Hirdetés

Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt 

Idén harmadik alkalommal valósult meg a HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő szervezésében. A közel 50 jelentkező között szerepelnek olyanok, akikre már a nemzetközi márkák is felfigyeltek, de rengeteg fenntarthatóság jegyében született projekt is pályázik az akár 20 millió forintos tőkebefektetésre. 

Hirdetés

Közel 50 jelentkezővel zárult 2021. november 1-én a HFDA Startup Program pályázási időszaka, amely a legígéretesebb fiatal divat- és design startup vállalkozásokat segíti piacra lépni. A Startup Campus, a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő és a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik alkalommal rendezi meg az inkubációt, melyre az érdeklődés évről évre töretlen.

„Célunk, hogy létrehozzunk Magyarországon egy értékteremtő divat- és designipari ökoszisztémát az ágazat fellendítése érdekében. Ennek egyik eleme a HFDA Startup Program, amely vállalkozói szemlélettel és startup tudással vértezi fel az egyetemi hallgatókat és kezdő vállalkozásokat, hogy gondolkodásukat még inkább az innovatív és digitális megoldások jellemezzék” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A projektek között számtalan izgalmas és egyedi terv szerepel, a jelentkezők több mint fele már meglévő prototípussal rendelkezik. A benevezett divat- és design fejlesztések és megoldások között kifejezetten népszerűnek bizonyult a fenntarthatóság és a szabadidős termékek kérdésköre. A jelentkezők olyan társadalmilag fontos kérdésekre hoztak megoldást, mint például a munkaerőpiacról kiszorult nők foglalkoztatása, a divatipar túltermelésének visszaszorítása, a hagyományőrző motívumok megőrzése vagy akár a textilipari hulladékok újrahasznosítása.

A technológiai innováció is fontos szempont volt a program felhívásában, így interaktív kiállítással, ökobetonnal, innovatív légtisztítóval, 360 fokos termékbemutatással, valamint hőtermelő textillel is előrukkoltak a csapatok. Volt olyan projekt, aki a fiatalok körében már nagy népszerűségre szert tett márkáját használná fel társadalmilag fontos célokra, de olyan ötlet is érkezett, ami már nemzetközi cégekkel is kapcsolatba került.

A programba beválogatott csapatok öt hetes online üzleti képzésen vehetnek részt, amely az iparági mentoráció mellett magában foglalja többek között a legfontosabb startup módszertanokat, csapat- és időgazdálkodási ismereteket, termékfejlesztéssel, üzleti tervvel, piacra lépési stratégiával és marketinggel kapcsolatos, elengedhetetlen tudnivalókat. A képzés után további öt hetes befektetési felkészítésen vehetnek részt a legjobb projektek, amit egy befektetési ülés zár majd. Ide a legjobb csapatok kapnak meghívást azért, hogy bizottság előtt prezentálhassák ötletüket a 20 millió forintos ajánlat reményében, amit az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor közösen biztosít.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben