Hirdetés

Másfél millió forintba kerül megtalálni egy új kollégát

A karácsonyi szezonban hatezer dolgozó fog hiányozni a kereskedelemből, de számos szektorban tombol a munkaerő hiány ezen az időszakon kívül is.. Az új munkaerő megtalálása egyre nagyobb terhet ró a cégekre: elemzések szerint egy új munkavállaló felvételére átlagban közel 50 napot kell fordítani, míg egy-egy új kolléga megtalálására mintegy 1,2 millió forintot költ egy vállalkozás ma Magyarországon.

Hirdetés

A simplejob nevű magyar startup erre a problémára kínál megoldást: a cég olyan chatbot-alkalmazással lépett piacra, ami mesterséges intelligenciával segít toborozni és előszűrni a jelentkezőket, jelentős terheket levéve ezzel a vállalati HR-esek válláról, amelyhez az mfb csoporthoz tartozó hiventures-től kapott finanszírozást.

A szélsebesen változó munkaerőpiaci viszonyok és a fiatal generációk korábbiaktól gyökeresen eltérő igényei miatt a toborzás terén egyre nagyobb szükség van az innovatív, digitális megoldásokra. A vállalatok bizonyos szakmákban szó szerint vadásznak a munkavállalókra, így az új munkaerő felvétele mind pénzben mind időben megnövekedett terhelést jelent a munkaadók számára.

Erre a problémára kínál megoldást a SimpleJob nevű startup. A magyar cég a már klasszikusnak nevezhető online álláskeresést és toborzást vegyíti a mesterséges intelligencia nyújtotta innovatív funkciókkal. A vállalkozás – melyben az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures is jelentős potenciált lát, hiszen több körben már összesen 150 millió forint kockázati tőkét fektetett a cégbe – egy olyan chatbot alkalmazással rukkolt elő, mely mind az álláskeresők, mind a munkaadók dolgát nagyban megkönnyíti.

„A SimpleJob által fejlesztett online chatbot alkalmazás kettős funkciót lát el. Egyrészt az álláskeresők számára jelentős segítség, hiszen bizonyos szakmákban, főként a fizikai munkák terén, még szakmai önéletrajzot sem kérünk tőlük, a teljes regisztrációs folyamatot kérdezz-felelek formában a chatbotunk végzi. A felhasználó észre sem veszi, hisz csak megválaszolt néhány kérdést, de a folyamat végére egy komplett szakmai profilt készítünk neki. Plusz az adatbázisunkban található nyitott pozíciók közül felkínáljuk a jelölt számára a testhezálló lehetőségeket. Ugyanakkor a munkaadók számára is jelentős értéket teremtünk, hiszen a magyar piacon elsőként a jelöltek profilozását differenciáltuk chatbottal, illetve az előszűrést és a jelentkezőkkel való kommunikációt is automatizáljuk az elkövetkezendő fél évben, mellyel rengeteg időt és költséget tudunk megspórolni a vállalati HR-osztályoknak” – hívta fel a figyelmet Lukács Beáta, a SimpleJob társalapító-ügyvezetője.

A SimpleJob chatbot megoldása a fentiek mellett kiválóan alkalmas a fiatal álláskeresők megszólítására, hiszen a tizen- és huszonévesek egyrészt egyértelműen az új, digitális megoldásokat keresik az álláskeresés terén is, másrészt esetükben kiemelt jelentőséget kap a közvetlen és egyszerű kommunikáció.

„Az egyértelmű trend, hogy az álláskeresőkkel már sokkal egyszerűbb egy állásinterjút chaten leegyeztetni, véleményünk szerint elérkezett az idő, hogy ezt a toborzók is elfogadják, és éljenek a lehetőségekkel.”

“A SimpleJob már azzal is egyedülálló, hogy kvázi közösségi oldalként mindkét fél jelen van a platformon, tehát a többi portáltól eltérően nem csak az álláshirdetések láthatók, de cégként belépve az álláskeresőknek is tudunk felkéréseket küldeni. A mostani chatbot integrációval pedig ténylegesen előremutató, nemzetközi trendeket követő állásportál lettünk” – tette hozzá Lukács Beáta.

A SimpleJob dinamikusan próbálja lekövetni a piaci igényeket. A cég tapasztalataiból jól látszik, hogy teljesen más minimum információra van szükség egy diákmunkára jelentkezőtől, mint például egy diplomás szellemi munkára jelentkezőtől. A cég által fejlesztett chatbot képes arra, hogy a különböző profilú jelöltekkel más-más stílusban kommunikáljon. Az EasyApply-nak nevezett funkcióval pedig nem szükséges a jelölteknek dokumentumokat feltölteni, vagy hosszú formanyomtatványokat kitölteni, egy csomagolói állásra való jelentkezés például ténylegesen csak három kérdés megválaszolását teszi szükségessé.

A SimpleJob megoldása nemcsak nagyvállalatokat képes kiszolgálni, az egyedi kishirdetőknek is egy olyan eszköz, amivel egy helyen tudják, nagyon egyszerűen kezelni a jelentkezőket. Az automatizációnak köszönhetően nem szükséges többé e-mailekben keresni az információkat, vagy egyesével válaszolni a jelölteknek.

A 2017-ben alapított SimpleJob idén már elérte átlagosan a napi 300 létrehozott álláskeresői profilt, így regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a hatvanezret, míg már közel 1700 vállalati felhasználó is úgy döntött, hogy a SimpleJob platformján keres új munkavállalót. Jövőre már 100 ezres felhasználószámot, és 120 millió forintos árbevételt tervez a hamarosan nemzetközi piacokra lépő, dinamikusan növekvő magyar startup.

Hirdetés

Milyen kihagyhatatlan képzések várják az egészségügy innovátorait idén?

Rekordot döntött 2019-ben az EIT Health tréning- és accelerator programjaiba bekapcsolódó közép-, kelet- és dél-európai résztvevők száma. A szervezet tréning-, mentorálási és finanszírozási programjai révén több mint 1500 tehetség és 50 start-up kapott segítséget a további fejlődéshez az innovációs szempontból feltörekvő térségből.

Bővebben
Hirdetés

70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban

Hardver startupok számára indít közös akcelerációs programot a Tungsram és a Startup Campus. A kiválasztott csapatok kezdő 20 millió forintos tőkebefektetést, gyártási kapacitást és üzleti képzést kapnak ahhoz, hogy a féléves program végére sorozatgyártásra alkalmas prototípust és piacképes üzleti modellt készítsenek. Az akceleráció fő befektetési partnere az mfb csoporthoz tartozó Hiventures, emellett szakmai partnerként csatlakozott a Deloitte Private és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), az EDC Debrecen pedig a program hivatalos Smart City partnere.

Bővebben

Ez lehet a megoldás az informatikushiányra?

2020 szeptemberében megkezdik céges gyakorlati évüket azok az informatikus hallgatók, akik elsőként szerezhetik meg diplomájukat a BME új, 6 szemeszteres alapképzésén. A szakot a bő tízezres informatikushiány hívta életre két évvel ezelőtt, a végzős diákokra pedig már most kiemelkedő érdeklődés mutatkozik. Az informatikushiányban szenvedő, vagy éppen utánpótlást kereső cégek 2020 január végéig jelezhetik foglalkoztatási szándékukat.

Bővebben

Mire való az Ideation workshop?

Egy startup akkor lesz fentartható, ha valódi problémákat old meg a felhasználók és a vevők számára. Ehhez fontos, hogy megismerjük a szükségleteket és kreatív, innovatív megoldásokkal szolgáljunk nekik. A Balance and Bloom ajánlóját közöljük.

Bővebben

Innovációs Bajnokokat keres a Design Terminal

A Design Terminal január 21-től megnyitja a jelentkezést tavaszi Mentorprogramjába. A programban különböző társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló vállalkozások fejleszthetik terméküket, szolgáltatásukat. A következő szemeszterre február 29 -ig pályázhatnak a csapatok. A pályázati információk a Design Terminal honlapján érhetők el: jelentkezés a Mentorprogramra.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások