Hirdetés

Már csak az Instagram népszerűbb az új social felületnél

Több mint 500 millió aktív felhasználó elérhető a fiatal generáció egyik legmeghatározóbb online felülete által, így a TikTokkal már egyre többen számolnak a marketing és a márkaépítés területén is. Természetesség, kreativitás és közönségtalálkozók kísérik a második legnépszerűbb közösségi média felület virágzását.

A 2014-ben kiadott kínai applikáció korábban Musical.ly néven volt elterjedt Magyarországon, amit a ByteDance Technology Co. 2017-ben egymilliárd amerikai dollár értékben megvásárolt és a Musical.ly alkalmazást megszűntetve beépítette a párhuzamosan futó TikTok ernyője alá. Az összeolvadásnak köszönhetően átvette az amerikai és európai piac nagy részét.

A világszerte havi 500 millió aktív felhasználóval rendelkező platform olyan közösségi média hálózatokat előz meg, mint a Twitter, LinkedIn, Pinterest és a Snapchat, derül ki az Influencer Marketing Hub statisztikájából. Havi aktív felhasználók tekintetében egyedül az Instagram jár előtte 1 milliárd fős táborával.

A TikTok applikáció legfontosabb tulajdonságai: 15 másodperces videók zenei aláfestéssel, amelyre elsősorban az adott szám szövegét tátogják rá, különböző koreográfiákkal vagy az alkalmazásba épített effektekkel vegyítve. Egyszerű, de nagyszerű és sok trendet hozott magával. Nézzük a három legfontosabb jelenséget a TikTok kapcsán:

Éljen a természetesség!

A TikTok a többi közösségi média platformtól egy dologban tér el markánsan, mégpedig az ’igaziságra’ való törekvésben. A TikTok köreiben az a menő, ha minél természetesebb a videó és a videó készítője is, ellentétben az Instagramon és Facebookon kialakult erős ideálképekkel.

Az elsősorban éneklés imitálással és rövid koreográfiák bemutatásával startoló TikTok mára már túl nőtt a puszta zeneiségen, mivel a karaoke mellett megjelenik a humor, a mémek, a kisállatok, a különböző trükkök és a szponzorált tartalom is.

Erős és aktív közönség

Annak ellenére, hogy az interakció csupán 29%-os a TikTok felületén, mégis egyre nagyobb teret nyer magának a marketingben és a márkaépítésben is. Elsősorban azok a márkák érdekeltek ennek az új felületnek a lehetőségeiben, akik a tinédzserekhez szeretnének szólni. Igaz, a TikTok felületét még nem árasztották el a videókba kreatívan beépített termékek, de már egyre több ilyen kezdeményezés látható.

A Z generációt célzó márkák aduásza

Egyre több márka működik együtt a TikTok sztárokkal, mint például a Dorko is, hogy egy magyar példát említsünk. A street style márka egy külön kollekciót alkotott meg magyar influenszerekkel, köztük Hollósi Jázminnal, aki hazai viszonylatban a legtöbb követővel rendelkezik TikTok-on.

A TikTok felület jelentőségét az is jól mutatja, hogy egyre többször lehet olvasni a hírekben, miszerint ügynökségek szerződtetik le az ígéretes TikTok sztárokat.

Az együttműködések mellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a TikTok sztárokkal szervezett közönségtalálkozók, ahol a lelkes rajongók élőben találkozhatnak és beszélgethetnek a kedvenc TikTokerükkel. Ezeket a közönségtalálkozókat nem csak TikTokerek szervezik a rajongóik számára, hanem márkaegyüttműködések keretén belül is láthatunk ilyen eseményeket. Nemrégiben például egy hipermarket döntött úgy, hogy egy ilyen rendezvénnyel teszi különlegesebbé a márkaaktivitását.

Másik hasonlóan figyelemre méltó példa egy budapesti trambulinpark szervezte TikTok közönségtalálkozó, amelyre most hétvégén kerül sor és Hollósi Jázmin is a sztárvendégek között van.

„Ez egy számunkra is felfedezésre váró világ. A TikTok egy teljesen más felület, mint a Facebook vagy az Instagram, de a ’tátika’ jelenség olyannyira közkedvelt lett a fiatalok körében, hogy muszáj lépést tartanunk velük.”

„Nagyon izgalmas együttműködni a TikTok sztárokkal és kíváncsian várjuk az első közönségtalálkozónkat a trambulinparkban” – mondta el Borsos Péter, a Superfly Budapest trambulinpark ügyvezetője.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások