Hirdetés

Ekkora exportbővülésre számítanak a kkv-k

Az exporttevékenységet folytató európai kkv-k több mint fele nagyobb forgalomra, közel harmaduk foglalkoztatás-bővülésre, minden második cég pedig piaci részesedésének növekedésére számít. A magyar kkv-k ennél valamivel visszafogottabb várakozásokkal bírnak – jelezte a kkv-k exportfejlesztését szolgáló Enterprise Europe Network (EEN).

Hirdetés

Kedvezően látják nemzetközi üzleti lehetőségeiket az exporttevékenységet végző vagy tervező európai kkv-k – derül ki az Enterprise Europe Network „Kkv-k növekedési kilátásai 2019-20” európai felméréséből. A világ legnagyobb üzletfejlesztési hálózata, az európai kkv-k exportfejlesztését 65 országban szolgáló EEN azt vizsgálta, hogy milyen várakozással bírnak az uniós vállalkozások. „A külkereskedelmi tevékenységet végző európai kkv-k körében 2018 és 2019 áprilisa között végzett felmérés alapján a cégek 59 százaléka számít a következő 12 hónap során növekvő forgalomra, miközben stabil foglalkoztatás-bővülés várható, és a cégek 30 százaléka tervezi növelni munkaerőlétszámát. A piacbővüléssel kapcsolatban óvatos optimizmus figyelhető meg: a külföldi terjeszkedést szándékozók 49 százaléka számít piaci részesedésének növekedésére” – tájékoztatott Hendrich Balázs, a magyarországi EEN konzorciumot vezető HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója. A hazai kkv-k ennél valamivel visszafogottabbak exportkilátásaikat illetően. 56 százalékuk számít a forgalma, 45 százalékuk pedig a piaci részesedésének növekedésére, miközben minden negyedik cég tervez foglalkoztatás-bővítést, ami azonban jóval felülmúlja régiós társunkat, Csehországot, ahol a cégek 49 százaléka tervez forgalom és csupán 14 százaléka foglalkoztatás-bővülést.

Gyors és olcsó exportfejlesztés a hazai kkv-knak

A magyarországi cégek mintegy 95 százaléka magyar tulajdonú kis- és középvállalkozás, a legkisebbekben is megvan azonban a lehetőség, hogy globális exportőrré váljanak. „Tömegével vannak azok a hazai kkv-k, amelyek minőségi és mennyiségi szempontból is képesek a nemzetközi piacokon versenyképes termékeket vagy szolgáltatásokat kínálni. A sikeres külpiaci tevékenységhez viszont ez még nem elég, túl kell ugyanis jutni a piaci, finanszírozási, kapcsolati és nyelvi hiányosságokon, akadályokon. Mégis érdemes belevágni, hiszen az Európai Unióba értékesítő cég egy négyszázmilliós piacon lehet jelen – szemben a hazai tízmilliós piaccal. A külpiacra lépés tehát jelentős üzleti lehetőséget hordoz magában, ugyanakkor komoly tőke és menedzsment igénye is van. Ebben nyújt segítséget az EEN ma már 65 tagországban több mint 3000 szakértővel működő hálózata, amelyet itthon a HEPA vezetésével egy 8 szervezetből álló konzorcium képvisel. A hazai vállalkozásoknak tehát érdemes közvetlenül a hozzájuk legközelebb eső regionális irodát felkeresni” – mondta el Hendrich Balázs vezérigazgató.

Ezek a sikeres külpiacra lépés feltételei

A sikeres külpiaci bővülés első lépése a meglévő erőforrások felmérése, és ennek tudatában az elérni kívánt célok kitűzése – tehát hogy melyik piacon, kinek és milyen formában kíván értékesíteni a cég. Ezután következhet a feladatok leosztása, és azok finanszírozásának kérdése. Egy távoli piac meghódításánál ugyanis akár csak az úti költségek fedezése is jelentős anyagi vonzattal jár. Fel kell mérni azt is, hogy a célországban milyen szabályozás vonatkozik az adott termék vagy szolgáltatás értékesítésére, majd ezt követően jöhet az üzleti terv elkészítése.

„Az EEN már a kezdeti lépéseknél be tud kapcsolódni az exporttevékenység elindításába vagy fejlesztésébe. Az első kézből származó piaci információink és tapasztalataink alapján validálni tudjuk a terveket, majd ezek alapján irányt tudunk mutatni a megcélzott külpiacon. Sőt, a külpiaci információk az innováció egyik motorját is jelenthetik, amelyek megmutatják, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni az adott terméket vagy szolgáltatást. Az átfogó tanácsadói szolgáltatásokon túl a Hálózat konkrét nemzetközi üzleti lehetőségeket és partnereket is kínál, az exporttevékenység bővítéséhez elérhető források megismertetése mellett – mindezt a cégek eltérő szintjéhez igazodóan, azaz a kezdő vállalkozótól egészen a már jelentős exportteljesítményt felmutató vállalatokig differenciált támogatással” – hangsúlyozta ki a vezérigazgató. Ezt támasztja alá, hogy az EEN 2008-as indulása óta a hazai konzorcium segítségével több mint ezer partnerségi együttműködési megállapodás jött létre, és csak az elmúlt két évben közel több mint tízezren vettek részt a partnerrendezvényeken.

Hirdetés

Milyen kihagyhatatlan képzések várják az egészségügy innovátorait idén?

Rekordot döntött 2019-ben az EIT Health tréning- és accelerator programjaiba bekapcsolódó közép-, kelet- és dél-európai résztvevők száma. A szervezet tréning-, mentorálási és finanszírozási programjai révén több mint 1500 tehetség és 50 start-up kapott segítséget a további fejlődéshez az innovációs szempontból feltörekvő térségből.

Bővebben
Hirdetés

70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban

Hardver startupok számára indít közös akcelerációs programot a Tungsram és a Startup Campus. A kiválasztott csapatok kezdő 20 millió forintos tőkebefektetést, gyártási kapacitást és üzleti képzést kapnak ahhoz, hogy a féléves program végére sorozatgyártásra alkalmas prototípust és piacképes üzleti modellt készítsenek. Az akceleráció fő befektetési partnere az mfb csoporthoz tartozó Hiventures, emellett szakmai partnerként csatlakozott a Deloitte Private és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), az EDC Debrecen pedig a program hivatalos Smart City partnere.

Bővebben

Ez lehet a megoldás az informatikushiányra?

2020 szeptemberében megkezdik céges gyakorlati évüket azok az informatikus hallgatók, akik elsőként szerezhetik meg diplomájukat a BME új, 6 szemeszteres alapképzésén. A szakot a bő tízezres informatikushiány hívta életre két évvel ezelőtt, a végzős diákokra pedig már most kiemelkedő érdeklődés mutatkozik. Az informatikushiányban szenvedő, vagy éppen utánpótlást kereső cégek 2020 január végéig jelezhetik foglalkoztatási szándékukat.

Bővebben

Mire való az Ideation workshop?

Egy startup akkor lesz fentartható, ha valódi problémákat old meg a felhasználók és a vevők számára. Ehhez fontos, hogy megismerjük a szükségleteket és kreatív, innovatív megoldásokkal szolgáljunk nekik. A Balance and Bloom ajánlóját közöljük.

Bővebben

Innovációs Bajnokokat keres a Design Terminal

A Design Terminal január 21-től megnyitja a jelentkezést tavaszi Mentorprogramjába. A programban különböző társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló vállalkozások fejleszthetik terméküket, szolgáltatásukat. A következő szemeszterre február 29 -ig pályázhatnak a csapatok. A pályázati információk a Design Terminal honlapján érhetők el: jelentkezés a Mentorprogramra.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások