ét átjárja a nemzetköziség, a Lead Ventures-től kapott befektetést is ennek szellemében használjuk fel

Az okos parkolással és elektromos töltőüzemeltetéssel foglalkozó Parkl jelentős befektetést kapott a Lead Ventures-től működésének felskálázására. De mit jelent ez pontosan, milyen régióban kíván terjeszkedni a startup? Hogyan kerültek kapcsolatba a Lead Ventures-szel, és mivel győzték meg őket? Somogyi Zsoltot, a Parkl ügyvezető igazgatóját kérdeztük a PropTech Hungary Konferencián.

Bővebben

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások