Hirdetés

Már csak az Instagram népszerűbb az új social felületnél

Több mint 500 millió aktív felhasználó elérhető a fiatal generáció egyik legmeghatározóbb online felülete által, így a TikTokkal már egyre többen számolnak a marketing és a márkaépítés területén is. Természetesség, kreativitás és közönségtalálkozók kísérik a második legnépszerűbb közösségi média felület virágzását.

A 2014-ben kiadott kínai applikáció korábban Musical.ly néven volt elterjedt Magyarországon, amit a ByteDance Technology Co. 2017-ben egymilliárd amerikai dollár értékben megvásárolt és a Musical.ly alkalmazást megszűntetve beépítette a párhuzamosan futó TikTok ernyője alá. Az összeolvadásnak köszönhetően átvette az amerikai és európai piac nagy részét.

A világszerte havi 500 millió aktív felhasználóval rendelkező platform olyan közösségi média hálózatokat előz meg, mint a Twitter, LinkedIn, Pinterest és a Snapchat, derül ki az Influencer Marketing Hub statisztikájából. Havi aktív felhasználók tekintetében egyedül az Instagram jár előtte 1 milliárd fős táborával.

A TikTok applikáció legfontosabb tulajdonságai: 15 másodperces videók zenei aláfestéssel, amelyre elsősorban az adott szám szövegét tátogják rá, különböző koreográfiákkal vagy az alkalmazásba épített effektekkel vegyítve. Egyszerű, de nagyszerű és sok trendet hozott magával. Nézzük a három legfontosabb jelenséget a TikTok kapcsán:

Éljen a természetesség!

A TikTok a többi közösségi média platformtól egy dologban tér el markánsan, mégpedig az ’igaziságra’ való törekvésben. A TikTok köreiben az a menő, ha minél természetesebb a videó és a videó készítője is, ellentétben az Instagramon és Facebookon kialakult erős ideálképekkel.

Az elsősorban éneklés imitálással és rövid koreográfiák bemutatásával startoló TikTok mára már túl nőtt a puszta zeneiségen, mivel a karaoke mellett megjelenik a humor, a mémek, a kisállatok, a különböző trükkök és a szponzorált tartalom is.

Erős és aktív közönség

Annak ellenére, hogy az interakció csupán 29%-os a TikTok felületén, mégis egyre nagyobb teret nyer magának a marketingben és a márkaépítésben is. Elsősorban azok a márkák érdekeltek ennek az új felületnek a lehetőségeiben, akik a tinédzserekhez szeretnének szólni. Igaz, a TikTok felületét még nem árasztották el a videókba kreatívan beépített termékek, de már egyre több ilyen kezdeményezés látható.

A Z generációt célzó márkák aduásza

Egyre több márka működik együtt a TikTok sztárokkal, mint például a Dorko is, hogy egy magyar példát említsünk. A street style márka egy külön kollekciót alkotott meg magyar influenszerekkel, köztük Hollósi Jázminnal, aki hazai viszonylatban a legtöbb követővel rendelkezik TikTok-on.

A TikTok felület jelentőségét az is jól mutatja, hogy egyre többször lehet olvasni a hírekben, miszerint ügynökségek szerződtetik le az ígéretes TikTok sztárokat.

Az együttműködések mellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a TikTok sztárokkal szervezett közönségtalálkozók, ahol a lelkes rajongók élőben találkozhatnak és beszélgethetnek a kedvenc TikTokerükkel. Ezeket a közönségtalálkozókat nem csak TikTokerek szervezik a rajongóik számára, hanem márkaegyüttműködések keretén belül is láthatunk ilyen eseményeket. Nemrégiben például egy hipermarket döntött úgy, hogy egy ilyen rendezvénnyel teszi különlegesebbé a márkaaktivitását.

Másik hasonlóan figyelemre méltó példa egy budapesti trambulinpark szervezte TikTok közönségtalálkozó, amelyre most hétvégén kerül sor és Hollósi Jázmin is a sztárvendégek között van.

„Ez egy számunkra is felfedezésre váró világ. A TikTok egy teljesen más felület, mint a Facebook vagy az Instagram, de a ’tátika’ jelenség olyannyira közkedvelt lett a fiatalok körében, hogy muszáj lépést tartanunk velük.”

“Nagyon izgalmas együttműködni a TikTok sztárokkal és kíváncsian várjuk az első közönségtalálkozónkat a trambulinparkban” – mondta el Borsos Péter, a Superfly Budapest trambulinpark ügyvezetője.

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben

A Green Fox Academy a Sandberg Capitallal folytatja nemzetközi expanzióját

A Green Fox Academy új többségi tulajdonosa és befektetője, a Sandberg Capital bevonásával folytatja nemzetközi expanzióját, valamint vállalati szolgáltatásai és képzési kínálata fejlesztését. A magyar alapítású, Szlovákiában és Csehországban is piacvezető IT bootcamp így további növekedéséhez kulcsfontosságú erőforrásokhoz jut. A Sandberggel való partnerség lehetővé teszi, hogy a vállalat élére álljon a Közép-Európa technológiai oktatási piacán zajló konszolidációnak.

Bővebben

Újra AGTECH SUMMIT – fókuszban az agrárinnováció

Fenntarthatóbb gazdálkodás digitális megoldásokkal, űrtechnológián alapuló döntéstámogatás, mesterséges intelligencia az agráriumban. Ezek is a témái a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) NAK TechLab programja által szervezett AGTECH SUMMIT konferenciának, melynek középpontjában a hazai agrárium digitalizációja áll. Az esemény kiemelt célja, hogy összehozza a fiatal fejlesztőket és a szakértőket, akik az agrárium aktuális kihívásaira a legmodernebb megoldásokkal tudnak reagálni. 

Bővebben

A saját olívaültetvényhez vezető út is buktatókkal van kikövezve

Az első sikerére alapozva új évadot indított a Design Terminal az Optimists First! sorozatból, melyben startup alapítók, vállalkozók mesélnek karrierjük hol rögös, hol egyenes útjairól. A sorozat 2022-es etapját exkluzív különkiadás zárja: Pogátsa Zoltán közgazdász madártávlatból is elemzi a vállalkozókat érintő témákat.

Bővebben

Tanulj a finnektől vállalkozni: új üzleti klub indul Budapesten

Idén ősszel érkezik meg Helsinkiből a Boost Finland testvére, a Boost Hungary, párhuzamosan az észtországi networking klub alapításával. A finn üzleti csoportok kiemelt alapértéke a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás. Tarmo Herlevi 12 éve járt networking eseményekre, majd az első Covid-időszak alatt alapította meg a finn mentalitásra épülő networking koncepciót, a finn Boostot. A tanulás mellett még egy cél mozgatta az új formátum és metodika kialakításában: a vállalkozói magány megszüntetése.

Bővebben

Idén is izgulhatunk a szerethető munkahelyekért

A DreamJobs hatodik alkalommal hirdette meg a Szerethető Munkahelyek versenyét, melyre idén több mint 2100 cég jelentkezett. Legnagyobb arányban a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, területek szerint a szoftverfejlesztés, a kommunikáció és marketing, valamint a mérnöki, műszaki oldalról érkezett a legtöbb nevezés. A toborzásban és a munkaerő megtartásában is egyre nagyobb szereppel bíró díjakat 2022. november 17-én adják át egy ingyenes online konferenciával egybekötve.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások